Mój 320E czasami nierówno wkręcał się na obroty, niekiedy telepał na wolnych obrotach. Pojechałem do warsztatu. Okazało się że wiązka przewodów elektrycznych sparciała i posypała się za starości. To, jak czytałem typowa przypadłość w silniku m104:
http://www.w114-115.org.pl/forum/viewto ... t=wi%B1zka
Nowa kosztuje 2.700 ... netto . Mechanik coś tam podłubał, niektóre końcówki porobił, ale mówi że tych do cewek nie da rady i trzeba "gdzieś szukać"...
Przy okazji ponoć poszedł sterownik (choć komputer nie pokazał żadnych błędów :? ) Na allegro jest o symbolu 545 51 32 :
http://moto.allegro.pl/item317870475__m ... lnika.html
mój ma oznaczenie 545 15 32, poza tym wszystko się zgadza - rocznik, pojemność... Chyba będzie pasować - czy się mylę? :roll:
0
73 odpowiedzi w tym temacie
#1
Napisano 03 marca 2008 - 16:44
#2
Napisano 04 marca 2008 - 00:28
thon022, z tego co wiem to temat wymiany wszystkich przewodów przerabiał u siebie w samochodzie kolega Luki79. Ostatnio rzadziej pojawia się na forum, ale jak napiszesz do niego priva to może ci odpisze, jak się pojawi.
#3
Napisano 04 marca 2008 - 18:07
dzięki, juz napisałem priv. Znalazłem temat gdzie Luki79 pisał o wymianie wiązki w m104.992:
topics18/w124-luki79-e320-1993-vt195,15.htm
może poda jakieś szczegóły tej operacji? Najbardziej mi zależy o informacji, gdzie można dostać końcówki (wtyczki) przewodów które idą do cewek zapłonowych, bo te moje sparciały, a "luzem" są podobno niedostępne. Swoją drogą dziwne to jakieś, bo powszechnie wiadomo, że w silnikach 104 te rzeczy się rozlatują, a nie można ich kupić :sad:
Inna sprawa to ten sterownik silnika - nowy 013 545 15 32 kosztuje 1.650 ... EURO netto co daje ponad 8 tys. !! Może go "trafiło" przez jakieś zwarcie w tej nieszczęsnej wiązce, ale, kurka wodna, to auto jeździło jeszcze całkiem dziarsko! Prawdę mówiąc, jakbym był świadomy, ile kosztują części do tego motoru, to ciężkim narzędziem wybiłbym sobie pomysł zakupu 320E...
topics18/w124-luki79-e320-1993-vt195,15.htm
może poda jakieś szczegóły tej operacji? Najbardziej mi zależy o informacji, gdzie można dostać końcówki (wtyczki) przewodów które idą do cewek zapłonowych, bo te moje sparciały, a "luzem" są podobno niedostępne. Swoją drogą dziwne to jakieś, bo powszechnie wiadomo, że w silnikach 104 te rzeczy się rozlatują, a nie można ich kupić :sad:
Inna sprawa to ten sterownik silnika - nowy 013 545 15 32 kosztuje 1.650 ... EURO netto co daje ponad 8 tys. !! Może go "trafiło" przez jakieś zwarcie w tej nieszczęsnej wiązce, ale, kurka wodna, to auto jeździło jeszcze całkiem dziarsko! Prawdę mówiąc, jakbym był świadomy, ile kosztują części do tego motoru, to ciężkim narzędziem wybiłbym sobie pomysł zakupu 320E...
#4
Napisano 04 marca 2008 - 18:34
witaj. Odpowiedź wysłałem na PRIV.
Co do wiązki, to rzeczywiście różne rzeczy mogą się przez nią dziać, jednakże w twoim silniku radziłbym ci sprawdzić a najlepiej od razu wymienić kable oraz fajki zapłonowe wraz ze świecami.
Sprawdzisz to w następujący sposób: wyciąg świece i obadaj czy nie ma na którejś nalotu ciemnego koloru - może to być taka ciemna, nieraz czarna kreska na porcelanie.
Jeśli znajdziesz, to wymień fajkę i KONIECZNIE również świecę zapłonową.
Z tego co piszesz, to auto kupiłeś - więc choćby profilaktycznie wymień w komplecie kable świece i te fajki.
powodzenia
Co do wiązki, to rzeczywiście różne rzeczy mogą się przez nią dziać, jednakże w twoim silniku radziłbym ci sprawdzić a najlepiej od razu wymienić kable oraz fajki zapłonowe wraz ze świecami.
Sprawdzisz to w następujący sposób: wyciąg świece i obadaj czy nie ma na którejś nalotu ciemnego koloru - może to być taka ciemna, nieraz czarna kreska na porcelanie.
Jeśli znajdziesz, to wymień fajkę i KONIECZNIE również świecę zapłonową.
Z tego co piszesz, to auto kupiłeś - więc choćby profilaktycznie wymień w komplecie kable świece i te fajki.
powodzenia
#5
Napisano 04 marca 2008 - 19:09
Dzięki za pomoc. Może faktycznie uda się coś z tych starych kostek jeszcze wykombinować.
Objawy były niezbyt niepokojące (niekiedy telepanie na wolnych i takie "popierdywanie" przy wkręcaniu na wyższe obroty, czasami nie dawał się wkręcić powyżej 4 tys.) - dlatego zacząłem od wymiany świec. Potem wymieniona została 1 cewka, w końcu pomyślałem o przewodach WN. Przy tej ostatniej wymianie mechanik odkrył, że wiązka jest sparciała i zaczął ją reanimować, w trakcie doszedł do wniosku, że najlepiej będzie jednak jak znajdę jakąś w używce, z uwagi na stan końcówek do cewek.
Nie wiem co z tym sterownikiem, podobno "podaje za niskie ciśnienie na wtryskiwacze" - mam nadzieję że się mylą...
Objawy były niezbyt niepokojące (niekiedy telepanie na wolnych i takie "popierdywanie" przy wkręcaniu na wyższe obroty, czasami nie dawał się wkręcić powyżej 4 tys.) - dlatego zacząłem od wymiany świec. Potem wymieniona została 1 cewka, w końcu pomyślałem o przewodach WN. Przy tej ostatniej wymianie mechanik odkrył, że wiązka jest sparciała i zaczął ją reanimować, w trakcie doszedł do wniosku, że najlepiej będzie jednak jak znajdę jakąś w używce, z uwagi na stan końcówek do cewek.
Nie wiem co z tym sterownikiem, podobno "podaje za niskie ciśnienie na wtryskiwacze" - mam nadzieję że się mylą...
#6
Napisano 04 marca 2008 - 20:02
I pamiętaj oprócz kabli zmienić również te fajki, które są zamocowane pod spodem cewek...
#7
Napisano 04 marca 2008 - 20:50
o tych fajkach właśnie pisałem powyżej
Nie wiem co to za mechanik, ale zapytaj go jak się ma instalacja elektryczna przy silniku do "za niskiego ciśnienia na wtryskiwaczach"? Przewody do wtrysków mogą się przełamywać, w ostatecznym przypadku, nawet nie przewodzić, więc wtryskiwacz nie będzie sterowany - no ale co ma do tego ciśnienie wytwarzane przez pompę i utrzymywane przez mechaniczny regulator na listwie? To nie ta wiązka elektryczna. I to nie sterownik podaje ciśnienie na wtryskiwacze. Zostaw go narazie w spokoju
Na biegu jałowym silnik nie wkręci ci się wyżej niż 4tys obr/min
Odczytaj pamięć błędów - przy twoim silniku jest to już możliwe.
Nie wiem co to za mechanik, ale zapytaj go jak się ma instalacja elektryczna przy silniku do "za niskiego ciśnienia na wtryskiwaczach"? Przewody do wtrysków mogą się przełamywać, w ostatecznym przypadku, nawet nie przewodzić, więc wtryskiwacz nie będzie sterowany - no ale co ma do tego ciśnienie wytwarzane przez pompę i utrzymywane przez mechaniczny regulator na listwie? To nie ta wiązka elektryczna. I to nie sterownik podaje ciśnienie na wtryskiwacze. Zostaw go narazie w spokoju
Na biegu jałowym silnik nie wkręci ci się wyżej niż 4tys obr/min
Odczytaj pamięć błędów - przy twoim silniku jest to już możliwe.
#8
Napisano 04 marca 2008 - 21:49
Pamięć błędów odczytywałem 3 razy przez ostatnie parę miesięcy - i nie było praktycznie żadnych błędów - raz pojawił sie błąd czujnika ssania, ale po skasowaniu było O.K. Zresztą w tym warsztacie w zeszły piątek też zczytali komputer - i NIC. Ja sie teraz tylko niepokoję, czy oni naprawiając tę wiązkę sami nie zrobili jakiegoś zwarcia i mi nie sfajczyli tego sterownika - bo wcześniej o jego wymianie mowy nie było...
Teraz jestem (dzieki Wam) już mądrzejszy i jutro spróbuję się dowiedzieć, "o so chozi"?
Teraz jestem (dzieki Wam) już mądrzejszy i jutro spróbuję się dowiedzieć, "o so chozi"?
#9
Napisano 11 listopada 2008 - 16:58
No i teraz na mnie padlo. Przy wymianie swiec wiazka przewodow niskiego napiecia sie posypala. Co najgorsze nawet za komora silnika izolacja jest naprawde w kiepskim stanie.
Na allegro znalazlem taka aukcje
http://www.allegro.pl/item479567689_prz ... _e320.html
Prosze pomozcie czy taka wiazka bedzie pasowala do W124 E320 M104 (12.1993).
Chodzi mi glownie o kable niskiego napiecia (wysokiego byly 80k km wymienione) ktore ewentualnie bede mogl podpasowac.
Prosze o pomoc, bo biedny merk stoi u mechanika i za bardzo nie mam planu naprawy bo cala wiazka to 2100zl a ze kable polecialy znaznie dalej niz tylko w komorze silnika to kupno samych fajek z kablem moze by zadzialalo ale na jak dlugo?
Na allegro znalazlem taka aukcje
http://www.allegro.pl/item479567689_prz ... _e320.html
Prosze pomozcie czy taka wiazka bedzie pasowala do W124 E320 M104 (12.1993).
Chodzi mi glownie o kable niskiego napiecia (wysokiego byly 80k km wymienione) ktore ewentualnie bede mogl podpasowac.
Prosze o pomoc, bo biedny merk stoi u mechanika i za bardzo nie mam planu naprawy bo cala wiazka to 2100zl a ze kable polecialy znaznie dalej niz tylko w komorze silnika to kupno samych fajek z kablem moze by zadzialalo ale na jak dlugo?
#10
Napisano 11 listopada 2008 - 18:33
Ta wiązka będzie pasowała, bo W210 miały ten sam silnik M104 do 97roku. Potem weszło V6.
nie za bardzo wiem co masz na myśli. Jeśli fajki mają przebicie, to je wymień wraz ze świecami. A jeśli mówisz o wiązce elektrycznej idącej do sterownika, to kończy się ona również w komorze silnikowej tyle, że w jej prawym rogu - tam gdzie jest sterownik.
Cytat
kable polecialy znaznie dalej niz tylko w komorze silnika to kupno samych fajek z kablem moze by zadzialalo ale na jak dlugo?
Podobne tematy
Temat | Forum | Autor | Podsumowanie | Ostatni post | |
---|---|---|---|---|---|
[W124]M104 turbo |
Modyfikacje,Tuning | BenzLove |
|
||
[w124] Schemat sterownika silnika m103 2.6 oraz m104 3.0 24v |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Salwi |
|
|
|
SL R129 2.8 M104 Komputer ECU |
Mercedes SL, SLK | Kebsik |
|
||
Cykanie/stukanie - M104 3.2 |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | szymon00 |
|
||
W201 swap z 1.8 na m104 asr i tempomat problem z obrotami max |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Zeejay83 |
|