Skocz do zawartości




- - - - -

[W201] Dziwne dźwięki przy równej jeździe


18 odpowiedzi w tym temacie

#11 Offline   andrzejrz


  • Postów: 526
  • Na forum od: 30 gru 2017
  • Miejscowość: Rzewnie
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:208D kaczka
  • Trzeci Mercedes:W124 2,5d 1986 rok
  • Inne auto:Mercedes 123 2szt i Garbus

Napisano 02 listopada 2023 - 20:03

Dasz radę wyjąć ją samemu,obudowa aluminiowa to i skrzynia lekka



#12 Offline   SQ5NAZ


  • Postów: 123
  • Na forum od: 06 lut 2019
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W201 190E M102.962 automat 1989 rok

Napisano 04 listopada 2023 - 17:13

Trzymam za słowo.
Podobno większym projektem jest ponowne wstawienie skrzyni na miejsce, bo trzeba odpowiednio trafić wałkiem sprzęgłowym.

#13 Offline   andrzejrz


  • Postów: 526
  • Na forum od: 30 gru 2017
  • Miejscowość: Rzewnie
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:208D kaczka
  • Trzeci Mercedes:W124 2,5d 1986 rok
  • Inne auto:Mercedes 123 2szt i Garbus

Napisano 04 listopada 2023 - 17:40

Najlepiej mieć stary wałek sprzęgłowy,ale są np.z YATO niedrogie sprzęty do ustawiania tarczy sprzęgłowej.Jak tego nie masz,to wtedy tylko wprawne oko

#14 Offline   m104


  • Postów: 4 488
  • Na forum od: 24 kwi 2012
  • Miejscowość: /dev/null/
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 05 listopada 2023 - 06:10

Na wprawne oko nie ma sensu. Już w ostateczności lepsza jest długa nasadka o średnicy otworu w łożysku pilotującym i okręcona na grubo taśmą w miejscu styku z tarczą sprzęgła. Ale i to nie gwarantuje, że skrzynia zejdzie się z silnikiem na dotyk. Jak napisał Andrzej, albo stary wałek sprzęgłowy, albo dedykowane narzędzie.

#15 Offline   SQ5NAZ


  • Postów: 123
  • Na forum od: 06 lut 2019
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W201 190E M102.962 automat 1989 rok

Napisano 05 listopada 2023 - 10:17

Postawię na dedykowane narzędzie.
Chodzi o to, żeby wielowypust tarczy sprzęgła i łożysko pilotujące znalazło się w jednej osi?

#16 Offline   m104


  • Postów: 4 488
  • Na forum od: 24 kwi 2012
  • Miejscowość: /dev/null/
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 05 listopada 2023 - 15:44

W sumie do samego grzebania przy skrzyni to narzędzie nie jest potrzebne, bo sprzęgła nie ruszasz, ale wiadomo, grzech tam nie zajrzeć jak masz zrzuconą skrzynie, tak samo do tylnego uszczelniacza wału i łożyska pilotującego w wale korbowym.

#17 Offline   andrzejrz


  • Postów: 526
  • Na forum od: 30 gru 2017
  • Miejscowość: Rzewnie
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:208D kaczka
  • Trzeci Mercedes:W124 2,5d 1986 rok
  • Inne auto:Mercedes 123 2szt i Garbus

Napisano 05 listopada 2023 - 17:50

Ja mam takie narzędzie YT-06313.Na szczęście nie miałem okazji jeszcze tego używać.Wcześniej na oko ustawiałem i było ok.Skrzynia od kaczki to wagę ma,obudowa żeliwna.Wyjmowałem sam,a wkładałem z kolegą

#18 Offline   SQ5NAZ


  • Postów: 123
  • Na forum od: 06 lut 2019
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W201 190E M102.962 automat 1989 rok

Napisano 05 listopada 2023 - 18:09

Wyświetl postUżytkownik m104 dnia 05 listopada 2023 - 15:44 napisał

tak samo do tylnego uszczelniacza wału i łożyska pilotującego w wale korbowym.

Rozumiem.
Uszczelniacz ma być po prostu szczelny i ma być sucho.

Jak zdiagnozować łożysko pilotujące? Po prostu sprawdzić czy nie ma luzów i prawidłowo się obraca?

#19 Offline   andrzejrz


  • Postów: 526
  • Na forum od: 30 gru 2017
  • Miejscowość: Rzewnie
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:208D kaczka
  • Trzeci Mercedes:W124 2,5d 1986 rok
  • Inne auto:Mercedes 123 2szt i Garbus

Napisano 05 listopada 2023 - 18:49

Dokładnie,nie może być luzów w łożysku i musi cicho się obracać








Podobne tematy Zwiń