Skocz do zawartości




- - - - -

W124 300D 1986 r. dziwne zachowanie obrotomierza


5 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   w201chojnice


  • Postów: 7
  • Na forum od: 03 sie 2019
  • Miejscowość: Chojnice
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W124 300D

Napisano 01 stycznia 2022 - 20:03

Witam wszystkich,

od pewnego czasu obserwuję podczas uruchamiania zimnego silnika dziwne zachowanie obrotomierza. Wygląda to tak, że po przekręceniu kluczyka w pozycję II (grzanie świec) obrotomierz wychyla się w prawo, do końca skali i pozostaje tam aż do momentu uruchomienia silnika. Gdy silnik pracuje, obrotomierz wraca do normalnego trybu pracy. W czasie jazdy wskazania też są prawidłowe.
Miał ktoś może z podobnym przypadkiem do czynienia? Gdzie zacząć szukać? Czy będzie to gdzieś w liczniku jakiś zimny lut (jeśli tak, to który) czy może coś z alternatorem? Nie bardzo wiem, od czego zacząć, i jak dotąd nie znalazłem też żadnych wskazówek.
Z góry dzięki za Wasze wskazówki i podpowiedzi.

PZDR z Chojnic
Z



#2 Offline   Gerri


  • Postów: 2 647
  • Na forum od: 25 maj 2009
  • Miejscowość: Limerick
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Audi A3

Napisano 02 stycznia 2022 - 21:32

Wyświetl postUżytkownik w201chojnice dnia 01 stycznia 2022 - 20:03 napisał

czy może coś z alternatorem?
A co ma do tego alternator? Obrotomierz nie pobiera impulsów z alternatora.
Sprawdź masę między lewą i prawą stroną licznika. Możesz na próbę pociągnąć jakąś dodatkową.

#3 Offline   w201chojnice


  • Postów: 7
  • Na forum od: 03 sie 2019
  • Miejscowość: Chojnice
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W124 300D

Napisano 03 stycznia 2022 - 16:13

Wyświetl postUżytkownik Gerri dnia 02 stycznia 2022 - 21:32 napisał

A co ma do tego alternator? Obrotomierz nie pobiera impulsów z alternatora.
Sprawdź masę między lewą i prawą stroną licznika. Możesz na próbę pociągnąć jakąś dodatkową.


#4 Offline   w201chojnice


  • Postów: 7
  • Na forum od: 03 sie 2019
  • Miejscowość: Chojnice
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W124 300D

Napisano 03 stycznia 2022 - 16:18

DDzieki sprobuje Pzdr

Wyświetl postUżytkownik w201chojnice dnia 03 stycznia 2022 - 16:13 napisał



#5 Offline   ryan_ab


  • Postów: 141
  • Na forum od: 20 kwi 2013
  • Miejscowość: Siemianowice
  • Mercedes:W124 3.0D turbo - OM603
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 05 stycznia 2022 - 09:10

Czy ktoś dysponuje schematem elektrycznym licznika od diesla?
Też nie działa mi obrotomierz, przelutowałem srebrny przekaźnik i nic nie dało.
Mam w planie sprawdzić, czy do licznika dochodzi jakiś sygnał elektryczny ze wskazaniem dla obrotomierza, ale niewiem który to kabel.
Druga sprawa - jak sprawdzić te masę

Wyświetl postUżytkownik w201chojnice dnia 03 stycznia 2022 - 16:13 napisał

Sprawdź masę między lewą i prawą stroną licznika. Możesz na próbę pociągnąć jakąś dodatkową.


#6 Offline   Gerri


  • Postów: 2 647
  • Na forum od: 25 maj 2009
  • Miejscowość: Limerick
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Audi A3

Napisano 05 stycznia 2022 - 19:37

Wyświetl postUżytkownik ryan_ab dnia 05 stycznia 2022 - 09:10 napisał

Czy ktoś dysponuje schematem elektrycznym licznika od diesla?
Po co ci taki schemat? Przecież oczami widać, że do obrotomierza dochodzi jedna wtyczka: z plusem i sygnałem. To widać. Masa idzie od lewego segmentu licznika (trzy zegary temp/paliwo/bak) taką metalową blaszką którą widać po częściowym rozebraniu licznika. No i oprócz tego sprawdzamy, czy na wtyczce dochodzącej do obrotomierza jest plus "po zapłonie" i (jak masz czym) sprawdzasz impulsy obrotów silnika na drugim kabelku wtyczki. Jak ktoś ma umiejętności elektryczne to można taki sygnał zasymulować z transformatorka (prąd zmienny) i obrotomierz powinien się zauważalnie wychylić..








Podobne tematy Zwiń