Skocz do zawartości




- - - - -

[w124 E200 1993] kolizja rozrządu ?


2 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   krakerss


  • Postów: 3
  • Na forum od: 25 gru 2023
  • Miejscowość: Końskie
  • Mercedes:W124 2.0E >92r - M111
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 25 grudnia 2023 - 01:04

Witam

Panowie potrzebna pomoc.
Mercedes w124 E200 Benzyna 16V silnik rzecz jasna M 111. 230 000 km

Auto zakupione 3 lata temu jako baza blacharska.Zero korozji. Jedna właścicielka w Modenie (Włochy)
Silnik miał być do naprawy z uwag na stuki.
Zdjęta klawiatura ukazała zaniedbania z lat ( rzadkie interwały olejowe).
Kupa nagaru itd itp. Trup. Łańcuch wyciągnięty.
Z uwagi na fakt że nie pobierał oleju zapadła decyzja podmieniamy szklanki może się wyciszy. Pomogło w 80 % przejechał jeszcze 25 tyś.

Następnie po 3 latach padła uszczelka pod głowicą. Zwalamy czapę a tu niespodzianka na każdym z zaworów wydech. ślad po kolizji z tłokiem. Idziemy dalej. Motor na stojak, Panewki, wał i cała reszta do przejrzenia. Okazuje się że są znaczne luzy na sworzniach tłoka.
Podejrzenie padło że tłok siłą bezwładności uderzał o zawór wydech.
Remont zaplanowany, czyszczenie do zera wszystkiego Co się da nowe, pompa wody, oleju,kompletny rozrząd, i inna głowica ( stara pęknięta). Panewki, uszczelnienia itd. Po złożeniu silnika odpalił bez najmniejszych problemów. Nie zdążyłem poczyścić rejestrów z byków ale problem jak by powrócił.
W silniku po odpaleniu coś bardzo delikatnie ale jednak stuka. Na 100 % w głowicy. Słychać jak CDI. Czy popełniliśmy jakiś błąd ? Podejrzenie jest na kolizję zaworów wydech z tłokiem (stara usterka) tyle że cześć korbowa po naprawie. Czy możliwe jest w tym silniku :
- zamiana wałka wydech z ssący ?
- obrót o 180 stopni ?
- za wysokie osadzenie gniazd zaworowych i tym samym za wysoka "praca" zaworu ?

Inne propozycje ?
VIN auta WDB 1240191B881661
nr na głowicy R 11 016 09 01

Proszę o pomoc. Mechanik idzie mi na dłuższy urlop ( pół roku - zabieg) Mam nie dużo czasu na poprawkę.

Pozdrawiam
Tomasz



#2 Offline   krakerss


  • Postów: 3
  • Na forum od: 25 gru 2023
  • Miejscowość: Końskie
  • Mercedes:W124 2.0E >92r - M111
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 28 grudnia 2023 - 16:12

Wyświetl postUżytkownik krakerss dnia 25 grudnia 2023 - 01:04 napisał

Witam

Panowie potrzebna pomoc.
Mercedes w124 E200 Benzyna 16V silnik rzecz jasna M 111. 230 000 km

Auto zakupione 3 lata temu jako baza blacharska.Zero korozji. Jedna właścicielka w Modenie (Włochy)
Silnik miał być do naprawy z uwag na stuki.
Zdjęta klawiatura ukazała zaniedbania z lat ( rzadkie interwały olejowe).
Kupa nagaru itd itp. Trup. Łańcuch wyciągnięty.
Z uwagi na fakt że nie pobierał oleju zapadła decyzja podmieniamy szklanki może się wyciszy. Pomogło w 80 % przejechał jeszcze 25 tyś.

Następnie po 3 latach padła uszczelka pod głowicą. Zwalamy czapę a tu niespodzianka na każdym z zaworów ssanie. ślad po kolizji z tłokiem. Idziemy dalej. Motor na stojak, Panewki, wał i cała reszta do przejrzenia. Okazuje się że są znaczne luzy na sworzniach tłoka.
Podejrzenie padło że tłok siłą bezwładności uderzał o zawór wydech.
Remont zaplanowany, czyszczenie do zera wszystkiego Co się da nowe, pompa wody, oleju,kompletny rozrząd, i inna głowica ( stara pęknięta). Panewki, uszczelnienia itd. Po złożeniu silnika odpalił bez najmniejszych problemów. Nie zdążyłem poczyścić rejestrów z byków ale problem jak by powrócił.
W silniku po odpaleniu coś bardzo delikatnie ale jednak stuka. Na 100 % w głowicy. Słychać jak CDI. Czy popełniliśmy jakiś błąd ? Podejrzenie jest na kolizję zaworów ssących z tłokiem (stara usterka) tyle że cześć korbowa po naprawie. Czy możliwe jest w tym silniku :
- zamiana wałka wydech z ssący ?
- obrót o 180 stopni ?
- za wysokie osadzenie gniazd zaworowych i tym samym za wysoka "praca" zaworu ?

Inne propozycje ?
VIN auta WDB 1240191B881661
nr na głowicy R 11 016 09 01

Proszę o pomoc. Mechanik idzie mi na dłuższy urlop ( pół roku - zabieg) Mam nie dużo czasu na poprawkę.

Pozdrawiam
Tomasz


#3 Offline   Zbigbig


  • Postów: 2
  • Na forum od: 28 gru 2023
  • Miejscowość: Kietrz
  • Mercedes:W124 2.0E >92r - M111
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 28 grudnia 2023 - 23:37

Witaj,
- zacznij od sprawdzenia ustawienia rozrządu,
- sposób sprawdzenia znajdziesz przez googla,
- zdejmij pokrywę rozrządu, zablokuj koła rozrządu, krzywki mają na 1 cylindrze mają lekko "zezować do wewnątrz",
- sprawdź na kole pasowym wału ile stopni pokaże,








Podobne tematy Zwiń