Skocz do zawartości




- - - - -

2.5D '86 dołożenie obrotomierza


6 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   WalterW


  • Postów: 15
  • Na forum od: 17 sie 2020
  • Miejscowość: Sopot
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 17 października 2023 - 10:05

Cześć,
mam w201 z 1986 roku z silnikiem 2.5D i chcę do niego dołożyć obrotomierz.
Kupiłem licznik również od wąskiej listwy z obrotomierzem na trzy piny - strzelam, że plus, masa i "W"

Skąd wziąć sygnał "W"? Wystarczy, że pociągnę przewód do alternatora i tyle?

Czytałem też o czujniku w misce olejowej, który czyta z koła zamachowego i przechodzi przez srebrny przekaźnik - nie mam takiego przekaźnika za akumulatorem.

Dołączona grafika



#2 Offline   Gerri


  • Postów: 2 647
  • Na forum od: 25 maj 2009
  • Miejscowość: Limerick
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Audi A3

Napisano 17 października 2023 - 19:41

Wyświetl postUżytkownik WalterW dnia 17 października 2023 - 10:05 napisał

mam w201 z 1986 roku z silnikiem 2.5D
Z tego co pamiętam, to W201 w tych latach nie miał elektronicznej regulacji obrotów tak więc nie miał czujnika który generuje impulsy do elektroniki i obrotomierza.

Wyświetl postUżytkownik WalterW dnia 17 października 2023 - 10:05 napisał

Skąd wziąć sygnał "W"? Wystarczy, że pociągnę przewód do alternatora i tyle?
Nie. Sygnał z alternatora ma zupełnie inne parametry niż ten potrzebny do oryginalnego obrotomierza.

Wyświetl postUżytkownik WalterW dnia 17 października 2023 - 10:05 napisał

Czytałem też o czujniku w misce olejowej, który czyta z koła zamachowego
W misce olejowej jest tylko czujnik poziomu oleju. Jakieś bzdury poczytałeś.

Wyświetl postUżytkownik WalterW dnia 17 października 2023 - 10:05 napisał

który czyta z koła zamachowego i przechodzi przez srebrny przekaźnik
Nigdy sygnał dla obrotomierza nie przechodził przez "srebrny przekaźnik". Srebrny przekaźnik ma za zadanie zabezpieczenie elektroniku auta przed nadmiernym napięciem i odwrotnym podłączeniem akumulatora.

Wyświetl postUżytkownik WalterW dnia 17 października 2023 - 10:05 napisał

srebrny przekaźnik - nie mam takiego przekaźnika
Masz. Nie umiesz znaleźć.

#3 Offline   andrzejrz


  • Postów: 526
  • Na forum od: 30 gru 2017
  • Miejscowość: Rzewnie
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:208D kaczka
  • Trzeci Mercedes:W124 2,5d 1986 rok
  • Inne auto:Mercedes 123 2szt i Garbus

Napisano 19 października 2023 - 18:41

Ja w wąskiej listwie W124 1986rok nie mam ABS i obrotomierza.Srebrnego przekaźnika też brak.W szerokiej listwie mam obrotomierz i ABS i srebrny przekaźnik za akumulatorem

#4 Offline   T34


  • Postów: 337
  • Na forum od: 09 kwi 2013
  • Miejscowość: Polska
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 24 października 2023 - 15:29

Kiedyś w swoim 2.0D dołożyłem obrotomierz. Potrzebujesz obrotomierz, czujnik i ewentualnie wywiercić sobie miejsce na ten czujnik w obudowie koła zamachowego jak nie było oryginalnie. Jeden przewód z czujnika idzie do pina W, drugi do masy. Pozostałe dwa piny to masa i zasilanie. Tak to wyglądało przy próbie:
https://www.youtube....h?v=yziSytLZ-IY

#5 Offline   patrykwarszawa


  • Postów: 246
  • Na forum od: 10 sty 2015
  • Miejscowość: Gdynia
  • Mercedes:W124 2.0D - OM601
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 24 października 2023 - 22:05

Wyświetl postUżytkownik T34 dnia 24 października 2023 - 15:29 napisał

Kiedyś w swoim 2.0D dołożyłem obrotomierz. Potrzebujesz obrotomierz, czujnik i ewentualnie wywiercić sobie miejsce na ten czujnik w obudowie koła zamachowego jak nie było oryginalnie. Jeden przewód z czujnika idzie do pina W, drugi do masy. Pozostałe dwa piny to masa i zasilanie. Tak to wyglądało przy próbie:
https://www.youtube....h?v=yziSytLZ-IY

Ile czasu zajęła Tobie ta operacja?

#6 Offline   T34


  • Postów: 337
  • Na forum od: 09 kwi 2013
  • Miejscowość: Polska
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 26 października 2023 - 10:47

Jak masz otwór na czujnik to w dwie godziny się wyrobisz z podłączeniem wszystkiego pod odpowiedni bezpiecznik, mi zeszło trochę więcej bo potrzebowałem bardzo długiego wiertła żeby wywiercić otwory w odbudowie koła zamachowego

#7 Offline   msmarcin


  • Postów: 137
  • Na forum od: 04 maj 2017
  • Miejscowość: Mińsk Mazowiecki
  • Mercedes:W124 2.0D - OM601
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Jakieś jest

Napisano 28 października 2023 - 10:27

Mam, 2.0D w automacie, również z dołożonym obrotomierzem, aczkolwiek ja kupiłem sam zegar. Niestety sam nie zakładałem więc szczegółów nie znam. Mechanik, który to robił powiedział że musiał tylko dokupić odpowiedni przewód do połączenia obrotomierza z wyjściem na skrzyni biegów. Podobno przewód do dostania w ASO. Tyle wiem, powodzenia życzę.








Podobne tematy Zwiń