Skocz do zawartości




* * * * - 2 głosy

[W124] Poszerzanie przednich błotników


129 odpowiedzi w tym temacie

#41 Offline   Biały


  • Postów: 4 966
  • Na forum od: 09 mar 2007
  • Miejscowość: Chełm
  • Mercedes:W124 2.0E >92r - M111
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:Sprinter 515 CDI
  • Trzeci Mercedes:200D...

Napisano 13 stycznia 2010 - 18:52

zabamix, mi blacharz (nie ten u ktorego robilem 200D) powiedział że to nie jest dobra metoda gdyż znacznie zmniejsza grubość blachy oraz w większości przypadków prowadzi do uszkodzenia lakieru. Jeśli chodzi o wyprostowanie wgniecenia albo podwinięcie rantów to się sprawdza ale na wypchnięcie błotnika o 3cm to bym nie liczył.



#42 Offline   zabamix


  • Postów: 1 265
  • Na forum od: 01 lut 2009
  • Miejscowość: Bolesławiec
  • Mercedes:W124 3.2E - M104
  • Rocznik:1994
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Drugi Mercedes:W124 E300D
  • Trzeci Mercedes:W124 E300TD
  • Inne auto:VW Golf III 1.9 GTD

Napisano 13 stycznia 2010 - 20:06

mi wystaje rant ok 1cm to duzo nie jest ale policja moze tego nie zrozumiec :czujnik:

#43 Offline   Charlie9


  • Postów: 7 791
  • Na forum od: 15 sty 2007
  • Miejscowość: Kraków
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 13 stycznia 2010 - 20:33

Bialy napisał:

nie jest dobra metoda gdyż znacznie zmniejsza grubość blachy oraz w większości przypadków prowadzi do uszkodzenia lakieru
przeciez to jest tylko do rolowania/zawalcowania rantow wewnetrznych blotnika. Jak polimerowa rolka moze zmienic grubosc blachy?

zabamix napisał:

policja moze tego nie zrozumiec
to chyba Ty nie mozesz zrozumiec co jest zapisane w przepisach (warunki dop. pojazdow do ruchu po drogach publicznych), a tam jasno napisano, ze kolo NIE MOZE wystawac poza obrys zewnetrzny samochodu i nie ma znaczenie czy jest to 1 czy 10cm. W swietle przepisow policja moze zatrzymac za to dowod rej.

#44 Offline   zabamix


  • Postów: 1 265
  • Na forum od: 01 lut 2009
  • Miejscowość: Bolesławiec
  • Mercedes:W124 3.2E - M104
  • Rocznik:1994
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Drugi Mercedes:W124 E300D
  • Trzeci Mercedes:W124 E300TD
  • Inne auto:VW Golf III 1.9 GTD

Napisano 13 stycznia 2010 - 20:43

Charlie9 napisał:

kolo NIE MOZE wystawac poza obrys
dlatego chcę poszerzyc minimalnie nadkole

#45 Offline   Charlie9


  • Postów: 7 791
  • Na forum od: 15 sty 2007
  • Miejscowość: Kraków
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 13 stycznia 2010 - 20:45

10mm to nie jest minimalnie. Obawiam sie, ze bezinwazyjnie nie da sie tego zrobic :/. Chyba najprosciej Ci bedzie dobrac odpowienie felgi.

#46 Offline   zabamix


  • Postów: 1 265
  • Na forum od: 01 lut 2009
  • Miejscowość: Bolesławiec
  • Mercedes:W124 3.2E - M104
  • Rocznik:1994
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Drugi Mercedes:W124 E300D
  • Trzeci Mercedes:W124 E300TD
  • Inne auto:VW Golf III 1.9 GTD

Napisano 13 stycznia 2010 - 20:53

Charlie9 napisał:

dobrac odpowienie felgi
to odpada bo felgi juz kupiłem(sa w mojej galerii) i nie chce ich zmieniac :-P

#47 Offline   Charlie9


  • Postów: 7 791
  • Na forum od: 15 sty 2007
  • Miejscowość: Kraków
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 13 stycznia 2010 - 20:55

hmmm, czyli jak kupisz za ciasne buty to zeby pasowaly palca se odrabiesz bo szkoda bedzie "trzewikow" - ciekawa polityka :/

#48 Offline   Biały


  • Postów: 4 966
  • Na forum od: 09 mar 2007
  • Miejscowość: Chełm
  • Mercedes:W124 2.0E >92r - M111
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:Sprinter 515 CDI
  • Trzeci Mercedes:200D...

Napisano 13 stycznia 2010 - 20:58

Charlie9, wypychając nadkole na zewnątrz powodujemy rozciąganie metalu, a więc zmniejszenie jego grubości. o to mi chodzi

#49 Offline   zabamix


  • Postów: 1 265
  • Na forum od: 01 lut 2009
  • Miejscowość: Bolesławiec
  • Mercedes:W124 3.2E - M104
  • Rocznik:1994
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Drugi Mercedes:W124 E300D
  • Trzeci Mercedes:W124 E300TD
  • Inne auto:VW Golf III 1.9 GTD

Napisano 13 stycznia 2010 - 21:02

Charlie9 napisał:

palca se odrabiesz
chyba ty

#50 Offline   MaxMatt


  • Postów: 208
  • Na forum od: 11 wrz 2007
  • Miejscowość: Bielsko-Biała / Kraków
  • Mercedes:W124 3.6E AMG – M104
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:89' W124 250D

Napisano 13 stycznia 2010 - 23:02

Dałoby się poszerzyć błotniki o 1cm, przynajmniej przednie tylko trzebaby pogłówkować i pomłotkować. A przede wszystkim opona musiałaby być wąska odpowiednio.

U Ciebie chodzi chyba raczej o tył - bo z tego co zauważyłem do tyłu chcesz włożyć 9". Przy oponie 235 będzie wystawać 15mm poza błotnik (razem z oponą). Przy 225 niewiele mniej bo sama felga ma szerokość 229mm. Tylny błotnik ciężko się poszerza. Można zagiąć rant żeby opona nie ocierała jeśli jest szeroka, ale jeśli koło wystaje poza obrys to trzeba ciąć i spawać, a przynajmniej szpachlować.

Jeżeli chciałoby się to zrobić porządnie to koszt będzie racjonalny tylko w wypadku zatrzymania auta na długi czas.

Do tego felgi 9-calowe mogą być dość ciężkie. Jeśli tak, to przy silniczku M103 2.6 osiągi trochę się pogorszą. Rozumiem, że chodzi o wygląd i polerowany rancik :jump: Co kto lubi.








Podobne tematy Zwiń