Skocz do zawartości




- - - - -

W 124 2.5d podciśnienie do modulatora ASB


11 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   sebaIRF1


  • Postów: 21
  • Na forum od: 05 kwi 2013
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 26 marca 2014 - 22:04

Witam, jaki powinno być prawidłowe podciśnienie idące do modulatora w ASB 2.5d? Skrzynia to 722.4.



#2 Offline   sebaIRF1


  • Postów: 21
  • Na forum od: 05 kwi 2013
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 27 marca 2014 - 14:46

Wyświetl postUżytkownik sebaIRF1 dnia 26 marca 2014 - 22:04 napisał

Witam, jaki powinno być prawidłowe podciśnienie idące do modulatora w ASB 2.5d? Skrzynia to 722.4.
Może bardziej sprecyzuje, chodzi mi o podciśnienie na biegu jałowym, idące od "nastawnika" przy pompie wtryskowej do modulatora skrzyni biegów, mierzyłem vacu pompe i daje 0,7 bara, ale podciśnienie idące do modulatora to 0,4 . Nie wiem czy tak powinno być, czy ma ktoś może jakieś informacje na ten temat?

#3 Offline   mbaszyns


  • Postów: 310
  • Na forum od: 27 gru 2007
  • Miejscowość: był Wrocław, Kraków, teraz okolice Wieliczki..
  • Mercedes:W124 2.5D >93r. - OM605
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Kia Sorento 3.3 V6 2007

Napisano 29 marca 2014 - 21:16

To co udało mi się znaleźć podczas moich walk z podciśnieniem:
https://www.dropbox....8k0t/T_5gltWNI1

#4 Offline   sebaIRF1


  • Postów: 21
  • Na forum od: 05 kwi 2013
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 30 marca 2014 - 23:51

Wyświetl postUżytkownik mbaszyns dnia 29 marca 2014 - 21:16 napisał

To co udało mi się znaleźć podczas moich walk z podciśnieniem:
https://www.dropbox....8k0t/T_5gltWNI1
Dzięki za pomocne materiały z tego co wyczytałem, dla mojego silnika podciśnienie dla modulatora powinno być 420mbar(+25) czyli jest ok.

#5 Offline   StaS


  • Postów: 44
  • Na forum od: 24 sie 2013
  • Miejscowość: Kraków
  • Mercedes:W124 3.0D <93r. - OM603
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 31 marca 2014 - 14:42

sebaIRF1, Widzę ze walczymy z tym samym. Powiedz, czemu mierzysz to podciśnienie? Jakie masz objawy nieprawidlowej pracy układu?

#6 Offline   sebaIRF1


  • Postów: 21
  • Na forum od: 05 kwi 2013
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 04 kwietnia 2014 - 01:53

Wyświetl postUżytkownik StaS dnia 31 marca 2014 - 14:42 napisał

sebaIRF1, Widzę ze walczymy z tym samym. Powiedz, czemu mierzysz to podciśnienie? Jakie masz objawy nieprawidlowej pracy układu?
Witam, podciśnienie mierzyłem tylko dlatego, ponieważ myślałem, że coś jest nie tak z modulacją ASB(skrzynia niedawno zakupiona, moja nie wytrzymała;)). Modulator ustawiony zgodnie z książką, czyli dla skrzyni o nr. 722.408 ciśnienie powinno wynosić 3.9 bar, gdzie kolor modulatora ma być zielony, u mnie jest brązowy, mimo to ustawiłem 3.9 bar, przy zmianie biegów 1500-2000 obr/min. nie szarpie, brak poślizgu, przy zmianie na wyższy bieg powyżej 3tys obr/min. szarpanie. Kreciłem modulatorem o dosłownie 1-2 zeby w lewo (zmniejszałem ciśnienie), czuć delikatny poślizg przy 1,5-2,0 tys/obr. wyżej ok. Zabrałem się więc za podciśnienia. Pomiar bezpośrednio z Vacu 0,7 czyli w normie, zaintrygował mnie tylko pomiar od tego regulatora przy pompie wtryskowej, który jest odpowiedzialny za sterowanie podciśnieniem idącym do modulatora w ASB, zmienia on je względem położenia pedału gazu. Tylko że na biegu jałowym pomiar wykazał 0,4 i nigdzie nie mogłem doszukać się informacji czy tak powinno być, aż do czasu kiedy kolega mbaszyns przybył z pomocnymi materiałami. Problem polegał na odpowiednim ustawieniu, tego regulatora, po poluzowaniu dwóch śrub 6mm można go lekko przekręcić w lewo lub w prawo, jeśli damy go w prawo to podciśnienie wyjściowe przy obr. około 3tys bedzie w granicach 0,2 bar czyli ciśnienie w skrzyni będzie większe, zaś w lewą strone, przy około 3tys obr/min podciśnienie spadnie nam do około 0,3 bar, w ASB ciśnienie zmniejszy się. Trochę czasu to zajeło, ale wreszcie udało się, skrzynka zmienia biegi w pełnym zakresie obrotów bez szarpnięć i poślizgów. Myślę, że może gdybym wymienił modulator na taki jaki być powinien,było by bez takiej zabawy, ale tak chociaż człowiek się czegoś nauczy ;).

Użytkownik sebaIRF1 edytował ten post 04 kwietnia 2014 - 02:15


#7 Offline   bbssee


  • Postów: 2
  • Na forum od: 22 sie 2014
  • Miejscowość: Grójec Wielki
  • Mercedes:W124 2.0D - OM601
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W124 3.0D

Napisano 16 listopada 2015 - 16:31

Skąd można pobrać materiały dotyczące regulacji asb, ponieważ link nie jest aktualny

#8 Offline   brys


  • Postów: 62
  • Na forum od: 05 gru 2016
  • Miejscowość: Solec Kujawski
  • Mercedes:W124 2.5D >93r. - OM605
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W221 S320 CDI 2008 Long
  • Trzeci Mercedes:W212 E220 CDI 2011
  • Inne auto:Mustang 2012

Napisano 04 maja 2019 - 14:15

Witam,

Poszukuję pomocy w temacie ustawienia modulatora w skrzyni biegów. Auto to W201 1.8 1991 rok, automat 4 biegi.
Mój mechanik to dobry fachowiec, ale nie może dokopać się do pewnych informacji. Prosił, żebym ja też poszukał na własną rękę.
Z góry mówię, że żaden ze mnie fachowiec, ale poszukujemy informacji o "ćiśnieniu OLEJU w skrzyni na jakie ustawia się wstępnie modulator", wartości podciśnień wg "książek" też byłyby mile widziane.
Bardzo proszę o pomoc, bo właściwie został tylko ten modulator i auto będzie mogło wyjechać z warsztatu. Pozdrawiam :)

#9 Offline   Szarik


  • Postów: 1 163
  • Na forum od: 29 lis 2013
  • Miejscowość: Młoszowa
  • Mercedes:W124 3.0E-24V - M104
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W124 250D '92r.

Napisano 04 maja 2019 - 23:12

Modulator działa na podciśnienie. Więc informacji na temat ciśnienia oleju modulatora, raczej nie znajdziecie. Wartości podciśnienia, w zależności od skrzynii znajdziesz tu: http://starwiki.info/722.3#Adjustment

#10 Offline   sebaIRF1


  • Postów: 21
  • Na forum od: 05 kwi 2013
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 04 stycznia 2020 - 01:53

Wyświetl postUżytkownik Szarik dnia 04 maja 2019 - 23:12 napisał

Modulator działa na podciśnienie. Więc informacji na temat ciśnienia oleju modulatora, raczej nie znajdziecie. Wartości podciśnienia, w zależności od skrzynii znajdziesz tu: http://starwiki.info/722.3#Adjustment
Modulator ASB działa jak najbardziej na podciśnienie, które dobrze ustawione daje nam odpowiednie ciśnienie oleju w ASB, po to aby jw. przezemnie wymienione usterki nie miały miejsca. W ramach ścisłości nigdzie wcześniej nie napisałem aby modulator działał na ciśnienie. Proszę o czytanie tekstu ze zrozumieniem, jeśli to nie możliwe, proszę o ponowne przeczytanie go nawet kilka razy. :D








Podobne tematy Zwiń