Skocz do zawartości




- - - - -

[W201/W124] Remont tylnego zawieszenia



157 odpowiedzi w tym temacie

#151 Offline   mixx


  • Postów: 483
  • Na forum od: 07 sty 2014
  • Miejscowość: Lublin
  • Mercedes:W124 2.3E - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Drugi Mercedes:W 201 2.0E 122KM 1991r.

Napisano 19 października 2019 - 22:54

fabryka przewidziała, że dwa wahacze mają rurki prowadzące od strony koła i do nich śruby M10 pod klucz 17 - w 190-tce robiłem zawieszenie tylne 4 lata temu i było tak samo jak w W124; wyjmij rurkę ze starego wahacza, śruba też się przyda i po temacie



#152 Offline   melfio1


  • Postów: 3 639
  • Na forum od: 02 lis 2008
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Opel Agila

Napisano 20 października 2019 - 05:54

mixx, nie rozumiesz ,po pierwsze nie wyjmę rurki bo ona jest w tym wachaczu ori na stałe ,próbowałem,po drugie nic mi to nie da,bo otwór w nowym wachaczu jest większy na śrube M12,rozumiesz?dlatego musiałem dać śrube M12,jest ok .

#153 Offline   mixx


  • Postów: 483
  • Na forum od: 07 sty 2014
  • Miejscowość: Lublin
  • Mercedes:W124 2.3E - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Drugi Mercedes:W 201 2.0E 122KM 1991r.

Napisano 20 października 2019 - 07:07

Rurkę z tulei wahacza można właśnie wybić śrubą M12 (ja tak robiłem jak była mi potrzebna tuleja do "garbatej" śruby); jeżeli założyłeś zwykłą śrubę M12 to nie powinno nic się dziać, choć tuleja bez rurki ma ciut większą średnicę niż ta wewnętrzna tuleja przykręcana oryginalnie śrubą M12 (chyba że w kupionym przez Ciebie wahaczu obydwie tulejki mają taką samą średnicę wewnętrzną), podobnie jak i otwór montażowy w zwrotnicy, w który owa rurka wchodzi; nie wiem jaką rolę spełniają owe rurki prowadzące, ale fabrycznie są - być może służą tylko po to, by prawidłowo zamontować kompletne wahacze; osobiście naprawiając samochód stosuję zasadę "ma być tak jak z fabryki" - oczywiście na ile to możliwe, ale w przypadku zawieszenia raczej powinno być tak jak w oryginale; z tego co słyszałem opracowanie tylnego zawieszenia do 190-tki kosztowało Daimler-Benza milion ówczesnych marek na początku lat 80-tych i okazało się ono tak dobre, że przeniesiono je do W124, W202 i W210, więc te rurki chyba nie były montowane tylko dla czyjegoś "widzimisię".

Użytkownik mixx edytował ten post 20 października 2019 - 07:30


#154 Offline   mixx


  • Postów: 483
  • Na forum od: 07 sty 2014
  • Miejscowość: Lublin
  • Mercedes:W124 2.3E - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Drugi Mercedes:W 201 2.0E 122KM 1991r.

Napisano 01 września 2021 - 17:24

Mam pytanie - wewnętrzna tuleja wahacza dolnego, czyli ta od strony dyfra, była cała gumowa tzn. nie miała zewnętrznego metalowego płaszcza jak dobrze pamiętam. Chcę wymienić je obydwie, bo tylko one zostały stare i nie mogę takich znaleźć - wyskakują inne, właśnie z metalową zewnętrzną "obudową". Coś się zmieniło w tym temacie czy ja źle szukam?

#155 Offline   Szarik


  • Postów: 1 163
  • Na forum od: 29 lis 2013
  • Miejscowość: Młoszowa
  • Mercedes:W124 3.0E-24V - M104
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W124 250D '92r.

Napisano 01 września 2021 - 17:35

Z tego co pamiętam, to obie są z metalową obudową, jednakowe.

#156 Offline   mixx


  • Postów: 483
  • Na forum od: 07 sty 2014
  • Miejscowość: Lublin
  • Mercedes:W124 2.3E - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Drugi Mercedes:W 201 2.0E 122KM 1991r.

Napisano 01 września 2021 - 17:55

Wyświetl postUżytkownik Szarik dnia 01 września 2021 - 17:35 napisał

Z tego co pamiętam, to obie są z metalową obudową, jednakowe.
A nie były takie całe czarne, że "na mydło" trzeba było wciskać?

#157 Offline   andrzejrz


  • Postów: 526
  • Na forum od: 30 gru 2017
  • Miejscowość: Rzewnie
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:208D kaczka
  • Trzeci Mercedes:W124 2,5d 1986 rok
  • Inne auto:Mercedes 123 2szt i Garbus

Napisano 01 września 2021 - 18:46

One są z metalową obudową.Nawet niedawno je amieniałem

#158 Offline   Szarik


  • Postów: 1 163
  • Na forum od: 29 lis 2013
  • Miejscowość: Młoszowa
  • Mercedes:W124 3.0E-24V - M104
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W124 250D '92r.

Napisano 01 września 2021 - 19:05

Wyświetl postUżytkownik mixx dnia 01 września 2021 - 17:55 napisał


A nie były takie całe czarne, że "na mydło" trzeba było wciskać?

Raczej nie, jeśli mnie pamięć nie myli.








Podobne tematy Zwiń