fabryka przewidziała, że dwa wahacze mają rurki prowadzące od strony koła i do nich śruby M10 pod klucz 17 - w 190-tce robiłem zawieszenie tylne 4 lata temu i było tak samo jak w W124; wyjmij rurkę ze starego wahacza, śruba też się przyda i po temacie
1
157 odpowiedzi w tym temacie
#151
Napisano 19 października 2019 - 22:54
#153
Napisano 20 października 2019 - 07:07
Rurkę z tulei wahacza można właśnie wybić śrubą M12 (ja tak robiłem jak była mi potrzebna tuleja do "garbatej" śruby); jeżeli założyłeś zwykłą śrubę M12 to nie powinno nic się dziać, choć tuleja bez rurki ma ciut większą średnicę niż ta wewnętrzna tuleja przykręcana oryginalnie śrubą M12 (chyba że w kupionym przez Ciebie wahaczu obydwie tulejki mają taką samą średnicę wewnętrzną), podobnie jak i otwór montażowy w zwrotnicy, w który owa rurka wchodzi; nie wiem jaką rolę spełniają owe rurki prowadzące, ale fabrycznie są - być może służą tylko po to, by prawidłowo zamontować kompletne wahacze; osobiście naprawiając samochód stosuję zasadę "ma być tak jak z fabryki" - oczywiście na ile to możliwe, ale w przypadku zawieszenia raczej powinno być tak jak w oryginale; z tego co słyszałem opracowanie tylnego zawieszenia do 190-tki kosztowało Daimler-Benza milion ówczesnych marek na początku lat 80-tych i okazało się ono tak dobre, że przeniesiono je do W124, W202 i W210, więc te rurki chyba nie były montowane tylko dla czyjegoś "widzimisię".
Użytkownik mixx edytował ten post 20 października 2019 - 07:30
#154
Napisano 01 września 2021 - 17:24
Mam pytanie - wewnętrzna tuleja wahacza dolnego, czyli ta od strony dyfra, była cała gumowa tzn. nie miała zewnętrznego metalowego płaszcza jak dobrze pamiętam. Chcę wymienić je obydwie, bo tylko one zostały stare i nie mogę takich znaleźć - wyskakują inne, właśnie z metalową zewnętrzną "obudową". Coś się zmieniło w tym temacie czy ja źle szukam?
#155
Napisano 01 września 2021 - 17:35
Z tego co pamiętam, to obie są z metalową obudową, jednakowe.
#157
Napisano 01 września 2021 - 18:46
One są z metalową obudową.Nawet niedawno je amieniałem
Podobne tematy
Temat | Forum | Autor | Podsumowanie | Ostatni post | |
---|---|---|---|---|---|
[W140] Wyciek przy "gruszcze" zawieszenia. |
Mercedes S, CL i SEC | wojciech1 |
|
|
|
Problem z dobraniem tylnego wahacza (zawieszenie koła) |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Faithfool |
|
||
[w201/w124] Dobór sprężyn zawieszenia. |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | polek |
|
||
[w201/w124] Wyjęcie tylnego wózka |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | lemmar |
|
||
[W201] Sprężyny zawieszenia przedniego |
HydePark | Adam1205 |
|