Skocz do zawartości




- - - - -

Ciśnienie oleju problem.


40 odpowiedzi w tym temacie

#11 Offline   Mike69


  • Postów: 139
  • Na forum od: 24 paź 2012
  • Miejscowość: Wieluń
  • Mercedes:W124 2.0D - OM601
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:S124 250 T D - OM602 1988 manual 5
  • Trzeci Mercedes:S124 300TD 1990r

Napisano 16 listopada 2018 - 21:19

Najlepiej przedmuchać kompresorem. końcówkę przyłożyć do otworu górnego przy deklu i dmuchać. Zobaczysz ile syfu z rurki wyleci. Czynność można profilaktycznie powtarzać przy każdej wymianie filtra oleju.



#12 Offline   Przemek PL


  • Postów: 17
  • Na forum od: 15 cze 2012
  • Miejscowość: Słupsk
  • Mercedes:W124 3.0D <93r. - OM603
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 22 listopada 2018 - 19:27

Obudowa filtra oleju wyjęta. Wygląda na uszczelkę papierową pomiędzy blokiem a podstawą. Wydmuchana pomiędzy kanałami. Jutro w ic ma być uszczelka ok 22zł. Jak wymienię i sprawdzę to dam znać.

#13 Offline   Przemek PL


  • Postów: 17
  • Na forum od: 15 cze 2012
  • Miejscowość: Słupsk
  • Mercedes:W124 3.0D <93r. - OM603
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 24 listopada 2018 - 13:58

Wymieniona uszczelka brak efektu.

#14 Offline   Przemek PL


  • Postów: 17
  • Na forum od: 15 cze 2012
  • Miejscowość: Słupsk
  • Mercedes:W124 3.0D <93r. - OM603
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 24 listopada 2018 - 13:59

Zmieniłem olej z 15w40 na 10w40 jest poprawa z 10s na 6s

#15 Offline   Przemek PL


  • Postów: 17
  • Na forum od: 15 cze 2012
  • Miejscowość: Słupsk
  • Mercedes:W124 3.0D <93r. - OM603
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 24 listopada 2018 - 14:01

Co o tym myślicie na rozgrzanym silniku 15w40 ok 2,2bara. 10w40 1.9 bara. Co o tym myślicie. Zalać 5w40?

#16 Offline   inutile


  • Postów: 1 458
  • Na forum od: 18 kwi 2015
  • Miejscowość: lorem ipsum
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 24 listopada 2018 - 14:30

Śmiało lej 5W40. Efekty lepszej pompowalności to żadne zaskoczenie ;)

#17 Offline   Szarik


  • Postów: 1 163
  • Na forum od: 29 lis 2013
  • Miejscowość: Młoszowa
  • Mercedes:W124 3.0E-24V - M104
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W124 250D '92r.

Napisano 24 listopada 2018 - 18:28

Wyświetl postUżytkownik Przemek PL dnia 24 listopada 2018 - 13:58 napisał

Wymieniona uszczelka brak efektu.

Jak ciśnienie będzie na 0, to odkręć korek wlewu oleju o zobacz, czy "chlapie", leje sie olej w środku itp. Czujnik wymieniany na nowy, czy używany?

#18 Offline   mixx


  • Postów: 483
  • Na forum od: 07 sty 2014
  • Miejscowość: Lublin
  • Mercedes:W124 2.3E - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Drugi Mercedes:W 201 2.0E 122KM 1991r.

Napisano 25 listopada 2018 - 14:25

Jak dobrze zrozumiałem, to wskaźnik ciśnienia oleju podnosi się po dłuższej chwili po uruchomieniu na zimno. Podobny efekt jest po wymianie oleju - po uruchomieniu silnika trzeba poczekać dłuższą chwilę nim pompa dotłoczy olej do punktu pomiaru ciśnienia, więc wnioskując poprzez analogię coś powoduje ucieczkę oleju do miski (bo czujnik ciśnienia jest na górze); Co do ciśnienia roboczego na wolnych obrotach przy rozgrzanym silniku 2,5 na wskaźniku to w miarę dobrze. Za co do porównań ciśnienia i lepkości to sam napisałeś, że " 15w40 ok 2,2bara. 10w40 1.9 bara", więc przy 5W będzie jeszcze gorzej. Spróbuj 20W.

Użytkownik mixx edytował ten post 25 listopada 2018 - 14:27


#19 Offline   Szarik


  • Postów: 1 163
  • Na forum od: 29 lis 2013
  • Miejscowość: Młoszowa
  • Mercedes:W124 3.0E-24V - M104
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W124 250D '92r.

Napisano 25 listopada 2018 - 14:36

Wyświetl postUżytkownik mixx dnia 25 listopada 2018 - 14:25 napisał

więc przy 5W będzie jeszcze gorzej. Spróbuj 20W.

Mam nadzieję, że to sarkazm :E . A 2,5bar na rozgrzanym silniku to dużo i ja bym podejrzewał, że wskaźnik/czujnik okłamuje.

#20 Offline   OSTRY2500


  • Postów: 814
  • Na forum od: 29 lip 2016
  • Miejscowość: ZAMOSC
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 25 listopada 2018 - 16:04

Co się czepiacie tego ciśnienia oleju jak wejście 20w40 to pewnie cały czas będzie 3 na blacie moja taka rada jazda 150hm/h przez parę chwil i dać na luz jak ciśnienie na 1 spadnie to zajebiscie a producent dopuszcza 0.5 bar. A jak zalejesz 5w40 to wiadomo że ten olej jest żatszy i nie uzyskamy takiego ciśnienia jak na 20w40 ale jak wam wysmaruje silnik 5w40 a jak 20w40 sami wiecie. Kiedyś nie było nowoczesnych syntetukow tylko minerały gęste jak ch..era. Co do dzisiejszych syntetukow to zaraz po odpaleniu ma smarowanie a te gęste stare oleje zanim oplyna cała magistrale to minie sekunda dwie na sucho i ja bym nie patrzył na wskaźnik ciśnienia tak dosłownie żeby mieć 3 na zegarach.

Wysłane z mojego E5823 przy użyciu Tapatalka










Podobne tematy Zwiń