Skocz do zawartości




- - - - -

[m102/m103] Objaw uszkodzonej uszczelki pod głowicą? /UPG



38 odpowiedzi w tym temacie

#21 Offline   XM


  • Postów: 2 650
  • Na forum od: 24 lis 2009
  • Miejscowość: Puławy
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 17 czerwca 2013 - 21:22

Lord sugeruje pompę... Tak właściwie, to... jak działa pompa wody? :E
Poważnie pytam. Nie miałem nigdy potrzeby tam gmyrać. Pasek napędza "śmigiełko", które pcha/ssie wodę i tyle? W jaki sposób pompa może się zużyć? Załóżmy, że całkiem staje łożysko, ale czy wtedy by pasek nie piszczał? Czy może po prostu pompa zarasta i staje się mniej efektywna?



#22 Offline   Lord Zekanda


  • Postów: 2 423
  • Na forum od: 22 lut 2011
  • Miejscowość: wieś której nazwa nic wam nie powie
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 18 czerwca 2013 - 09:25

Wyświetl postUżytkownik XM dnia 17 czerwca 2013 - 21:22 napisał

Tak właściwie, to... jak działa pompa wody?
no właśnie tak

Wyświetl postUżytkownik XM dnia 17 czerwca 2013 - 21:22 napisał

Pasek napędza "śmigiełko", które pcha/ssie wodę i tyle
właściwie bardziej turbinkę niż "śmigiełko" i ta turbinka przylega dość ciasno do obudowy pompy,
z biegiem lat ta szczelina się zwiększa przez kamień, rdzę i papry przepychane przez pompę i kawitację,
dlatego pompa traci wydajność.

czujnik jeśli torpan to jego średnia długość życia wynosi ok tygodnia więc jeśli wytrzymał dwa to już rekordzista :E
przerabiałem temat, u mnie wentylator się włączał i chodził prawie cały czas temperatura 100+
miałem dawcę więc portfel nie zszedł na zawał,
wymieniłem czujnik-nie pomogło
wymieniłem korek-nie pomogło,
zmieniłem zbiorniczek, węże, chłodnicę, termostat i jeden chu..
W końcu ciepełko wykończyło uszczelniacz wałka pompy i lał się płyn na zgaszonym silniku,
po wymianie pompy na inną demon opuścił ciało i do dziś nie powrócił ;)

#23 Offline   elektryko


  • Postów: 32
  • Na forum od: 06 wrz 2008
  • Miejscowość: Lublin
  • Mercedes:W201 2.0 - M102
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 18 czerwca 2013 - 12:51

Pierdoła się okazała:) przewod od wtyczki, która idzie do czujnika wentylatora był popękany w 2 miajscach, póki co jest dobrze, oby tak zostało:)

#24 Offline   Bolo1327


  • Postów: 11
  • Na forum od: 11 wrz 2017
  • Miejscowość: Parczew
  • Mercedes:W124 2.3E - M102
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 04 listopada 2017 - 09:05

Witam, moje auto z silnikiem m102 2.3 ma dziwne objawy, Dużo Pali, ma mało mocy,w korku bardzo szybko rosnie temperatura.(auto raz zostalo przygotowane, wiatrak się nie włączył. Mechanik powiedział że auto ma przedmuch lecz nie widzę żadnych dolegliwości związanych właśnie z uszczelką. W aucie nie ubywa płynu chłodniczego, nie przybywa oleju, auto też nie dymi. Czy w jakiś sposób sprawdzę czy to właśnie uszczelka czy muszę jechać do mechanika?
Jak to uszczelka to jakich kosztów się spodziewać ?

#25 Offline   remmy87


  • Postów: 83
  • Na forum od: 12 mar 2016
  • Miejscowość: WLKP
  • Mercedes:W124 2.3E - M102
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Renault

Napisano 04 listopada 2017 - 09:20

Wyświetl postUżytkownik Bolo1327 dnia 04 listopada 2017 - 09:05 napisał

Witam, moje auto z silnikiem m102 2.3 ma dziwne objawy, Dużo Pali, ma mało mocy,w korku bardzo szybko rosnie temperatura.(auto raz zostalo przygotowane, wiatrak się nie włączył. Mechanik powiedział że auto ma przedmuch lecz nie widzę żadnych dolegliwości związanych właśnie z uszczelką. W aucie nie ubywa płynu chłodniczego, nie przybywa oleju, auto też nie dymi. Czy w jakiś sposób sprawdzę czy to właśnie uszczelka czy muszę jechać do mechanika?
Jak to uszczelka to jakich kosztów się spodziewać ?
A może zrobić test na szczelność? Ja robiłem uszczelke w marcu. Za klamoty jakieś 600pln obróbka głowicy 600pln. U mnie kopcil na biało.

#26 Offline   carl00s


  • Postów: 2 003
  • Na forum od: 22 lut 2009
  • Miejscowość: Koszalin
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 04 listopada 2017 - 10:31

Jesli mechanik stwierdzil "przedmuch" to moze chodzilo mu o nieszczelnosci w ukladzie tlok - cylinder? Bo nie rozumiem co moze miec upg do opisanych objawow. Za to brak kompresji juz owszem.

#27 Offline   jaszek7777


  • Postów: 885
  • Na forum od: 01 paź 2013
  • Miejscowość: Ostróda
  • Mercedes:W201 2.5D - OM602
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 04 listopada 2017 - 12:10

Przedmuch wynika czasami właśnie z UPG. Nie mniej również przyjrzałbym się objawom powodowanym przez niską kompresję. Oleju nie ubywa?


Wyświetl postUżytkownik Bolo1327 dnia 04 listopada 2017 - 09:05 napisał

Czy w jakiś sposób sprawdzę czy to właśnie uszczelka czy muszę jechać do

Są testery na CO2, koszt chyba ze 20-30 zł. Możesz też sam sprawdzić, czy nie dmucha Ci w układ chłodzenia (bąbelki, twarde węże). I szukaj przyczyny przegrzewania się auta, bo bez sensu wymieniać UPG. Termostat sprawny?

Użytkownik jaszek7777 edytował ten post 04 listopada 2017 - 12:12


#28 Offline   w0jta5


  • Postów: 5 025
  • Na forum od: 14 lis 2008
  • Miejscowość: Karkonosze
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 04 listopada 2017 - 14:31

Wzrost temperatury płynu może być również wynikiem kamienienia w chłodnicy.

Duże spalanie oraz mało mocy może być również wynikiem zużycia lub rozregulowanego ukł. wtryskowego.


Dużo pali + mało mocy + przedmuch = jedź sprawdzić ciśnienie sprężania.

#29 Offline   Bolo1327


  • Postów: 11
  • Na forum od: 11 wrz 2017
  • Miejscowość: Parczew
  • Mercedes:W124 2.3E - M102
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 04 listopada 2017 - 16:46

Powiem tak. Oleju nie bierze, od wymiany do wymiany nie dolewam ani kropli, Termostat nowy niedawno wymieniany, nowa pompa wody, w zbiorniczku nie pojawiają się Bombelki

#30 Offline   jaszek7777


  • Postów: 885
  • Na forum od: 01 paź 2013
  • Miejscowość: Ostróda
  • Mercedes:W201 2.5D - OM602
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 04 listopada 2017 - 17:23

I od wymiany termostatu i pompy wody nadal ma tendencję do przegrzewania się?








Podobne tematy Zwiń