Skocz do zawartości




- - - - -

[w201] Obrotomierz - brak przewodów


40 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   Kaszpir


  • Postów: 52
  • Na forum od: 05 lip 2008
  • Miejscowość: Bogatynia

Napisano 01 października 2008 - 16:19

Mam taki dylemat; odkad kupilem 190tke nie działał w niej obrotomierz, wiec postanowilem sciagnac licznik i zobaczyc o co chodzi. Bylem sprawdzic sam obrotomierz czy jest sprawny i jest w 100% dobry... no to szukalem dalej i za uwazyłem? ze nie ma w ogole kabli zeby go podlaczyc i zastanawia mnie czy moje auto nie mialo obrotomierza i zostal wymieniony licznik z obrotomierzem?



#2 Offline   Radhezz


  • Postów: 1 526
  • Na forum od: 26 gru 2007
  • Miejscowość: Opole
  • Mercedes:W201 2.0 - M102
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Inne auto:Matrix

Napisano 01 października 2008 - 16:30

Pewnie, że jest taka opcja. Nie wiem tylko czy będzie to wyszczególnione w VIN-ie :sciana:
Tak czy siak można obrotomierz spokojnie podłączyć nawet jeżeli go oryginalnie nie było - chyba coś o tym jest w dziale Modyfikacje.

#3 Offline   szymtro


  • Postów: 530
  • Na forum od: 07 cze 2008
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:1986
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Trzeci Mercedes:ex, trafił na strażacką
  • Inne auto:WB63128, Baby Blos, EFI

Napisano 01 października 2008 - 23:10

Jak z fabryki wyjechał bez obrotomierza to i instalki do niego nie ma. Oryginalna w aso kosztuje coś koło 85zł i nie są to duże pieniądze a dostaniesz oryginalną wtyczkę do obrotomierza. Wystarczy tylko wewlec przewód do komory silnika i podłączyć pod śrubkę na nadkolu (dochodzą do niej dwa zielone kabelki.

#4 Offline   Kaszpir


  • Postów: 52
  • Na forum od: 05 lip 2008
  • Miejscowość: Bogatynia

Napisano 02 października 2008 - 12:54

Cytat

Wystarczy tylko wewlec przewód do komory silnika i podłączyć pod śrubkę na nadkolu (dochodzą do niej dwa zielone kabelki.
Móglbyś zrobic zdjecie tam gdzie jest przykrecana? bo nie za bardzo wiem gdzie to moze byc...

#5 Offline   Radhezz


  • Postów: 1 526
  • Na forum od: 26 gru 2007
  • Miejscowość: Opole
  • Mercedes:W201 2.0 - M102
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Inne auto:Matrix

Napisano 02 października 2008 - 16:58

Kaszpir, jak otworzysz maskę z prawej na nadkolu będziesz miał coś takiego:
Dołączona grafikaDołączona grafika

Zielona strzałka to korektor oktanowy
Czerwona to złącze diagnostyczne
Żółta strzałka i kropka wskazują właśnie tą śrubę o której pisał szymtro :zeby:

[ Dodano: Czw Paź 02, 2008 17:58 ]
Nawiasem mówiąc trochę się zdziwiłem, że nie ma tematu o dołożeniu obrotomierza do benzyniaka w Modyfikacjach, więc sorry za wcześniejsze odesłanie "donikąd" :E

#6 Offline   szymtro


  • Postów: 530
  • Na forum od: 07 cze 2008
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:1986
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Trzeci Mercedes:ex, trafił na strażacką
  • Inne auto:WB63128, Baby Blos, EFI

Napisano 02 października 2008 - 22:14

http://anonymouse.org/cgi-bin/anon-www. ... 255&SGN=08
Tu masz foto jak to wygląda w dokumentacji.
#57 - 2015408109 - około 75zł w aso.

Ja kiedyś robiłem samemu wiązkę - ale to było zanim zobaczyłem epc online i cennik z mercmanii.

#7 Offline   DawidU89


  • Postów: 75
  • Na forum od: 26 wrz 2008
  • Miejscowość: CK

Napisano 30 maja 2009 - 20:35

a nie trzeba zadnych kabli do alternatorwo czy czegos ciagnac poprowsu polaczyc kabelki z tym co napisal RADHEZZ i smiga ?? bo mam taki sam problem :pub:

#8 Offline   szymtro


  • Postów: 530
  • Na forum od: 07 cze 2008
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:1986
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Trzeci Mercedes:ex, trafił na strażacką
  • Inne auto:WB63128, Baby Blos, EFI

Napisano 30 maja 2009 - 21:51

Nie potrzeba żadnego sygnału "W" z alternatora.

Obrotomierz ma gniazdko na 2 piny.
Wtykasz wtyczkę z której jeden przewód (krótszy) idzie do zasilania z oczkiem (chyba do rozdzielacza pod lewą nogą) a drugie oczko (przez rozetkę gumową za "sufitem") zakłada się tam gdzie radhezz pokazał żółtą strzałką.
Po odpaleniu zadziała (jeżeli obrotomierz był sprawny) nawet od 6 cylindrowca - byle nie od diesel'a.

Jak nie miałeś obrotomierza to i wtyczki z kabelkami nie będzie.

#9 Offline   DawidU89


  • Postów: 75
  • Na forum od: 26 wrz 2008
  • Miejscowość: CK

Napisano 01 czerwca 2009 - 07:04

jak nie mialem to styka ze ta wtyczke dokupie i bedzie wszystko ok? ..
dobrze pojmuje??

#10 Offline   tytus


  • Postów: 87
  • Na forum od: 22 paź 2009
  • Miejscowość: jasnogórze
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 25 października 2009 - 20:56

Witam! to ja też miałbym pytanie. Czy da się jakoś odróżnić obrotomierz od diesla i bęzyniaka? Przy zakupie mietka dostałem drugi licznik , bardziej wypasiony bo z obrotkiem i eko a w moim mieciu nie ma instalacji do niego. Chciałbym to podłączyć tylko nie wiem czy to przypadkiem nie od diesla :roll: bo wtedy daremny mój tród i niepotrzebnie wydane drobne w aso. Jest z tyłu naklejka na obrotku , na której jest:
110.902/051/012
12v/233Hz/4Zyl./4Takt
201 542 1116
Jest tez dupnięty stempel nie bardzo wyraźny i mniej więcej jest na nim:
221
2.88
Niestety mnie laikowi w temacie nic to nie mówi ,może poza 12v i 233Hz ;-) bo tu mniej więcej wiem o co biega. Jak ktoś by wiedział od czego to , to będę niezmiernie wdzięczny za info.
Pozdrawiam :grin:








Podobne tematy Zwiń