Skocz do zawartości




- - - - -

Ciśnienie oleju problem.


40 odpowiedzi w tym temacie

#31 Offline   w0jta5


  • Postów: 5 025
  • Na forum od: 14 lis 2008
  • Miejscowość: Karkonosze
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 30 kwietnia 2021 - 10:19

Wyświetl postUżytkownik mixx dnia 30 kwietnia 2021 - 09:00 napisał

Co do wskaźnika w zegarach to chyba jest ok. może raczej czujnik ciśnienia oleju szwankuje o ile w ogóle. Poza tym spróbuję mu podnieść obroty na wolnych, bo spadają nawet do 500 jak się dobrze zagrzeje
Jak obroty schodzą do 500 to się nie dziw że masz na blacie ciśnienie równe 0. To jest od siebie zależne.
Ogarnij układ wtryskowy i podciśnienia, bo działasz po omacku i wydasz kasę na jakieś losowe fanty w aucie.



#32 Offline   mixx


  • Postów: 483
  • Na forum od: 07 sty 2014
  • Miejscowość: Lublin
  • Mercedes:W124 2.3E - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Drugi Mercedes:W 201 2.0E 122KM 1991r.

Napisano 30 kwietnia 2021 - 12:08

A więc jest tak - olej wymieniony na świeży minerał 15W-40 i przy prawie 90st. aby wskazówka była na 3 to musi być 2 tys obrotów, przy 1,5 tys. spada na 2 a przy 1000 rpm jest na zero i trzeba podnieść na ok. 1200 żeby doszła do 1. Podczas jazdy po wysprzęgleniu np. przed skrętem wskazówka leci szybko na dół, więc albo pompa się kończy albo gdzieś coś puściło. Jak obserwuję wskazówkę to od połowy czasami opada skokowo np. 2 czy 3 mm a nie płynnie. Na wiadomym portalu znalazłem manometr do sprawdzania ciśnienia oleju z kilkunastoma końcówkami za ok. 50 zł - warto kupić? I podłącza się zamiast czujnika ciśnienia jak się domyślam?

Użytkownik mixx edytował ten post 30 kwietnia 2021 - 12:15


#33 Offline   w0jta5


  • Postów: 5 025
  • Na forum od: 14 lis 2008
  • Miejscowość: Karkonosze
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 30 kwietnia 2021 - 12:24

Jak bardzo chcesz, to wymień czujnik na podstawie i będziesz wiedział co dalej ;)
Oryginał VDO to koszt około 230 zł w detalu.

Edit:
Może się komuś kiedyś przyda:
Dołączona grafika

Użytkownik w0jta5 edytował ten post 30 kwietnia 2021 - 12:27


#34 Offline   mixx


  • Postów: 483
  • Na forum od: 07 sty 2014
  • Miejscowość: Lublin
  • Mercedes:W124 2.3E - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Drugi Mercedes:W 201 2.0E 122KM 1991r.

Napisano 30 kwietnia 2021 - 12:55

Febiego można dostać za ok. 150 zł. Ja bym spróbował najpierw manometrem zewnętrznym, bo majątku nie trzeba wydać, jeść wołać nie będzie a może się przyda w przyszłości. Tylko czy np. ten Geko G02506 będzie dobry?

#35 Offline   mixx


  • Postów: 483
  • Na forum od: 07 sty 2014
  • Miejscowość: Lublin
  • Mercedes:W124 2.3E - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Drugi Mercedes:W 201 2.0E 122KM 1991r.

Napisano 25 lipca 2021 - 12:27

I problem sam się rozwiązał, czyli ciśnienie oleju wróciło do normy - przy 90 stopniach i ok. 800-900 rpm na wskaźniku jest 2, po lekkim dodaniu gazu idzie na maksa, przy 500 rpm spada do 1. Co było - nie wiem. Nic poza zmianą oleju nie robiłem. Nie wiadomo też czy było tylko jednorazowy problem czy znowu się powtórzy - czas pokaże.

Użytkownik mixx edytował ten post 25 lipca 2021 - 12:28


#36 Offline   maciexx123


  • Postów: 4
  • Na forum od: 21 sty 2023
  • Miejscowość: Łódź
  • Mercedes:W124 3.0E - M103
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 21 stycznia 2023 - 10:37

Cześć !

Nie chce dublować tematów o wskaźniku ciśnienia oleju bo jest ich wiele, ale nigdzie nie mogę znaleźć jednoznacznej odpowiedzi na moje pytanie dlatego podepnę się tutaj.

Jak pierwszy raz wsiadłem do swojego Mercedesa wszystko było okej, czyli ciśnienie oleju pokazało się dopiero po odpaleniu auta i było wszystko w normie tak jak doczytałem, sprawdzałem to kilka razy przed odebraniem auta (auto od dobrego znajomego więc nie ma raczej przede mną nic do ukrycia).
Natomiast od paru dni zauważyłem dziwną rzecz, że wskaźnik ciśnienia podnosi się na max na samym zapłonie, po rozgrzaniu silnika spada wartość do ok 2, po dodaniu gazu idzie na 3, natomiast na rozgrzanym silniku na zapłonie wskazówka idzie na jakieś 1,5-2. Wiem, że to nie jest prawidłowe zachowanie tego wskaźnika. Dodatkowo jesli ma to jakieś znaczenie zapala się kontrolka od ilości oleju, ale oleju w silniku jest odpowiednia ilość sprawdzam to codziennie aby się upewnić, i ta oto kontrolka potrafi sobie migać, np. przejeżdżając przez tory tramwajowe zgaśnie, za chwile zapali się znowu (nie wiem czy ma to coś wspólnego ze sobą).
Dodatkowo mam na pewno padnięty potencjometr janości oświetlenia - raczej nie ma to powiązania ze sobą, ale wolę zaznaczyć.

Gdzie szukać problemu ? Czy czujniki dokonują żywota z racji swoich 36 lat ? czy raczej szukać problemu gdzieś na wiązce ?
Jestem przed wymianą oleju jeszcze więc podczas wymiany mogłbym podmienić czujniki żeby sprawdzić ale może macie jakieś inne ciekawe pomysły od czego zacząć ?

Pozdrawiam !

#37 Online   andrzejrz


  • Postów: 526
  • Na forum od: 30 gru 2017
  • Miejscowość: Rzewnie
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:208D kaczka
  • Trzeci Mercedes:W124 2,5d 1986 rok
  • Inne auto:Mercedes 123 2szt i Garbus

Napisano 21 stycznia 2023 - 11:09

Być może masa licznika

#38 Offline   maciexx123


  • Postów: 4
  • Na forum od: 21 sty 2023
  • Miejscowość: Łódź
  • Mercedes:W124 3.0E - M103
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 21 stycznia 2023 - 11:18

Wyświetl postUżytkownik andrzejrz dnia 21 stycznia 2023 - 11:09 napisał

Być może masa licznika

Cała reszta wskaźników działa poprawnie.
Możesz mi napisać gdzie ewentualnie szukać masy od zegarów żeby ją sprawdzić ? Dopiero się uczę tego auta

#39 Online   andrzejrz


  • Postów: 526
  • Na forum od: 30 gru 2017
  • Miejscowość: Rzewnie
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:208D kaczka
  • Trzeci Mercedes:W124 2,5d 1986 rok
  • Inne auto:Mercedes 123 2szt i Garbus

Napisano 21 stycznia 2023 - 12:14

Jak wyciągniesz zegary,to zobaczysz kilka pr,ewodów przykręconych do blachy.Z wyciąganiem narazie się wstrzymaj,może ktoś będzie miał inny pomysł,co do usterki

#40 Offline   SQ5NAZ


  • Postów: 123
  • Na forum od: 06 lut 2019
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W201 190E M102.962 automat 1989 rok

Napisano 21 stycznia 2023 - 14:05

Żeby wyeliminować uszkodzenie czujnika można go podmienić na chwilę na inny, tylko trzeba mieć kogoś, kto Ci na chwilę pożyczy swój.

Wskazówka na samej górze skali przy włączonym zapłonie/stacyjce, ale bez uruchomienia silnika jest wtedy, gdy na przykład nie ma połączenia z czujnikiem.
W tym przypadku to rozwiązanie nie ma sensu, bo po uruchomieniu wskazówka coś jednak pokazuje. Czyli zmienia się rezystancja czujnika.

Ja bym chyba zaczął od podmiany czujnika, ewentualnie mierzył rezystancję przy wyłączonym silniku oraz pracującym.

Użytkownik SQ5NAZ edytował ten post 21 stycznia 2023 - 14:07









Podobne tematy Zwiń