Skocz do zawartości

Forum Mercedes 201-124 Lepsze niż klub!!! używa plików cookies. Przeczytaj Politykę Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby wiadomość ta więcej się nie wyświetlała proszę klikąć przycisk:    Wyłącz

- - - - -

[w201] Tłumik końcowy - jaki?


8 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   Maku


  • Postów: 6
  • Na forum od: 05 sie 2017
  • Miejscowość: Zielona Góra
  • Mercedes:W201 2.3E - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W201 2.5D - OM602

Napisano 22 listopad 2017 - 19:38

Witam, chciałbym zasięgnąć rady dotyczącej doboru tłumika do m102 2.3 8v, obecny tłumik jest pokrzywiony i podziurawiony. Nie jestem pewien czy lepiej wstawić oryginał czy może jakiś "tuningowy". Proszę o pomoc

Użytkownik Maku edytował ten post 22 listopad 2017 - 19:41


#2 Offline   carl00s


  • Postów: 1766
  • Na forum od: 22 lut 2009
  • Miejscowość: Koszalin
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 22 listopad 2017 - 19:52

Zależy czego oczekujesz. Jeśli priorytetem jest cisza w aucie - pakuj zamienniki OE, w tej chwili Bosal w IC to kwoty śmieszne, bo okolice 300 pln, a zawsze możesz kupić Polmostrów albo Ferroz, albo Marix - i też będą spełniać swoje funkcje - ta droga jest przetestowana i "bezpieczna", bo produkty są przetestowane.
Ale jeśli chcesz np. zmienić brzmienie wozu, to trochę będziesz się musiał nagimnastykować, żeby trafić w to, co chcesz osiągnąć.

Ja bym został przy rozwiązaniach OE-pochodnych, bo cenię sobie ciszę w aucie i dookoła niego.

#3 Offline   melfio1


  • Postów: 3298
  • Na forum od: 02 lis 2008
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Opel Agila

Napisano 22 listopad 2017 - 20:35

Polmostrów wystarczy.


#4 Offline   Maku


  • Postów: 6
  • Na forum od: 05 sie 2017
  • Miejscowość: Zielona Góra
  • Mercedes:W201 2.3E - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W201 2.5D - OM602

Napisano 22 listopad 2017 - 21:10

Dzięki za podpowiedź. Teraz brzmi jak 3.2 i mi to nie przeszkadza, generalnie nie chcę wydać milionów monet, w styczniu/lutym auto idzie pod młotek (za mało mocy) a wątpię żeby cenę podniosła "agresywna" końcówka, także raczej pójdę w OEM. Mam jeszcze pytanie, obecna końcówka ma 2 rury zakrzywione do góry i za cholerę nie mogę znaleźć takiego samego, może orientujesz się co to za wydech, jutro zrobię zdjęcie i edytuje post. Pozdrawiam

#5 Offline   carl00s


  • Postów: 1766
  • Na forum od: 22 lut 2009
  • Miejscowość: Koszalin
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 22 listopad 2017 - 21:47

Zrób zdjęcie bo nie umiem zwizualizować...

#6 Offline   Maku


  • Postów: 6
  • Na forum od: 05 sie 2017
  • Miejscowość: Zielona Góra
  • Mercedes:W201 2.3E - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W201 2.5D - OM602

Napisano 23 listopad 2017 - 17:24

Witam, próbowałem rozszyfrować napis na wydechu z miernym skutkiem, dodam że rura między katalizatorem a końcówką tłumika jest powyginana dlatego końcówka krzywo leży, ponadto musiałem usunąć oryginalne mocowanie (bo końcówka uderzała o podwozie) i zastąpić je opaskami ściągającymi, wiem to druciarstwo ale działa, tylne kapcie są jak slicki bo Mercedes lubi stawać bokiem. Pozdrawiam

Dołączona grafika
Dołączona grafika
Dołączona grafika
Dołączona grafika

#7 Online   w0jta5


  • Postów: 4839
  • Na forum od: 14 lis 2008
  • Miejscowość: Karkonosze
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 23 listopad 2017 - 18:29

Ale dorzeźbili zderzak!
Polmostrów z dospawanymi końcówkami? Zdecydowanie tak.

Do środkowego tłumika dochodzi pojedyncza rura, czy podwójna?

#8 Offline   carl00s


  • Postów: 1766
  • Na forum od: 22 lut 2009
  • Miejscowość: Koszalin
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 23 listopad 2017 - 18:44

Polmostrów, 1365, dedykowany do 2.5 diesla, z rzeźbą na końcu....

Jednym słowem: dramat. Wyciąć całość aż do katalizatora i poskładać na nowych częściach to chyba jedyne rozsądne rozwiązanie.

#9 Offline   Maku


  • Postów: 6
  • Na forum od: 05 sie 2017
  • Miejscowość: Zielona Góra
  • Mercedes:W201 2.3E - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W201 2.5D - OM602

Napisano 23 listopad 2017 - 21:09

Wyświetl postUżytkownik carl00s dnia 23 listopad 2017 - 18:44 napisał

Polmostrów, 1365, dedykowany do 2.5 diesla, z rzeźbą na końcu....

Jednym słowem: dramat. Wyciąć całość aż do katalizatora i poskładać na nowych częściach to chyba jedyne rozsądne rozwiązanie.
Dzięki za pomoc, na weekend wyleci Bosal

Wysłane z mojego F8331 przy użyciu Tapatalka