Mam taki dylemat; odkad kupilem 190tke nie działał w niej obrotomierz, wiec postanowilem sciagnac licznik i zobaczyc o co chodzi. Bylem sprawdzic sam obrotomierz czy jest sprawny i jest w 100% dobry... no to szukalem dalej i za uwazyłem? ze nie ma w ogole kabli zeby go podlaczyc i zastanawia mnie czy moje auto nie mialo obrotomierza i zostal wymieniony licznik z obrotomierzem?
1
[w201] Obrotomierz - brak przewodów
Rozpoczęty przez Kaszpir, paź 01 2008 16:19
40 odpowiedzi w tym temacie
#1
Napisano 01 października 2008 - 16:19
#2
Napisano 01 października 2008 - 16:30
Pewnie, że jest taka opcja. Nie wiem tylko czy będzie to wyszczególnione w VIN-ie
Tak czy siak można obrotomierz spokojnie podłączyć nawet jeżeli go oryginalnie nie było - chyba coś o tym jest w dziale Modyfikacje.
Tak czy siak można obrotomierz spokojnie podłączyć nawet jeżeli go oryginalnie nie było - chyba coś o tym jest w dziale Modyfikacje.
#3
Napisano 01 października 2008 - 23:10
Jak z fabryki wyjechał bez obrotomierza to i instalki do niego nie ma. Oryginalna w aso kosztuje coś koło 85zł i nie są to duże pieniądze a dostaniesz oryginalną wtyczkę do obrotomierza. Wystarczy tylko wewlec przewód do komory silnika i podłączyć pod śrubkę na nadkolu (dochodzą do niej dwa zielone kabelki.
#4
Napisano 02 października 2008 - 12:54
Cytat
Wystarczy tylko wewlec przewód do komory silnika i podłączyć pod śrubkę na nadkolu (dochodzą do niej dwa zielone kabelki.
#5
Napisano 02 października 2008 - 16:58
Kaszpir, jak otworzysz maskę z prawej na nadkolu będziesz miał coś takiego:
Zielona strzałka to korektor oktanowy
Czerwona to złącze diagnostyczne
Żółta strzałka i kropka wskazują właśnie tą śrubę o której pisał szymtro
[ Dodano: Czw Paź 02, 2008 17:58 ]
Nawiasem mówiąc trochę się zdziwiłem, że nie ma tematu o dołożeniu obrotomierza do benzyniaka w Modyfikacjach, więc sorry za wcześniejsze odesłanie "donikąd"
Zielona strzałka to korektor oktanowy
Czerwona to złącze diagnostyczne
Żółta strzałka i kropka wskazują właśnie tą śrubę o której pisał szymtro
[ Dodano: Czw Paź 02, 2008 17:58 ]
Nawiasem mówiąc trochę się zdziwiłem, że nie ma tematu o dołożeniu obrotomierza do benzyniaka w Modyfikacjach, więc sorry za wcześniejsze odesłanie "donikąd"
#6
Napisano 02 października 2008 - 22:14
http://anonymouse.org/cgi-bin/anon-www. ... 255&SGN=08
Tu masz foto jak to wygląda w dokumentacji.
#57 - 2015408109 - około 75zł w aso.
Ja kiedyś robiłem samemu wiązkę - ale to było zanim zobaczyłem epc online i cennik z mercmanii.
Tu masz foto jak to wygląda w dokumentacji.
#57 - 2015408109 - około 75zł w aso.
Ja kiedyś robiłem samemu wiązkę - ale to było zanim zobaczyłem epc online i cennik z mercmanii.
#7
Napisano 30 maja 2009 - 20:35
a nie trzeba zadnych kabli do alternatorwo czy czegos ciagnac poprowsu polaczyc kabelki z tym co napisal RADHEZZ i smiga ?? bo mam taki sam problem
#8
Napisano 30 maja 2009 - 21:51
Nie potrzeba żadnego sygnału "W" z alternatora.
Obrotomierz ma gniazdko na 2 piny.
Wtykasz wtyczkę z której jeden przewód (krótszy) idzie do zasilania z oczkiem (chyba do rozdzielacza pod lewą nogą) a drugie oczko (przez rozetkę gumową za "sufitem") zakłada się tam gdzie radhezz pokazał żółtą strzałką.
Po odpaleniu zadziała (jeżeli obrotomierz był sprawny) nawet od 6 cylindrowca - byle nie od diesel'a.
Jak nie miałeś obrotomierza to i wtyczki z kabelkami nie będzie.
Obrotomierz ma gniazdko na 2 piny.
Wtykasz wtyczkę z której jeden przewód (krótszy) idzie do zasilania z oczkiem (chyba do rozdzielacza pod lewą nogą) a drugie oczko (przez rozetkę gumową za "sufitem") zakłada się tam gdzie radhezz pokazał żółtą strzałką.
Po odpaleniu zadziała (jeżeli obrotomierz był sprawny) nawet od 6 cylindrowca - byle nie od diesel'a.
Jak nie miałeś obrotomierza to i wtyczki z kabelkami nie będzie.
#9
Napisano 01 czerwca 2009 - 07:04
jak nie mialem to styka ze ta wtyczke dokupie i bedzie wszystko ok? ..
dobrze pojmuje??
dobrze pojmuje??
#10
Napisano 25 października 2009 - 20:56
Witam! to ja też miałbym pytanie. Czy da się jakoś odróżnić obrotomierz od diesla i bęzyniaka? Przy zakupie mietka dostałem drugi licznik , bardziej wypasiony bo z obrotkiem i eko a w moim mieciu nie ma instalacji do niego. Chciałbym to podłączyć tylko nie wiem czy to przypadkiem nie od diesla :roll: bo wtedy daremny mój tród i niepotrzebnie wydane drobne w aso. Jest z tyłu naklejka na obrotku , na której jest:
110.902/051/012
12v/233Hz/4Zyl./4Takt
201 542 1116
Jest tez dupnięty stempel nie bardzo wyraźny i mniej więcej jest na nim:
221
2.88
Niestety mnie laikowi w temacie nic to nie mówi ,może poza 12v i 233Hz ;-) bo tu mniej więcej wiem o co biega. Jak ktoś by wiedział od czego to , to będę niezmiernie wdzięczny za info.
Pozdrawiam :grin:
110.902/051/012
12v/233Hz/4Zyl./4Takt
201 542 1116
Jest tez dupnięty stempel nie bardzo wyraźny i mniej więcej jest na nim:
221
2.88
Niestety mnie laikowi w temacie nic to nie mówi ,może poza 12v i 233Hz ;-) bo tu mniej więcej wiem o co biega. Jak ktoś by wiedział od czego to , to będę niezmiernie wdzięczny za info.
Pozdrawiam :grin:
Podobne tematy
Temat | Forum | Autor | Podsumowanie | Ostatni post | |
---|---|---|---|---|---|
Przekłamywanie obrotomierza |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Daksig |
|
|
|
[W124] brak wskazań obrotomierza, sygnał jest |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | kuwi |
|
|
|
2.5D '86 dołożenie obrotomierza |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | WalterW |
|
||
[W201] Brak podświetlenia tablicy zegarów i wskaźników |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | lelebial |
|
||
[w124] nie działa obrotomierz |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | kuwi |
|
|