Witam!
Przychodzę tutaj z Moim sedanem 200E z 89 roku.
Czy macie jakieś ciekawe propozycje modyfikacji na tle mechanicznym, aby auto zyskało trochę mocy?
Jest to zwykła dwu litrówka, z silnikiem 88KW 118KM R4-8V.
Wrzuciłem mu niedawno 5 biegową skrzynię bo miał 4 i zyskał trochę dynamiczności jazdy.
Macie może jakieś ciekawe pomysły aby poprawić trochę osiągi? oczywiście bez SWAP'a
Z góry dziękuję, proszę o przyjęcie pierwszego postu z dystansem.
Pozdrawiam


[W124] 200E Modyfikacje
Rozpoczęty przez machxx, sty 15 2019 13:57
13 odpowiedzi w tym temacie
#1
Napisano 15 styczeń 2019 - 13:57
#2
Napisano 15 styczeń 2019 - 15:57
Z M102 nie ma jak uzyskiwać większych mocy. Można turbić, ale koszty przerosną SWAPA, który będzie dużo bardziej rozwojowy i bezproblemowy.
#3
Napisano 15 styczeń 2019 - 16:51
Wg chłopaków z KJet Killers konwersja na ich wtrysk elektroniczny doda do 10 KM w zależności od kondycji samego silnika, do tego optymalizacja dolotu i wydechu powinny dodać 8-10%. Efekt byłby taki, że wtedy moc by wzrosła do jakichś 138-140 KM. Czy warto? Moim zdaniem zdecydowanie bardziej opłacalne by było zmienić sam słupek z 2.0 na 2.3 plus jeszcze sterownik wtrysku i moduł zapłonu, moc może będzie minimalnie niższa (132 albo 136 KM) ale aż tak to nie będzie odczuwalne.
#4
Napisano 15 styczeń 2019 - 18:06
Zmiana słupka na 2.3 + EFI od kjet killers i masz koszt rzędu 2200zł. A kupujesz za to silnik 2.2, albo 2.3 kompressor z C klasy, albo nawet z W124 poliftowego i masz na starcie 150-190 koni, a silnik i skrzynia pasuje p&p. Tylko do przeróbki elektronika.
#5
Napisano 15 styczeń 2019 - 18:39
Taaa, tylko elektryka. Większość takich projektów w kolejnym etapie umiera, jak tylko właściciel zaczyna ładować kasę ,a końca nie widać. Jeździć tym co jest, sprzedać i kupić mocniejszy lub wydać min. 10tysi cebulionow na swap.
#6
Napisano 15 styczeń 2019 - 22:28
No jeżeli on chce zastępować układ Ke-jeta układem EFI to i tak ma do zrobienia elektryke. Stawia M111 na Standalone, podpina czujniki, tworzy mape i ma sprawny pojazd.
#7
Napisano 16 styczeń 2019 - 08:04
A ile na to jest kasy? bo może szkoda pisać ;-)
#8
Napisano 16 styczeń 2019 - 08:09
Rozwiejmy wątpliwości.
1. Nie ma delikatnych modyfikacji w przypadku M102, możesz ewentualnie lepiej ustawić KE żeby oddychał pełną piersią
2. Montaż EFI bardzo fajnie brzmi, tylko ręka do góry komu to chodzi BEZ ZASTRZEŻEŃ? I czy to aby na pewno takie "lekkie i przyjemne" w zainstalowaniu?
3. Turbo wymaga najpierw pkt. 2. Są turbo na KE, ale nawet nie pytam jak to jest rozpracowane...
4. Swap jest drogi i jak już robić to porządnie. Odpada więc zwykłe p&p z 2.3 bo to nic nie da. Chyba że 2.3 kompressor, ale to z kolei nie jest takie siup
5. O stożkach i wodorowaniach silnika zapomnij od razu
6. Można zwiększać moc albo redukować masę. Rozumiem że auto ma być do normalnej jazdy, więc wyrzucenie kanapy to średnio
Ale jakby ktoś złapał bakcyla i zaczął walczyć z każdym 0.1 kg to kto wie... Zapasówka out, klima out, dekory out, części z magnezu, błotniki plastik..... 
1. Nie ma delikatnych modyfikacji w przypadku M102, możesz ewentualnie lepiej ustawić KE żeby oddychał pełną piersią
2. Montaż EFI bardzo fajnie brzmi, tylko ręka do góry komu to chodzi BEZ ZASTRZEŻEŃ? I czy to aby na pewno takie "lekkie i przyjemne" w zainstalowaniu?
3. Turbo wymaga najpierw pkt. 2. Są turbo na KE, ale nawet nie pytam jak to jest rozpracowane...

4. Swap jest drogi i jak już robić to porządnie. Odpada więc zwykłe p&p z 2.3 bo to nic nie da. Chyba że 2.3 kompressor, ale to z kolei nie jest takie siup
5. O stożkach i wodorowaniach silnika zapomnij od razu
6. Można zwiększać moc albo redukować masę. Rozumiem że auto ma być do normalnej jazdy, więc wyrzucenie kanapy to średnio


#9
Napisano 16 styczeń 2019 - 09:02
A sportowy wałek rozrządu?
#10
Napisano 29 styczeń 2019 - 10:36
Mam na sprzedaz 2.3~134 konie panewki stan idealny bez przetarc. Cylindry ładne honowania przebieg okolo 400. Nowa uszczelka pod gliwica jezdzikem na nim rok ale wpadł 2.8. Ten silnik wkładasz w jeden dzien do 2.0 roznica spora zwlaszcza wolne i srednie obroty, przy max obr nie ma wielkiej roznicy. Chwile wspolpracowal z komoressorem to audi 2.7tdi szlo równo pozdrawiam.
#11
Napisano 29 styczeń 2019 - 10:47
Koszty fajnej instalacji turbo to okolo 20-25 a zdrutowanej i gruzem budowanej moze ponizej 10. Swapa robisz odemnie za 500z ;d
#12
Napisano 09 luty 2019 - 00:29
Można jeszcze turbo z niskim doładowaniem załozyc..jakieś małe turbo zakup...może od 150konnego diesla ustaw po lewej stronie nad kolektorem wyspawaj zakręt do turbiny zrob zejście do wydechu. Zdemontuj kjet ustaw go przed wlotem do turbo...pociagnij rure aby turbo zasysało z kjeta. Wylot z turbo prowadz na przepustnuce rurami po drodze ic lub nie(tansza prostrza instalacja). Przedłuz przewody do wtryskow . zawor upustowy. Przedluzenie linki gazu i jabli kjet. Trójnik czujnik cisnienia-turbo i spływ do miski moze byc w otwor poziomu oleju. Takie wynalazki widzualem kilka razy na necie nie mam pojecia ile kjet ma zapasu wtrysku i zakresu ruchu przeplywomierza . mysle ze to we wlasnym zakresie zrobi to juz za 2000zl. Moglem cos zle napisac dopiero pierwszy projekt buduje.
#13
Napisano 12 luty 2019 - 17:25
Kolejny temat który umarł na śmierć w kilka dni;]