Skocz do zawartości

Forum Mercedes 201-124 Lepsze niż klub!!! używa plików cookies. Przeczytaj Politykę Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby wiadomość ta więcej się nie wyświetlała proszę klikąć przycisk:    Wyłącz

- - - - -

[W124] 3.0 turbodiesel falowanie / nie rowna praca


26 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   TOM0808


  • Postów: 12
  • Na forum od: 01 lis 2009
  • Miejscowość: Sochaczew

Napisano 11 marzec 2018 - 18:08

Witam, mam problem z 3.0 td, otoz na zimnym silniku (odpala ze strzala) jak odpali to po chwili zaczyna nie rowno pracowac i faluja obroty dodatkowo z rury kopci, po zlapaniu temp. obroty sie wyrownuja i kopcenie ustaje, czasem jak jest rozgrzany to tez nie rowno chodxi ale to leciutko trzeba sie dobrze wsluchac ale rzadko, ale na zimnym po odpaleniu zawsze. Dodam ze podczas objawu po zdjeciu kostki na pompie auto gasnie, a na cieplym obroty spadaja. Coz to moze byc ?

#2 Offline   OSTRY2500


  • Postów: 545
  • Na forum od: 29 lip 2016
  • Miejscowość: ZAMOSC
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 11 marzec 2018 - 19:55

Ja myślę ze świece żarowe bo jak wypniesz wtyczkę na pompie na zimnym silniku to może zgasnąć silnik a na ciepłym jest ok .To ja bym stawiał na świece żarowe zimny silnik i dymi to świeca ewentualnie sterownik na błotniku ale rzadko .

#3 Offline   TOM0808


  • Postów: 12
  • Na forum od: 01 lis 2009
  • Miejscowość: Sochaczew

Napisano 12 marzec 2018 - 08:55

Tylko ze kontrolka grzania dziala poprawnie

#4 Offline   jaszek7777


  • Postów: 877
  • Na forum od: 01 paź 2013
  • Miejscowość: Ostróda
  • Mercedes:W201 2.5D - OM602
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 12 marzec 2018 - 09:48

Sprawdzenie świec żarowych domową metodą to kilka minut roboty. Warto jednak sprawdzić mimo wszystko. Nie mniej świece żarowe działają tylko na samym początku. Cylinder, którego komora nie jest podgrzewana, powinien załapać po max. kilkudziesięciu sekundach. Ja mając spalone świece żarowe też miałem telepanie, ale max 20-30 sekund.

Jeśli telepie do nagrzania, to raczej przyczyna będzie inna, ale nie chcę wprowadzać w błąd, gdyż znam się dobrze tylko na silnikach OM601 i OM602. Do sprawdzenia jednak sporo rzeczy:

Na początek:

- czystość układu paliwowego (bak, smok, odpowietrznik baku, przewody, filtry)
- wtryskiwacze

Dalej już poważniejsze rzeczy, o których na razie nie ma co wspominać. Grzebał ktoś ostatnio przy wtryskiwaczach lub pompie? Przebieg jaki?

Użytkownik jaszek7777 edytował ten post 12 marzec 2018 - 09:50


#5 Offline   Fah


  • Postów: 255
  • Na forum od: 12 wrz 2017
  • Miejscowość: Ciechanów
  • Mercedes:W124 2.5D >93r. - OM605
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 12 marzec 2018 - 12:37

Ssanie na zimnym ci się załącza? U siebie mam tak, że przy odpalaniu muszę dać lekko gazu, przytrzymać przez 3-5 sekund, aż bez dociskania pedału obroty wzrosną. Wtedy trzyma jak trzeba, dopóki nie złapie temperatury. Świece sprawdź dla spokoju - najlepiej multimetrem, żeby niepotrzebnie nie wykręcać (instruktaż - https://www.youtube....h?v=dMs57lqAOSQ ). Tak jak wspomniał jaszek - filtry też sprawdź, cały układ paliwowy, węże na dolocie (bo nawet mała nieszczelność potrafi zrobić dziwne rzeczy), dokręcenie objemek na dolocie.

#6 Offline   TOM0808


  • Postów: 12
  • Na forum od: 01 lis 2009
  • Miejscowość: Sochaczew

Napisano 12 marzec 2018 - 22:19

Swiece sprawdzone na szybko wszystkie iskrza, i multimetrem oporność ma każda 1 ohm. Zaraz po odpaleniu chodzi dobrze po chwili zaczyna nierowno chodzic, i jak sie nagrzeje tez jest dobrze. Filtry powymieniane razem z olejem. Przewody sprawdzone wyciekow nie ma, ani nieszczelnosci, nigdzie sie nie zapowietrza.

#7 Offline   Fah


  • Postów: 255
  • Na forum od: 12 wrz 2017
  • Miejscowość: Ciechanów
  • Mercedes:W124 2.5D >93r. - OM605
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 13 marzec 2018 - 01:05

Głupota, ale może akurat - obejma od intercoolera do turbo. Sprawdź, czy dobrze dokręcona

#8 Offline   OSTRY2500


  • Postów: 545
  • Na forum od: 29 lip 2016
  • Miejscowość: ZAMOSC
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 13 marzec 2018 - 06:47

A sukają ci te wtryski bo jak tak to leja i jest nierówna praca. Jak swieca grzeje to chodzi równo bo jest dobre spalanie a jak przestanie to jest stukawe (wtryskiwacz leje).


Wysłane z mojego E5823 przy użyciu Tapatalka



#9 Offline   jaszek7777


  • Postów: 877
  • Na forum od: 01 paź 2013
  • Miejscowość: Ostróda
  • Mercedes:W201 2.5D - OM602
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 13 marzec 2018 - 09:43

Wrzuć filmiki dwa - z odpalenia i z pracy na ciepło. Tylko zadbaj o dźwięk :ok:

#10 Offline   TOM0808


  • Postów: 12
  • Na forum od: 01 lis 2009
  • Miejscowość: Sochaczew

Napisano 13 marzec 2018 - 21:57

Normalna praca : http://www29.zippysh...oH2fx/file.html
Nierówna praca, dymienie z rury : http://www29.zippysh...4ZFnP/file.html
Odpalenie po chwili slychac nierowna prace : http://www109.zippys...lVfqK/file.html

#11 Offline   Fah


  • Postów: 255
  • Na forum od: 12 wrz 2017
  • Miejscowość: Ciechanów
  • Mercedes:W124 2.5D >93r. - OM605
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 13 marzec 2018 - 22:12

Brzmi, jakby nie mógł wystroić odpowiedniej dawki. Raz dostanie jak trzeba, raz gubi. Spróbuj chałupniczej metody - odpal i odepnij przepływkę. Jak jest sprawna, to silnik na brak sygnału zareaguje. Jak nie zareaguje, to przed zakupami sprawdź ją dla pewności

#12 Offline   OSTRY2500


  • Postów: 545
  • Na forum od: 29 lip 2016
  • Miejscowość: ZAMOSC
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 13 marzec 2018 - 22:20

Chłopie myślałem że mi głośniki w smartfony rezerwie ale do rzeczy wtryski się kłaniają do roboty jak świece grzeją to jest super spalanie mieszanki a jak przestają to sieczkarnia. Zmierz kompresję bo chyba jeden cylinder umiera dlatego ten dym z rury co parę cykli a jak się nagrzeje i złapie kompresję jakotako to nie przerywa. Pierwsze zmierz kompresję bo regeneracja wtryskow nic nie da jak kompresji brak.

Wysłane z mojego E5823 przy użyciu Tapatalka



#13 Offline   w0jta5


  • Postów: 4846
  • Na forum od: 14 lis 2008
  • Miejscowość: Karkonosze
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 14 marzec 2018 - 00:05

Przypomina mi to wątek JanaB
http://mb201-124.eu/...post__p__352936

BTW OM603T ma przepływkę?

Użytkownik w0jta5 edytował ten post 14 marzec 2018 - 00:06


#14 Offline   TOM0808


  • Postów: 12
  • Na forum od: 01 lis 2009
  • Miejscowość: Sochaczew

Napisano 14 marzec 2018 - 21:49

A nie jest tak ze jakby kompresji nie bylo to by na zimnym nie odpalal ? A odpala ze strzala na pol obrotu nawet jak byly mrozy.

#15 Offline   OSTRY2500


  • Postów: 545
  • Na forum od: 29 lip 2016
  • Miejscowość: ZAMOSC
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 15 marzec 2018 - 06:32

Jak są świece dobre będzie palił

Wysłane z mojego E5823 przy użyciu Tapatalka



#16 Offline   OSTRY2500


  • Postów: 545
  • Na forum od: 29 lip 2016
  • Miejscowość: ZAMOSC
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 15 marzec 2018 - 07:53

Sprawdź kompresję i nie gdybaj to prawie nic nie kosztuje a dużo Ci powie o silniku.

Wysłane z mojego E5823 przy użyciu Tapatalka



#17 Offline   jaszek7777


  • Postów: 877
  • Na forum od: 01 paź 2013
  • Miejscowość: Ostróda
  • Mercedes:W201 2.5D - OM602
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 15 marzec 2018 - 20:25

A zanim będziesz zrzucał wtryski w celu pomierzenia kompresji, to weź no odpal go z paliwa z butelki (na krótko)

#18 Offline   OSTRY2500


  • Postów: 545
  • Na forum od: 29 lip 2016
  • Miejscowość: ZAMOSC
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 15 marzec 2018 - 21:12

Kompresję mierz przez świece zarowe to zapobiega rozszczelnieniu się układu wtryskowego.

Wysłane z mojego E5823 przy użyciu Tapatalka



#19 Offline   jaszek7777


  • Postów: 877
  • Na forum od: 01 paź 2013
  • Miejscowość: Ostróda
  • Mercedes:W201 2.5D - OM602
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 15 marzec 2018 - 21:22

A tam nie ma przypadkiem długich świec żarowych?

#20 Offline   OSTRY2500


  • Postów: 545
  • Na forum od: 29 lip 2016
  • Miejscowość: ZAMOSC
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 16 marzec 2018 - 06:28

Nie na filmie om 603 turbo było.

Wysłane z mojego E5823 przy użyciu Tapatalka