Skocz do zawartości




- - - - -

[W201] Przedmuchy, ciśnienie w układzie chłodzenia, nierówna praca 2.0 gaźnik 105KM


14 odpowiedzi w tym temacie

#11 Offline   SuperBuster11


  • Postów: 448
  • Na forum od: 04 mar 2015
  • Miejscowość: Brzeg
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 17 stycznia 2022 - 15:30

Nie wiem, jaki jest stopień sprężania w tym silniku, ale znalazłem taką tabelkę:
Dołączona grafika



#12 Offline   andrzejrz


  • Postów: 526
  • Na forum od: 30 gru 2017
  • Miejscowość: Rzewnie
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:208D kaczka
  • Trzeci Mercedes:W124 2,5d 1986 rok
  • Inne auto:Mercedes 123 2szt i Garbus

Napisano 17 stycznia 2022 - 18:26

Sprężanie nominalne 10-12,graniczne 8,5

#13 Offline   eMBek


  • Postów: 9
  • Na forum od: 11 paź 2021
  • Miejscowość: Wrocław, pow. Wrocław
  • Mercedes:W201 2.0 - M102
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Drugi Mercedes:MB100D

Napisano 19 stycznia 2022 - 20:56

Dzięki za odpowiedzi.

Czyli jedną część diagnozy mam za sobą, blok silnika na razie zostawiam, szukam problemów w osprzęcie.

Na początek chcę zrobić porządek z odmą, potrzebuję wymienić całą, tylko problem jest z doborem części. W środku mojej odmy idzie metalowa rurka przez którą idzie płyn chłodniczy do kolektora ssącego. Niestety nie widzę na znanych mi portalach żadnego zamiennika tego cuda. Myślę nawet by pominąć tę rurkę i puścić przewód z płynem chłodniczym oddzielnie tylko pytanie które wtedy zastosować elementy?

Moja odma:
Dołączona grafika

#14 Offline   w0jta5


  • Postów: 5 025
  • Na forum od: 14 lis 2008
  • Miejscowość: Karkonosze
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 21 stycznia 2022 - 09:01

Wyświetl postUżytkownik eMBek dnia 19 stycznia 2022 - 20:56 napisał

Dzięki za odpowiedzi.

Czyli jedną część diagnozy mam za sobą, blok silnika na razie zostawiam, szukam problemów w osprzęcie.

Na początek chcę zrobić porządek z odmą, potrzebuję wymienić całą, tylko problem jest z doborem części. W środku mojej odmy idzie metalowa rurka przez którą idzie płyn chłodniczy do kolektora ssącego. Niestety nie widzę na znanych mi portalach żadnego zamiennika tego cuda. Myślę nawet by pominąć tę rurkę i puścić przewód z płynem chłodniczym oddzielnie tylko pytanie które wtedy zastosować elementy?

Moja odma:
Dołączona grafika
Co to za silnik? Z Vinu jakaś specjalna wersja wychodzi? Na Skandynawię itp?

#15 Offline   eMBek


  • Postów: 9
  • Na forum od: 11 paź 2021
  • Miejscowość: Wrocław, pow. Wrocław
  • Mercedes:W201 2.0 - M102
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Drugi Mercedes:MB100D

Napisano 07 lutego 2022 - 19:09

Dalsza część historii...

A więc jeśli chodzi o pochodzenie mojej fury to wg lastvin.com jest zamówiony na Niemcy "Order Location MANNHEIM BRANCH"

Silnik 102924

W wolnej chwili zrobione zostały kolejne testy i co się okazało: jak się odkręci korek w pokrywie zaworów, jest delikatne ciśnienie powietrza aż wywiewa kropelki oleju z łańcucha rozrządu, z odmy (przy zakręconym korku) trochę wieje ale świeczki by nie zgasił. Podejrzewam, że filtr w pokrywie zapchany, z racji że ktoś tam już był i zaspawał filtr odmy - pokrywa zaworów do wymiany.

Odmę znalazłem, była też wyjęta z M102 77KW więc nie wiem skąd bierze się jej "rzadkość" ale ważne, że jest :)

Będę montować graty w weekend.

Dalej chcę się zająć tłumikiem ale napotkałem na kolejne dziwne rzeczy, wg. ilcats.ru którym na ogół się posiłkuję powinienem mieć (wg.VIN) tłumik początkowy podwójny o numerze A2014904519
Dołączona grafika

a jak sprawdziłem w aucie mam totalnie coś innego do tego pojedynczy:
Dołączona grafika

Numer widoczny na tej części to 1021426101

Znalazłem po numerze części tylko taki kolektor na węgierskiej stronie, gdzie z opisu wynika że jest właśnie od 2.0B rok 1990 (taki jak mój).

Ale żeby dopasować do tego tłumik początkowy, nie ma opcji. Wizualnie podobny jest od 2.5D z tym że nie ma miejscu na sondę.








Podobne tematy Zwiń