Witam!! Posiadam mercedes 200E 1988,w którym ostatnio wystapił mi problem z nawiewem powietrza, wentylator niedziała na żadnym biegu, przy dzisiejszej pogodzie, padającym deszczu jest to dosc kłopotliwe gdzyż parują szyby. Sprawdzałem bezpiecznik który jest w skrzynce bezpiecznikowej pod maska silnika, jest dobry, czy jest jeszcze możę jakies dodatkowe zabezpieczenie. Jak przełaczam przyciski jakis "brzdek"jest jak gdyby przekaznik zaskakiwał ale nic sie nie dzieje. Posiada on klime ktora jak go juz kupiłem nie działała (nie wiem czy ta informacja sie przyda). Mam pytanie co moge jaks przetestowac układ co mogło sie popsuc, i jeszcze czy mozna domowym sposobem sprawdzic co siedzi w klime??
0
[w201/w124] Niedziałający nawiew powietrza
Rozpoczęty przez jedrus77, lip 01 2009 17:49
10 odpowiedzi w tym temacie
#1
Napisano 01 lipca 2009 - 17:49
#2
Napisano 02 lipca 2009 - 01:32
Najpierw musisz wiedzieć, czy klima jest ORYGINALNA. Można to stwierdzić poprzez zdekodowanie VIN
Jeżeli tak - to bezpiecznik jest poza skrzynką bezpieczników. Jeżeli to jest klima automatyczna (KlimatisierungsAutomatik) - to dodatkowo poważny procent usterek stanowi uszkodzenie elektronicznego regulatora obrotów.
Jeżeli tak - to bezpiecznik jest poza skrzynką bezpieczników. Jeżeli to jest klima automatyczna (KlimatisierungsAutomatik) - to dodatkowo poważny procent usterek stanowi uszkodzenie elektronicznego regulatora obrotów.
#3
Napisano 02 lipca 2009 - 17:00
Klima jest oryginalna, w nr VIN jest wpisana "automatic climate control",a gdzie ten dodatkowy bezpiecznik można znalesc i elektroniczny regulator obrotów.
To jest linki "pokazowy" jak wyglada panel sterowania , ostatnie zdjecie.
http://www.otomoto.p...how&id=C8913619
Pozdrawiam i dziekuje!!
To jest linki "pokazowy" jak wyglada panel sterowania , ostatnie zdjecie.
http://www.otomoto.p...how&id=C8913619
Pozdrawiam i dziekuje!!
#4
Napisano 02 lipca 2009 - 18:55
Co do problemu to ktoś na forum już miał taki przypadek i wymienił "jakis tam" przekaźnik który nowy kosztował coś ok 1tyś zł, ale udało Mu się dorwać używany na szrocie... Jak znajdę to podam link.
[ Dodano: Czw Lip 02, 2009 19:55 ]
znalazłem podobny temat:
w124klima-automatyczna-kompletna-awaria-vt7472.htm
[ Dodano: Czw Lip 02, 2009 19:55 ]
znalazłem podobny temat:
w124klima-automatyczna-kompletna-awaria-vt7472.htm
#5
Napisano 02 lipca 2009 - 19:28
Jest to faktycznie klima oryginalna, automatyczna.
Bezpiecznik jest PRZED skrzynką bezpieczników - takie małe płaskie pudełko z dekielkiem, w środku jest bezpiecznik w kształcie płaskiej blachy.
Regulator obrotów zwany popularnie "jeżem" (bo tak wygląda!) zamocowany jest nad silnikiem dmuchawy i dostępny dopiero po rozebraniu podszybia i wyjęciu napędu wycieraczki. Nad wałem kierownicy (od strony komory silnika, schowana pod krawędzią podszybia jest trzypinowa wtyczka zasilająca wentylator. Można tam sprawdzić; na grubych przewodach powinien być stały plus z akumulatora, a na cienkim (chyba to ten pośrodku) pojawia się napięcie sterujące mocą i obrotami dmuchawy. Jeżeli panel jest ustawiony na min lub wyłączony to napięcie na tym przewodzie wynosi ok. 0,5 wolta wzgl. masy. Jeżeli damy obroty na panelu na max, to napięcie sterujące powinno wzrosnąć do ok. 7 wolt. Jeżeli wszystko na tej wtyczce się zgadza - to pozostaje niestety rozebranie podszybia i wyjęcie silnika z regulatorem do sprawdzenia.
Bezpiecznik jest PRZED skrzynką bezpieczników - takie małe płaskie pudełko z dekielkiem, w środku jest bezpiecznik w kształcie płaskiej blachy.
Regulator obrotów zwany popularnie "jeżem" (bo tak wygląda!) zamocowany jest nad silnikiem dmuchawy i dostępny dopiero po rozebraniu podszybia i wyjęciu napędu wycieraczki. Nad wałem kierownicy (od strony komory silnika, schowana pod krawędzią podszybia jest trzypinowa wtyczka zasilająca wentylator. Można tam sprawdzić; na grubych przewodach powinien być stały plus z akumulatora, a na cienkim (chyba to ten pośrodku) pojawia się napięcie sterujące mocą i obrotami dmuchawy. Jeżeli panel jest ustawiony na min lub wyłączony to napięcie na tym przewodzie wynosi ok. 0,5 wolta wzgl. masy. Jeżeli damy obroty na panelu na max, to napięcie sterujące powinno wzrosnąć do ok. 7 wolt. Jeżeli wszystko na tej wtyczce się zgadza - to pozostaje niestety rozebranie podszybia i wyjęcie silnika z regulatorem do sprawdzenia.
#6
Napisano 03 lipca 2009 - 21:51
Wielkie dzieki Gerri, okazało sie ze blaszka sie rozpadał i teraz nawiew działa . Jak wygospodaruje wiecej czasu wezme sie za "jeża" według Twoich wsakazówek.
Ps. chciałem Ci przyznac punkty za pomoc ale nie wiek jak to zrobic , w regulaminie nie znalałem. Napisz jak to zrobic. Jeszcze raz dzieki !!!
Ps. chciałem Ci przyznac punkty za pomoc ale nie wiek jak to zrobic , w regulaminie nie znalałem. Napisz jak to zrobic. Jeszcze raz dzieki !!!
#7
Napisano 03 lipca 2009 - 22:02
jedrus77 napisał:
Ps. chciałem Ci przyznac punkty za pomoc ale nie wiek jak to zrobic
Na dole, po lewej jest "pomógł" - wystarczy kliknąć.
#8
Napisano 28 czerwca 2010 - 11:38
jedrus77 napisał:
okazało sie ze blaszka sie rozpadał i teraz nawiew działa
jedrus77, o jak blaszke chodzi bo mi tez dmuchawa nie dmucha a nie mam klimy moze to ten sam powod pomozcie
#9
Napisano 24 czerwca 2013 - 12:17
Użytkownik Gerri dnia 02 lipca 2009 - 19:28 napisał
Jest to faktycznie klima oryginalna, automatyczna.
Bezpiecznik jest PRZED skrzynką bezpieczników - takie małe płaskie pudełko z dekielkiem, w środku jest bezpiecznik w kształcie płaskiej blachy.
Regulator obrotów zwany popularnie "jeżem" (bo tak wygląda!) zamocowany jest nad silnikiem dmuchawy i dostępny dopiero po rozebraniu podszybia i wyjęciu napędu wycieraczki. Nad wałem kierownicy (od strony komory silnika, schowana pod krawędzią podszybia jest trzypinowa wtyczka zasilająca wentylator. Można tam sprawdzić; na grubych przewodach powinien być stały plus z akumulatora, a na cienkim (chyba to ten pośrodku) pojawia się napięcie sterujące mocą i obrotami dmuchawy. Jeżeli panel jest ustawiony na min lub wyłączony to napięcie na tym przewodzie wynosi ok. 0,5 wolta wzgl. masy. Jeżeli damy obroty na panelu na max, to napięcie sterujące powinno wzrosnąć do ok. 7 wolt. Jeżeli wszystko na tej wtyczce się zgadza - to pozostaje niestety rozebranie podszybia i wyjęcie silnika z regulatorem do sprawdzenia.
Bezpiecznik jest PRZED skrzynką bezpieczników - takie małe płaskie pudełko z dekielkiem, w środku jest bezpiecznik w kształcie płaskiej blachy.
Regulator obrotów zwany popularnie "jeżem" (bo tak wygląda!) zamocowany jest nad silnikiem dmuchawy i dostępny dopiero po rozebraniu podszybia i wyjęciu napędu wycieraczki. Nad wałem kierownicy (od strony komory silnika, schowana pod krawędzią podszybia jest trzypinowa wtyczka zasilająca wentylator. Można tam sprawdzić; na grubych przewodach powinien być stały plus z akumulatora, a na cienkim (chyba to ten pośrodku) pojawia się napięcie sterujące mocą i obrotami dmuchawy. Jeżeli panel jest ustawiony na min lub wyłączony to napięcie na tym przewodzie wynosi ok. 0,5 wolta wzgl. masy. Jeżeli damy obroty na panelu na max, to napięcie sterujące powinno wzrosnąć do ok. 7 wolt. Jeżeli wszystko na tej wtyczce się zgadza - to pozostaje niestety rozebranie podszybia i wyjęcie silnika z regulatorem do sprawdzenia.
Witam , Gerri dla Ciebie podziękowanie Twoja instrukcja pomogła Mi usunąć usterkę niedziałającego nawiewu ( uwalony bezpiecznik blaszkowy ) , chcę dokupić nowy lecz nie wiem jakiej ma być wartości 40A czy może wyższej?
#10
Napisano 24 czerwca 2013 - 21:20
No ale Pany! Trza klikać Gerriemu w "Pomógł", a nie tylko pisać . Niech ma. Podobno punkty z forum można wymienić na żetony do telefonu czy coś .
Podobne tematy
Temat | Forum | Autor | Podsumowanie | Ostatni post | |
---|---|---|---|---|---|
[W201]190E M102 2.0 otwór na pokrywie filtra powietrza. Odma? |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | SQ5NAZ |
|
|
|
[124] Niedziałający silnik dmuchawy w EKlasse z automatem |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | hhaalloo |
|
||
[W201] Problem z nawiewem-klimatyzacja automatyczna. |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | tomuss1980 |
|
||
[W124] Przywrócenie do życia klimatyzacji. Niedziałający motorek pompy chłodziwa? |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Mice |
|
||
Stale zapowietrzające się sprzęgło w124 |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Kato |
|