1
Geometria zawieszenia
Rozpoczęty przez W124MAN, lut 09 2019 16:05
4 odpowiedzi w tym temacie
#1
Napisano 09 lutego 2019 - 16:05
Panowie,
mam problem z ustawieniem geometrii zawieszenia. Ściąga mi go na prawo. Odwiedziłem kilka warsztatów i za każdym razem skutek był taki sam. Auto dalej ściągało i ściąga dalej. Spece mówią, że wszystko jest ustawione perfetto. Każdy z nich oglądał auto od spodu i mówił, że nie było bite (całość podwozia jest oryginalna, 0 rdzy). Jedyne co mi przychodzi do głowy to fakt, że po zakupie auta zmieniałem felgi. Okazało się, że felga, prawy przód (czyli tam gdzie ciągnie) jest krzywa poprzecznie. I teraz pytanie co może być powodem niemożności ustawienia tej geometrii? Dodam, że felgę została naprostowana i przerzucona na lewy tył. Czy uderzenie felgi w prawy może mieć na to wpływ?
Z góry dzięki za odpowiedzi.
#2
Napisano 10 lutego 2019 - 05:12
Mam to samo. Na jesieni zmienione całe zawieszenie tylne włącznie z renowacją wózka. Geometria robiona dwa razy i dalej ściąga w prawo. Przednie zawieszenie porobione wszystko prócz wahaczy i sworzni, "bo były całe" oczywiście geometria zrobiona, auto nie bite, wózek zamocowany na nowych śrubach i nowych poduszkach. Wszystko Lemforder oryginalny, Ze trzy dni temu zmieniłem gumy wahacza i śruby oraz sworzeń z prawej strony oczywiście oryginalny Lemfordem, Podpora środkowa drążków tez zmienione wraz z "amortyzatorem" skrętu, śruby ustawione tak samo jak na dawnych gumach, na dniach z racji braku czasu wymieniam lewą stronę, i tak wymienione wszystko. Zrobię geometrię kompletną wraz z ustawieniem wyprzedzenia sworznia wahacza bo to to robi ze auto ściąga.
W moim przypadku tylko pozostały te gumy wahacza, niby całe ale w środku tuleje jak wyciągnąłem to miały luz. Swoją droga ciekaw jestem ile wytrzymają te alu lemfordera. Ciekaw jestem czy w końcu będzie prosto jechał.
Sprawdź te gumy u siebie, o ile reszta cała.
W moim przypadku tylko pozostały te gumy wahacza, niby całe ale w środku tuleje jak wyciągnąłem to miały luz. Swoją droga ciekaw jestem ile wytrzymają te alu lemfordera. Ciekaw jestem czy w końcu będzie prosto jechał.
Sprawdź te gumy u siebie, o ile reszta cała.
#3
Napisano 10 lutego 2019 - 12:48
Użytkownik W124MAN dnia 09 lutego 2019 - 16:05 napisał
Panowie,
mam problem z ustawieniem geometrii zawieszenia. Ściąga mi go na prawo. Odwiedziłem kilka warsztatów i za każdym razem skutek był taki sam. Auto dalej ściągało i ściąga dalej. Spece mówią, że wszystko jest ustawione perfetto. Każdy z nich oglądał auto od spodu i mówił, że nie było bite (całość podwozia jest oryginalna, 0 rdzy). Jedyne co mi przychodzi do głowy to fakt, że po zakupie auta zmieniałem felgi. Okazało się, że felga, prawy przód (czyli tam gdzie ciągnie) jest krzywa poprzecznie. I teraz pytanie co może być powodem niemożności ustawienia tej geometrii? Dodam, że felgę została naprostowana i przerzucona na lewy tył. Czy uderzenie felgi w prawy może mieć na to wpływ?
Z góry dzięki za odpowiedzi.
#5
Napisano 10 lutego 2019 - 17:55
Wszystko jest nowe. Śruby mają kilka dni od założenia.
Podobne tematy
Temat | Forum | Autor | Podsumowanie | Ostatni post | |
---|---|---|---|---|---|
[w201/w124] Dobór sprężyn zawieszenia. |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | polek |
|
||
[W201] Sprężyny zawieszenia przedniego |
HydePark | Adam1205 |
|
||
[W201/W124] Remont tylnego zawieszenia |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Biały |
|
||
Nie poziomuje tylnego zawieszenia. |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | mariuszg3883 |
|
||
Sprężyny przedniego zawieszenia w124 230E |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Kristoff |
|