Skocz do zawartości




[W124] MaciekFLEX 4.2E 1994 r.


123 odpowiedzi w tym temacie

#121 Offline   MaciekFLEX


  • Postów: 66
  • Na forum od: 08 lut 2017
  • Miejscowość: Kłodzko
  • Mercedes:W124 4.2E - M119
  • Rocznik:1994
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Volvo V60

Napisano 24 marca 2017 - 23:17

To ile ten lakiernik juz Ci maluje 400? Tylko żebym się nie zestarzał oddajac mu auto... A mechanika masz od czterysety?



#122 Offline   XperT


  • Postów: 823
  • Na forum od: 29 kwi 2009
  • Miejscowość: Kamienna Góra
  • Mercedes:W124 4.2E - M119
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:ex w201 2.3E 1991
  • Inne auto:BMW e61+VW golf IV

Napisano 25 marca 2017 - 15:21

Moje auto od chyba już 3 lat zrobione i ma się bardzo dobrze :) Ale obecnie robi się kolejna 400seta u tego samego lakiernika :) Co do mechanika to mógłbym Ci polecić ten sam warsztat w którym ja serwisuje auto, aczkolwiek wszelkie usterki i bolączki diagnozuje sobie sam lub za pomocą forum i dopiero uderzam do warsztatu dokładnie opisując zakres prac jakich mają się podjąć. Sporo rzeczy ogarniam też samemu, mechanika szukam gdy czegoś się nie chcę podjąć lub nie mam odpowiednich warunków.

#123 Offline   MaciekFLEX


  • Postów: 66
  • Na forum od: 08 lut 2017
  • Miejscowość: Kłodzko
  • Mercedes:W124 4.2E - M119
  • Rocznik:1994
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Volvo V60

Napisano 03 stycznia 2018 - 13:20

Dawno nie publikowałem, bo nie było nic ciekawego do pokazania. Poszukiwania kompetentnego, nie kręcącego nosem i nie pracującego za karę "specjalisty" od renowacji nie były łatwe. Można śmiało napisać że były Z@#$% CIĘŻKIE.
Aby odrestaurować W124 zachowując wysoką jakość przeprowadzonych prac adekwatnych do rynkowej wartości danego modelu to wielkie wyzwanie. Oczywiście nie brakuje firm, które za kilkadziesiąt tys. zł przeprowadzają kompleksowe renowacje, ale w przypadku tego egzemplarza (choć to młodszy brat E500) podwoiło by jego wartość rynkową... Póki co to tylko W124 lub aż W124 :). Do rzeczy. Wspólnie z Maciejem Brzezińskim z Auto Świata (prywatnie pasjonat W124, ma trzy egzemplarze) wpadliśmy na pomysł pokazania "Światu", że istnieją jeszcze Fachowcy (przez duże F), którzy z pasją podchodzą do swojej działalności, pracują na wysokim poziomie i nie robią tylko klasyków z "górnej półki".

Mercedes W124 E420 właśnie trafił do "Stajni W124" koło Otwocka. Aktualnie trwają oględziny...

Oto wstępny opis prac Pana Andrzeja:
"Firma FLEX Elektronarzędzia zaprosiła nas i Auto Paint Reaktywacja do wspólnego projektu, jakim jest kompletna odbudowa Mercedesa E420.
W Stajni zajmiemy się kompletną odbudową blacharską i naprawami mechanicznymi, następnie auto trafi do Seweryna z Auto Paint Reaktywacja, który przywróci tej E-klasie oryginalny kolor i połysk.

Po wstępnych oględzinach wiemy, że nawet 420 wymaga rekonstrukcji mocowań wózka tylnego zawieszenia, sam wózek ma nalot rdzy na łączeniach.
Wózek 420 jest znacznie masywniejszy, kształt jest niezmieniony, zaś konstrukcja już bardziej się różni - jest rurowa. Istnieje prawdopodobieństwo, ze wózek będzie do wymiany.

Tylny most również jest większy i z systemem ASR, przez co do każdego koła z osobna dochodzą czujniki ABS.
Jeśli chodzi o blacharkę to zaniepokoił nas lewy przedni kielich amortyzatora, ponieważ zauważyliśmy ogniska korozji.
Interwencji blacharza będą również wymagać nadkola i błotniki.
Na razie ze spraw mechanicznych zaniepokoił nas poważny wyciek z przekładni kierowniczej.
Jeśli chodzi o kulturę pracy silnika jest naprawdę niezła. Sam dźwięk V8 Mercedesa powoduje jeżenie się włosów na głowie.
Niestety po nagrzaniu się do temp. roboczej, silnik ma problemy z ponownym odpaleniem.
Jednak najbardziej niepokojący jest stan przewodów hamulcowych i paliwowych, które są całe skorodowane.
Wygląd filtra paliwa stwarza wrażenie, że nie był on zmieniany od bardzo dawna.
Po nowym roku dokończymy oględziny przed naprawcze.
I zaczniemy pracę nad tym ciekawym projektem."

Wkrótce opublikuję etapy prac wraz z wycenami.. Tak jak w TVN Turbo :)


Dołączona grafika


Dołączona grafika


Dołączona grafika


Dołączona grafika


Dołączona grafika


Dołączona grafika


Dołączona grafika


Dołączona grafika


Dołączona grafika


Dołączona grafika


Dołączona grafika


Dołączona grafika


Dołączona grafika


Dołączona grafika


Dołączona grafika


Dołączona grafika


Dołączona grafika


Dołączona grafika

#124 Offline   mkm


  • Postów: 21
  • Na forum od: 01 lut 2018
  • Miejscowość: Kraków
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 11 lutego 2018 - 16:17

:mrgreen: o deironizację kilka stron wcześniej pytałeś, jak widać tylko "dla sztuki"... Bagażnik srogo zapuszczony...

Powodzenia w kampanii ;)

Użytkownik mkm edytował ten post 11 lutego 2018 - 16:18









Podobne tematy Zwiń