Skocz do zawartości




VW Passat B5 FL 2.3 V5


64 odpowiedzi w tym temacie

#41 Offline   mandaryn86


  • Postów: 2 672
  • Na forum od: 10 lip 2008
  • Miejscowość: Piotrków Trybunalski
  • Mercedes:W124 3.0E-24V - M104
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 21 października 2009 - 13:37

Cytat

no i po bólu ;-)

Po bólu to będzie jak wyjedzie na ulice i wszystko będzie zgrane ;-)

Niestety w nowoczesnych autach elektryka to nie dodatkowy problem, a główny problem, ale trzymam kciuki żeby wyszło, mimo iż osobiście wolałbym jak kilku innych kolegów zakupić pierwotną wersję silnika, tym bardziej jeśli to nie zależy od mojej kieszeni...



#42 Offline   piotrek.m5


  • Postów: 5 595
  • Na forum od: 27 paź 2008
  • Mercedes:W124 3.0D turbo - OM603
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 21 października 2009 - 22:40

Zakup pierwotnej wersji to byłby zdrowsze dla kieszeni :hmm: No chyba że TDI odwdzięczy się aptekarskim apetytem na paliwo to za perę lat rachunek się wyrówna ;)

#43 Offline   golas9


  • Postów: 181
  • Na forum od: 13 cze 2008
  • Miejscowość: ...
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 23 października 2009 - 19:02

Obalmy jeden mit - TDI wcale nie są oszczędne. No, może te pierwsze wersje 90 KM/110 KM w lżejszych samochodach. 130 KM z automatem pali w mieście ok. 2l więcej niż automatyczny 2.5D w 124 :mrgreen: Natomiast na trasie TDI jest oszczędniejszy o ok. 0,5 - 1 litra. Spawdzone na swoich własnych autkach.

Sorry za OT, ale trafia mnie jak ktoś pisze, że TDI na pompowtryskach jeżdzą o kropelce... :shock:

#44 Offline   MaczuS


  • Postów: 124
  • Na forum od: 16 sty 2008
  • Miejscowość: Radomsko
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:firmowe ;)

Napisano 23 października 2009 - 20:36

golas9 calkowica racja :?: :/
moj ostatni rezultat vw passat b5 po fl 1.9 tdi 130@166 KM 12.3l/100 km wg komputera pokladowego :old:
i niech ktos mi powie ze tdi jest oszczedniejszy od benzyny
w sumie pewnie jest bo przy takiej jezdzie jak ja mi sie udalo osiagnac to spalanie kumpel bora ktory jechal za mna osiagnol 21.4 l/100 km w 2.8 vr6
takze oszczednosci rzeczywiscie sa ale nie az tak duze jak pisza na forach
a co do tdi 130 o oznaczeniu ASZ to polecam z czystym sumieniem sam zrobilem juz takim ponad 30 kk i baja ;-) ;-)
a co do samego autka prezentuje sie bardzo dobrze :zeby:

a wracajac do swapa mysle ze pomysl nie jest zbyt trafny (wiedza z doswiadczenia, sam juz robilem niejednego swapa), przerobka w vw z benz na diesla i odwrotnie to same problemy w pozniejszym uzytkowaniu, a juz jak polecasz immym ta robote szczegolnie elektryka szykuj sie na przepalone co chwile bezpieczniki, brak podgrzewania swiec, pol kontrolek ktore wariuje itp :pig:

Trzymam kciuki :grin:

#45 Offline   ksenio


  • Postów: 2 761
  • Na forum od: 24 sty 2007
  • Miejscowość: Szczecin
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:VW GOLF IV Variant 1.9 TDI

Napisano 24 października 2009 - 08:20

MaczuS napisał:

12.3l/100 km
To napisz przy jakiej jezdzie to bylo, bo napewno nie poza miastem, chyba ze deptales non-stop 200 :E

Ja tydzien temu robilem mala trase passatem TDI 130KM (Szczecin-Berlin-Szczecin) i komputer pokazal 6,1 (predkosc do 120-130) :ok:

#46 Offline   Janwno


  • Postów: 373
  • Na forum od: 17 lut 2007
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 24 października 2009 - 09:15

Siwy18 i jak tam idzie to uzbrajanie w elektrykę? Też jestem ciekaw jak to wyjdzie i w jakiej kwocie się zamknie.
Swoją drogą dziwne, że w tym silniku 2.3 V5, po utracie oleju silnik dalej pracował. Tyle tam jest elektroniki, że komputer silnika powinien być tak zaprogramowany, że przy braku oleju się wyłącza a nie pracuje aż do zatarcia :E


golas9 napisał:

Obalmy jeden mit - TDI wcale nie są oszczędne.
Dla mnie to żaden mit ;-) Porównując np. moje :ok: 124 2.2 150KM czy 300D Turbo kolegi z 2.5 TDI 140KM, którym śmigam na co dzień, TDI zawsze spali te 2 - 3 litry paliwa mniej na setkę, nie wspominając już o jego dużo lepszych osiągach.

#47 Offline   Siwy


  • Postów: 1 124
  • Na forum od: 18 mar 2008
  • Miejscowość: Szczecin
  • Mercedes:W124 4.2E - M119
  • Rocznik:1994
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W209 CLK 270 CDi 05r
  • Trzeci Mercedes:W212 250 CDi 2010r
  • Inne auto:Toyota Rav4 06r 2.0 D4D

Napisano 24 października 2009 - 15:40

Troche chłopaki przesadzacie z tym spalanie TDi mój sąsiad ma 1.9 130 KM i pali mu maksymalnie 7.5 litra ;-). Autko dzisiaj zostało odpalone wszystko chodzi jak należy i nie wyświetla żadnych błędów. W samochodzie została założona cała instalacja komputer i sterownik od TDi. Samochód we wtorek będzie do odbioru bo mechanik musi wszystko poskładać. Wtedy sam się przejadę zdam relacje i wstawie fotki :ok:. Koszt całej operacji swapu wyjdzie 2500 tyś zł

#48 Offline   piotrek.m5


  • Postów: 5 595
  • Na forum od: 27 paź 2008
  • Mercedes:W124 3.0D turbo - OM603
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 24 października 2009 - 15:50

No to jeszcze sa pieniądze do przeżycia. Ale mówisz że winowajca płaci-skoro tak to ma szczęście że tylko tyle :ok:

#49 Offline   Siwy


  • Postów: 1 124
  • Na forum od: 18 mar 2008
  • Miejscowość: Szczecin
  • Mercedes:W124 4.2E - M119
  • Rocznik:1994
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W209 CLK 270 CDi 05r
  • Trzeci Mercedes:W212 250 CDi 2010r
  • Inne auto:Toyota Rav4 06r 2.0 D4D

Napisano 24 października 2009 - 16:08

Janwno napisał:

komputer silnika powinien być tak zaprogramowany, że przy braku oleju się wyłącza a nie pracuje aż do zatarcia
Silnik gasł kilka razy ale tan mądry pan który jechał odpalał go i kontynuował jazde :ok:

#50 Offline   majkel


  • Postów: 1 298
  • Na forum od: 18 sty 2007
  • Miejscowość: Radom
  • Mercedes:W201 2.0 - M102
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Inne auto:VW Passat 2.8 2002

Napisano 24 października 2009 - 23:06

Siwy18 napisał:

TDi mój sąsiad ma 1.9 130 KM i pali mu maksymalnie 7.5 litra
to chyba na trasie taki wynik.
Ja jadąc skodą octavia 90KM na polskich "trasach" wyszło mi pewnego razu prawie 7 l/100 km, gdybym pojeździł po mieście wyszło by na pewno 8 lekko. Fakt auto firmowe, ale mit o spalaniu na poziomie 4.5 litra można włożyć między bajki ;-)








Podobne tematy Zwiń