Witam
Panowie potrzebna pomoc.
Mercedes w124 E200 Benzyna 16V silnik rzecz jasna M 111. 230 000 km
Auto zakupione 3 lata temu jako baza blacharska.Zero korozji. Jedna właścicielka w Modenie (Włochy)
Silnik miał być do naprawy z uwag na stuki.
Zdjęta klawiatura ukazała zaniedbania z lat ( rzadkie interwały olejowe).
Kupa nagaru itd itp. Trup. Łańcuch wyciągnięty.
Z uwagi na fakt że nie pobierał oleju zapadła decyzja podmieniamy szklanki może się wyciszy. Pomogło w 80 % przejechał jeszcze 25 tyś.
Następnie po 3 latach padła uszczelka pod głowicą. Zwalamy czapę a tu niespodzianka na każdym z zaworów wydech. ślad po kolizji z tłokiem. Idziemy dalej. Motor na stojak, Panewki, wał i cała reszta do przejrzenia. Okazuje się że są znaczne luzy na sworzniach tłoka.
Podejrzenie padło że tłok siłą bezwładności uderzał o zawór wydech.
Remont zaplanowany, czyszczenie do zera wszystkiego Co się da nowe, pompa wody, oleju,kompletny rozrząd, i inna głowica ( stara pęknięta). Panewki, uszczelnienia itd. Po złożeniu silnika odpalił bez najmniejszych problemów. Nie zdążyłem poczyścić rejestrów z byków ale problem jak by powrócił.
W silniku po odpaleniu coś bardzo delikatnie ale jednak stuka. Na 100 % w głowicy. Słychać jak CDI. Czy popełniliśmy jakiś błąd ? Podejrzenie jest na kolizję zaworów wydech z tłokiem (stara usterka) tyle że cześć korbowa po naprawie. Czy możliwe jest w tym silniku :
- zamiana wałka wydech z ssący ?
- obrót o 180 stopni ?
- za wysokie osadzenie gniazd zaworowych i tym samym za wysoka "praca" zaworu ?
Inne propozycje ?
VIN auta WDB 1240191B881661
nr na głowicy R 11 016 09 01
Proszę o pomoc. Mechanik idzie mi na dłuższy urlop ( pół roku - zabieg) Mam nie dużo czasu na poprawkę.
Pozdrawiam
Tomasz
1
[w124 E200 1993] kolizja rozrządu ?
Rozpoczęty przez krakerss, gru 25 2023 01:04
2 odpowiedzi w tym temacie
#1
Napisano 25 grudnia 2023 - 01:04
#2
Napisano 28 grudnia 2023 - 16:12
Użytkownik krakerss dnia 25 grudnia 2023 - 01:04 napisał
Witam
Panowie potrzebna pomoc.
Mercedes w124 E200 Benzyna 16V silnik rzecz jasna M 111. 230 000 km
Auto zakupione 3 lata temu jako baza blacharska.Zero korozji. Jedna właścicielka w Modenie (Włochy)
Silnik miał być do naprawy z uwag na stuki.
Zdjęta klawiatura ukazała zaniedbania z lat ( rzadkie interwały olejowe).
Kupa nagaru itd itp. Trup. Łańcuch wyciągnięty.
Z uwagi na fakt że nie pobierał oleju zapadła decyzja podmieniamy szklanki może się wyciszy. Pomogło w 80 % przejechał jeszcze 25 tyś.
Następnie po 3 latach padła uszczelka pod głowicą. Zwalamy czapę a tu niespodzianka na każdym z zaworów ssanie. ślad po kolizji z tłokiem. Idziemy dalej. Motor na stojak, Panewki, wał i cała reszta do przejrzenia. Okazuje się że są znaczne luzy na sworzniach tłoka.
Podejrzenie padło że tłok siłą bezwładności uderzał o zawór wydech.
Remont zaplanowany, czyszczenie do zera wszystkiego Co się da nowe, pompa wody, oleju,kompletny rozrząd, i inna głowica ( stara pęknięta). Panewki, uszczelnienia itd. Po złożeniu silnika odpalił bez najmniejszych problemów. Nie zdążyłem poczyścić rejestrów z byków ale problem jak by powrócił.
W silniku po odpaleniu coś bardzo delikatnie ale jednak stuka. Na 100 % w głowicy. Słychać jak CDI. Czy popełniliśmy jakiś błąd ? Podejrzenie jest na kolizję zaworów ssących z tłokiem (stara usterka) tyle że cześć korbowa po naprawie. Czy możliwe jest w tym silniku :
- zamiana wałka wydech z ssący ?
- obrót o 180 stopni ?
- za wysokie osadzenie gniazd zaworowych i tym samym za wysoka "praca" zaworu ?
Inne propozycje ?
VIN auta WDB 1240191B881661
nr na głowicy R 11 016 09 01
Proszę o pomoc. Mechanik idzie mi na dłuższy urlop ( pół roku - zabieg) Mam nie dużo czasu na poprawkę.
Pozdrawiam
Tomasz
Panowie potrzebna pomoc.
Mercedes w124 E200 Benzyna 16V silnik rzecz jasna M 111. 230 000 km
Auto zakupione 3 lata temu jako baza blacharska.Zero korozji. Jedna właścicielka w Modenie (Włochy)
Silnik miał być do naprawy z uwag na stuki.
Zdjęta klawiatura ukazała zaniedbania z lat ( rzadkie interwały olejowe).
Kupa nagaru itd itp. Trup. Łańcuch wyciągnięty.
Z uwagi na fakt że nie pobierał oleju zapadła decyzja podmieniamy szklanki może się wyciszy. Pomogło w 80 % przejechał jeszcze 25 tyś.
Następnie po 3 latach padła uszczelka pod głowicą. Zwalamy czapę a tu niespodzianka na każdym z zaworów ssanie. ślad po kolizji z tłokiem. Idziemy dalej. Motor na stojak, Panewki, wał i cała reszta do przejrzenia. Okazuje się że są znaczne luzy na sworzniach tłoka.
Podejrzenie padło że tłok siłą bezwładności uderzał o zawór wydech.
Remont zaplanowany, czyszczenie do zera wszystkiego Co się da nowe, pompa wody, oleju,kompletny rozrząd, i inna głowica ( stara pęknięta). Panewki, uszczelnienia itd. Po złożeniu silnika odpalił bez najmniejszych problemów. Nie zdążyłem poczyścić rejestrów z byków ale problem jak by powrócił.
W silniku po odpaleniu coś bardzo delikatnie ale jednak stuka. Na 100 % w głowicy. Słychać jak CDI. Czy popełniliśmy jakiś błąd ? Podejrzenie jest na kolizję zaworów ssących z tłokiem (stara usterka) tyle że cześć korbowa po naprawie. Czy możliwe jest w tym silniku :
- zamiana wałka wydech z ssący ?
- obrót o 180 stopni ?
- za wysokie osadzenie gniazd zaworowych i tym samym za wysoka "praca" zaworu ?
Inne propozycje ?
VIN auta WDB 1240191B881661
nr na głowicy R 11 016 09 01
Proszę o pomoc. Mechanik idzie mi na dłuższy urlop ( pół roku - zabieg) Mam nie dużo czasu na poprawkę.
Pozdrawiam
Tomasz
#3
Napisano 28 grudnia 2023 - 23:37
Witaj,
- zacznij od sprawdzenia ustawienia rozrządu,
- sposób sprawdzenia znajdziesz przez googla,
- zdejmij pokrywę rozrządu, zablokuj koła rozrządu, krzywki mają na 1 cylindrze mają lekko "zezować do wewnątrz",
- sprawdź na kole pasowym wału ile stopni pokaże,
- zacznij od sprawdzenia ustawienia rozrządu,
- sposób sprawdzenia znajdziesz przez googla,
- zdejmij pokrywę rozrządu, zablokuj koła rozrządu, krzywki mają na 1 cylindrze mają lekko "zezować do wewnątrz",
- sprawdź na kole pasowym wału ile stopni pokaże,
Podobne tematy
Temat | Forum | Autor | Podsumowanie | Ostatni post | |
---|---|---|---|---|---|
Moment dokręcania śrub na , klawiaturze wałka rozrządu M103 |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Blackdive |
|
|
|
S212 E200 CDI cieknie ciągle gdzie indziej... |
Mercedes C, E i CLK | Qba85 |
|
|
|
Jakie powinny być sprężyny do E200 94' |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | artmerol |
|
|
|
[W124] Czarownica 2.2E 1993 |
Prezentacje - Galeria Mercedesów użytkowników forum | Czarownica |
|
||
W212 czyli E200CDI z 2003 r czy warto |
Pozostałe modele | Baltycki |
|