Skocz do zawartości




- - - - -

[w124] Syczenie wtrysków - demontaż komory wstępnej



90 odpowiedzi w tym temacie

#61 Offline   ZOlw


  • Postów: 56
  • Na forum od: 19 maj 2013
  • Miejscowość: Rokitki
  • Mercedes:W124 2.2E - M111
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W123 300D, 1979
  • Trzeci Mercedes:MB Sprinter 213Cdi, 2005
  • Inne auto:MB Sprinter 311Cdi, 2004

Napisano 28 maja 2013 - 20:29

I wszystko jasne. Po kontakcie z kolega n.luzok, okazalo sie, ze komora trzyma juz 6 lat. Wiec zastosuje patent z Poxipolem u siebie. :)



#62 Offline   maryusz123456


  • Postów: 2 048
  • Na forum od: 26 cze 2011
  • Miejscowość: WWL
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W126 260SE '86
  • Inne auto:W140 S350 - OM603 TURBO

Napisano 28 maja 2013 - 20:38

Mimo wszystko to druciarstwo :( Ale niech służy.

#63 Offline   ZOlw


  • Postów: 56
  • Na forum od: 19 maj 2013
  • Miejscowość: Rokitki
  • Mercedes:W124 2.2E - M111
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W123 300D, 1979
  • Trzeci Mercedes:MB Sprinter 213Cdi, 2005
  • Inne auto:MB Sprinter 311Cdi, 2004

Napisano 29 maja 2013 - 18:41

:/ Troche tak, ale nie mam lepszego pomyslu, ten wydaje sie dobry, szybki, skuteczny I najmniej ryzykowny. Problem w tym, ze nie moge sobie pozwolic na przestoj auta. Musze to zrobic wieczorem, a rano samochod musi chodzic, uzywam go prawie 24h/dobe, chociaz nie jestem taksowkarzem :) , a nie mam drugiego. Zdjecie glowicy i zrobienie tego porzadnie zajmie wiecej czasu. Myslalem jeszcze nad zaspawaniem wypalonego "rowka" TIG-iem, zeszlifowaniem tego miejsca frezem i nagwintowaniem, bez zdejmowania glowicy. Obawiam sie jednak, zeby zaden opilek nie wpadl przy tym do komory, bo wtedy lipa. A ciezko zabezpieczyc komore w 100%. Co kolega mysli o tym pomysle?

#64 Offline   maryusz123456


  • Postów: 2 048
  • Na forum od: 26 cze 2011
  • Miejscowość: WWL
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W126 260SE '86
  • Inne auto:W140 S350 - OM603 TURBO

Napisano 29 maja 2013 - 20:01

To już lepiej zaklej to Poxipolem, tylko pamiętaj żeby dobrze odtłuścić ;)
A ten klej przypadkiem nie zasycha przez 24h ?

#65 Offline   ZOlw


  • Postów: 56
  • Na forum od: 19 maj 2013
  • Miejscowość: Rokitki
  • Mercedes:W124 2.2E - M111
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W123 300D, 1979
  • Trzeci Mercedes:MB Sprinter 213Cdi, 2005
  • Inne auto:MB Sprinter 311Cdi, 2004

Napisano 30 maja 2013 - 08:07

Doczytam instrukcje, bo jeszcze nigdy Poxipolu nie uzywalem. :) Samochod postoi tyle ile bedzie musial, jakos to zrobie. Dzieki.

#66 Offline   Szarik


  • Postów: 1 163
  • Na forum od: 29 lis 2013
  • Miejscowość: Młoszowa
  • Mercedes:W124 3.0E-24V - M104
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W124 250D '92r.

Napisano 18 kwietnia 2017 - 12:48

Witam

Pacjent to W124 250D. Z pierwszego wtrysku słychać syczenie, sączy się ropa i pojawiła się spora ilość nagaru. Wygląda to tak:
Dołączona grafika

Do tego nie wiem, czy któraś świeca przestaje grzać, ale po odpaleniu zimnego silnika jeden cylinder przez jakiś czas nie pali. Czy to może być spowodowane tą nieszczelnością, czy jednak nastawiać się na świece? Co jest bardziej prawdopodobne, podkładka pod wtryskiem padła, czy coś z komorą wstępną? Raczej wymienię podkładkę, bo to tańsza sprawa, ale czytając ten temat nabrałem pewnych wątpliwości.

Z góry dziękuję i pozdrawiam!

Użytkownik Szarik edytował ten post 18 kwietnia 2017 - 13:03


#67 Offline   ZOlw


  • Postów: 56
  • Na forum od: 19 maj 2013
  • Miejscowość: Rokitki
  • Mercedes:W124 2.2E - M111
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W123 300D, 1979
  • Trzeci Mercedes:MB Sprinter 213Cdi, 2005
  • Inne auto:MB Sprinter 311Cdi, 2004

Napisano 18 kwietnia 2017 - 17:41

Wyświetl postUżytkownik Szarik dnia 18 kwietnia 2017 - 12:48 napisał

Witam

Pacjent to W124 250D. Z pierwszego wtrysku słychać syczenie, sączy się ropa i pojawiła się spora ilość nagaru. Wygląda to tak:
Dołączona grafika

Do tego nie wiem, czy któraś świeca przestaje grzać, ale po odpaleniu zimnego silnika jeden cylinder przez jakiś czas nie pali. Czy to może być spowodowane tą nieszczelnością, czy jednak nastawiać się na świece? Co jest bardziej prawdopodobne, podkładka pod wtryskiem padła, czy coś z komorą wstępną? Raczej wymienię podkładkę, bo to tańsza sprawa, ale czytając ten temat nabrałem pewnych wątpliwości.

Z góry dziękuję i pozdrawiam!
Czesc.
Moze byc podkladka, ale moze byc tez komora. Wytrzyj ten czarny osad i popryskaj woda. Bedziesz widzial, czy syczenie wydobywa sie spomiedzy komory i glowicy, czy jest pomiedzy wtryskiem i komora. W pierwszym przypadku bedziesz mial wiekszy problem i raczej czeka cie robota z komora, w drugim byc moze wystarczy wymiana podkladki. Palenie na jeden cylinder raczej nie ma z tym nic wspolnego i stawialbym na swiece. U mnie samochod palil prawidlowo, mimo duzego przedmuchu. Bylo to wyraznie widoczne, przerwa miedzy komora i glowica miala ok 2 mm, ale czasami prawie nie widac. Jakby co, to mam jedna calkiem nowa komore wstepna produkcji niemieckiej, jeszcze w opakowaniu. Tylko musialbys sprawdzic, czy w 250 byla taka sama jak w 300, bo ja mialem 300. Tanio oddam, a gdyby nie pasowala, to odeslesz z powrotem. Daj znac co stwierdziles. Pozdrawiam

#68 Offline   OSTRY2500


  • Postów: 814
  • Na forum od: 29 lip 2016
  • Miejscowość: ZAMOSC
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 18 kwietnia 2017 - 17:50

Co widać na zdjęciu to są nowego typu z cienkim gwintem wymiana podkładki pod wtryskiem nic nieda, trzeba rwac komorę i dać podkładkę pod nią i wtedy będzie git.

Wysłane z mojego E5823 przy użyciu Tapatalka



#69 Offline   Szarik


  • Postów: 1 163
  • Na forum od: 29 lis 2013
  • Miejscowość: Młoszowa
  • Mercedes:W124 3.0E-24V - M104
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W124 250D '92r.

Napisano 18 kwietnia 2017 - 18:35

Dziękuję Panowie za pomoc. Jak się trochę pogoda poprawi, to oczyszczę nagar i sprawdzę gdzie ucieka.

#70 Offline   Szarik


  • Postów: 1 163
  • Na forum od: 29 lis 2013
  • Miejscowość: Młoszowa
  • Mercedes:W124 3.0E-24V - M104
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W124 250D '92r.

Napisano 02 maja 2017 - 10:59

Witam

Przedmuch jest na prawie całym obwodzie przy głowicy (zaznaczone strzałką na zdjęciu).
Dołączona grafika
Czyli to jest pomiędzy komorą a głowicą, tak? Komora jest na wcisk, czy wkręcana? Jeśli na wcisk, to domyślam się, że klucz do niej wkręca się zamiast wtrysku i wybija do góry, tak? Czy w takim wypadku dałoby się zrobić taki przyrząd, wykorzystując gwint ze starego wtrysku? Pod komorą jest jakaś podkładka i ona przepuszcza, czy powód może być jeszcze inny?








Podobne tematy Zwiń