Skocz do zawartości




- - - - -

SL500 r230 - problem z klapą bagażnika


12 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   munder


  • Postów: 9
  • Na forum od: 24 lip 2022
  • Miejscowość: Piotrków Tryb.
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:cabrio
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:BMW 5

Napisano 24 lipca 2022 - 09:55

Dzień dobry.
Posiadam SL500 r230 z 2004 roku.
Niedawno pojawił mi się problem z dociągiem klapy bagażnika - przestał działać. Sam zamek jest sprawny (testowane po wymianie zamka - problem ten sam).
Dociąg działał bez problemu, ale w którymś momencie przestał. Po wymianie zamka - to samo, działał przez 1-2 tygodnie i przestał. Wygląda trochę jakby nie było sygnału do komputera, że należy uruchomić dociąg. Czasami nawet po siłowym zamknięciu (mocne trzaśnięcie), światełko na przycisku klapy (na drzwiach kierowcy), dalej się świeci, sugerując otwartą klapę, podczas gdy jest zamknięta.

Ktoś się z tym spotkał? Jakieś sugestie co sprawdzać, gdzie szukać przyczyny usterki?

Dzięki



#2 Offline   Gerri


  • Postów: 2 647
  • Na forum od: 25 maj 2009
  • Miejscowość: Limerick
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Audi A3

Napisano 25 lipca 2022 - 19:24

Jeżeli auto nie rozpoznaje zamkniętej klapy to raczej trzeba od tego zacząć. Pojazd nie jest już pierwszej młodości i jest prawdopodobne, że gdzieś na przejściu z klapy bagażnika do nadwozia nastąpiło przełamanie zmęczeniowe wiązki i tam właśnie jest problem.

Wyświetl postUżytkownik munder dnia 24 lipca 2022 - 09:55 napisał

Po wymianie zamka - to samo, działał przez 1-2 tygodnie i przestał.
Tutaj mamy inne prawdopodobieństwo: w układzie może być nieszczelność co powoduje wydłużone działanie pompki czego następstwem może być awaryjne wyłączenie układu po kilku/kilkunastu próbach nieskutecznego domknięcia klapy.
Możesz zresetować układ poprzez chwilowe wyjęcie bezpiecznika. Jeżeli dociąganie zacznie działać przez pewien czas to masz czas na wyciągnięcie wniosków.

#3 Offline   munder


  • Postów: 9
  • Na forum od: 24 lip 2022
  • Miejscowość: Piotrków Tryb.
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:cabrio
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:BMW 5

Napisano 31 lipca 2022 - 10:04

Wyświetl postUżytkownik Gerri dnia 25 lipca 2022 - 19:24 napisał

Jeżeli auto nie rozpoznaje zamkniętej klapy to raczej trzeba od tego zacząć. Pojazd nie jest już pierwszej młodości i jest prawdopodobne, że gdzieś na przejściu z klapy bagażnika do nadwozia nastąpiło przełamanie zmęczeniowe wiązki i tam właśnie jest problem.
Tutaj mamy inne prawdopodobieństwo: w układzie może być nieszczelność co powoduje wydłużone działanie pompki czego następstwem może być awaryjne wyłączenie układu po kilku/kilkunastu próbach nieskutecznego domknięcia klapy.
Możesz zresetować układ poprzez chwilowe wyjęcie bezpiecznika. Jeżeli dociąganie zacznie działać przez pewien czas to masz czas na wyciągnięcie wniosków.

Dzięki za sugestie.
Po wymianie zamka, dokładniej mówiąc to działał przez jakieś 10 zamknięć. Autem nie jeżdżę na co dzień. Po wymianie stał ok 2 tyg i jak wyjechałem, to jednego dnia używałem bagażnika. Dociąg działał bez problemu. Ale za którymś razem przestał i koniec - już nie dociąga. Mechaniczne zamknięcie klapy, czasami nie jest skuteczne, bo świeci się światełko na drzwiach - sugerując otwartą klapę. Na ogół ponowienie zatrzaśnięcia, za którymś razem powoduje zgaśnięcie sygnalizacji otwartej klapy.

Jeśli dobrze rozumuję - nieszczelność mogłaby odłączać funkcję dociągu, ale nie powinna mieć wpływu na sygnalizację otwartej klapy? Także może bardziej jakaś sprawa elektryczna w wiązce?
Gdyby była nieszczelność, to inne elementy też działałyby wadliwie? Np. pompowanie foteli, centralny zamek? Te elementy działają bez zarzutu. Sam zamek i jego szczelność była sprawdzona.

Wiesz może gdzie szukać bezpiecznika odpowiedzialnego za ten zamek? Nie mogę znaleźć w internetach schematów, a wydaje mi się, że SL ma kilka miejsc z bezpiecznikami?

Użytkownik munder edytował ten post 31 lipca 2022 - 10:06


#4 Offline   Gerri


  • Postów: 2 647
  • Na forum od: 25 maj 2009
  • Miejscowość: Limerick
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Audi A3

Napisano 31 lipca 2022 - 10:25

Pompka ma pewne "inteligentne" funkcje i odłącza tylko uszkodzony obwód.

Wyświetl postUżytkownik munder dnia 31 lipca 2022 - 10:04 napisał

Nie mogę znaleźć w internetach schematów
Nie żartuj. Po kilku sekundach szukania:
https://www.mercedes...230-fuse-chart/
http://benzbits.com/r230/Fuses/

#5 Offline   munder


  • Postów: 9
  • Na forum od: 24 lip 2022
  • Miejscowość: Piotrków Tryb.
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:cabrio
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:BMW 5

Napisano 31 lipca 2022 - 11:49

Wyświetl postUżytkownik Gerri dnia 31 lipca 2022 - 10:25 napisał

Pompka ma pewne "inteligentne" funkcje i odłącza tylko uszkodzony obwód.

Nie żartuj. Po kilku sekundach szukania:
https://www.mercedes...230-fuse-chart/
http://benzbits.com/r230/Fuses/

Bardziej mi chodziło o miejsca, gdzie szukać tych bezpieczników, ale teraz widzę, że to będzie chyba w schowku za siedzeniem pasażera i to będzie bezpiecznik 71?

#6 Offline   munder


  • Postów: 9
  • Na forum od: 24 lip 2022
  • Miejscowość: Piotrków Tryb.
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:cabrio
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:BMW 5

Napisano 01 sierpnia 2022 - 16:59

Wyświetl postUżytkownik Gerri dnia 31 lipca 2022 - 10:25 napisał

Pompka ma pewne "inteligentne" funkcje i odłącza tylko uszkodzony obwód.

Reset bezpiecznika i dociąganie działa. Czyli możliwe, że to nie elektryka, a jakaś mała nieszczelność i po jakimś czasie pompka odłącza mechanizm dociągania klapy. Dobrze rozumuję??

Użytkownik munder edytował ten post 01 sierpnia 2022 - 17:00


#7 Offline   Gerri


  • Postów: 2 647
  • Na forum od: 25 maj 2009
  • Miejscowość: Limerick
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Audi A3

Napisano 01 sierpnia 2022 - 18:47

Wyświetl postUżytkownik munder dnia 01 sierpnia 2022 - 16:59 napisał

Czyli możliwe, że to nie elektryka, a jakaś mała nieszczelność i po jakimś czasie pompka odłącza mechanizm dociągania klapy. Dobrze rozumuję??
Rzeczywiście określiłbym to jako najbardziej popularną przyczynę. W dalszej kolejności to:
- spadek skuteczności pompki wskutek zużycia
- zbyt głęboko osadzony zamek wymaga dużo większej siły do pełnego zatrzaśnięcia
- usterka wyłącznika sygnalizującego pełne zamknięcie. Czasami jest on sprzężony z wyłącznikiem lampki oświetlenia - nie kojarzę, jak to jest w twoim aucie. Trzeba by się wgłębić w schemat.
- i ostatnia przyczyna (dosyć śmieszna): jeżeli w aucie jest zamontowany alarm z jednym wyjściem na krańcówki drzwi i montażysta połączył wszystkie krańcówki ze sobą, to dociąganie ruszy po zamknięciu drzwi, a lampki w kabinie zapalą się również po otwarciu bagażnika lub maski silnika.

#8 Offline   munder


  • Postów: 9
  • Na forum od: 24 lip 2022
  • Miejscowość: Piotrków Tryb.
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:cabrio
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:BMW 5

Napisano 16 września 2022 - 11:48

Wyświetl postUżytkownik Gerri dnia 01 sierpnia 2022 - 18:47 napisał

Rzeczywiście określiłbym to jako najbardziej popularną przyczynę. W dalszej kolejności to:
- spadek skuteczności pompki wskutek zużycia
- zbyt głęboko osadzony zamek wymaga dużo większej siły do pełnego zatrzaśnięcia
- usterka wyłącznika sygnalizującego pełne zamknięcie. Czasami jest on sprzężony z wyłącznikiem lampki oświetlenia - nie kojarzę, jak to jest w twoim aucie. Trzeba by się wgłębić w schemat.
- i ostatnia przyczyna (dosyć śmieszna): jeżeli w aucie jest zamontowany alarm z jednym wyjściem na krańcówki drzwi i montażysta połączył wszystkie krańcówki ze sobą, to dociąganie ruszy po zamknięciu drzwi, a lampki w kabinie zapalą się również po otwarciu bagażnika lub maski silnika.


Po przerwie, muszę wrócić do tematu. Sprawdziliśmy połączenie od pompki do zamka, dokładnie też sprawdziliśmy zamek - wszystko szczelne.
Osadzenie zamka też wydaje się w porządku, po zamknięciu klapa idealnie się licuje z błotnikami.
Zastanawiam, się nad zużyciem pompki. Wiesz może czy w Polsce są jakieś miejsca, które regenerują takie pompki? Zestawy naprawcze?
Zakup używanej mi się nie uśmiecha ze względu na cenę i braku pewności, że to rozwiąże problem...

#9 Offline   Gerri


  • Postów: 2 647
  • Na forum od: 25 maj 2009
  • Miejscowość: Limerick
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Audi A3

Napisano 16 września 2022 - 12:26

Załatw sobie wakuometr i zmierz jakie pompka daje podciśnienie.

#10 Offline   munder


  • Postów: 9
  • Na forum od: 24 lip 2022
  • Miejscowość: Piotrków Tryb.
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:cabrio
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:BMW 5

Napisano 16 września 2022 - 13:14

Wyświetl postUżytkownik Gerri dnia 16 września 2022 - 12:26 napisał

Załatw sobie wakuometr i zmierz jakie pompka daje podciśnienie.

Ok. Jakie powinno być?








Podobne tematy Zwiń