Skocz do zawartości




- - - - -

[124] Tuleje wahaczy przednich


11 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   OSTRY2500


  • Postów: 814
  • Na forum od: 29 lip 2016
  • Miejscowość: ZAMOSC
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 17 marca 2018 - 17:47

Witam wszystkich mam takie pytanie jak się sprawuje poliuretan i czy pasują tuleje wahaczy z wersji ze sportowym zawiasem podejdą do zwykłego zawiasu https://sklep.interc...nego-febi-06350 I co oznaczają cycki na tulejach widziałem na fotkach 2 albo 2 cycki proszę o opinie bo wymiana mnie czeka pozdrawiam.



#2 Offline   reds1910


  • Postów: 32
  • Na forum od: 17 cze 2016
  • Miejscowość: Czernikowo
  • Mercedes:W201 2.6 - M103
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 17 marca 2018 - 18:34

Moge sie wypowiedziec co do poliuretanu bo mialem taki w hondzie na calym zawieszeniu.Auto strasznie sztywne mysle ze cos takiego nadaje sie tylko i wylacznie na tor bo przy tych drogach jakie mamy nie mysl sobie ze uzyskasz wieksza przyczepnosc absolutnie tak nie bedzie.Jedyna wielka zaleta jest to ze takie gumy praktycznie sie nie zuzywaja.Co do tuleji wahacza to na forum i w google znajdywalem tematy z tym zwiazane co prawda jak dla mnie nie wszystkie odpowiadaly temu z czym ja sie spotkalem ale mozna z nich jakies wnioski wyciagnac.Pamietaj ze po wymianie czeka Cie geometria,wymiana sworznia wachacza-powinienes wymienic go razem z tulejami dlatego ze jesli dawno nie byl ruszany to zapomnij o tym ze jak sie zacznie sypac i bedziesz musial go wymienic to uda Ci sie to zrobic na aucie.Przed wymiana pryskaj sruby tuleji systematycznie albo owin calosc szmata nasaczona plynem hamulcowym bo moze byc je bardzo ciezko odkrecic ale z tym bywa roznie.Same cycki odpowiadaja za polozenie gumy ale nie pamietam jak to z tym bylo wiem ze dobry mechanik i bez nich bedzie wiedzial jak je wlozyc.

#3 Offline   markslew


  • Postów: 2 342
  • Na forum od: 02 kwi 2011
  • Miejscowość: Cieszyn
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:VW Vento 1.9 TDi

Napisano 17 marca 2018 - 20:57

Z tulejami robiłem, tu znajdziesz zdjęcia z położeniem cycków:

http://mb201-124.eu/...cza-przedniego/

#4 Offline   reds1910


  • Postów: 32
  • Na forum od: 17 cze 2016
  • Miejscowość: Czernikowo
  • Mercedes:W201 2.6 - M103
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 17 marca 2018 - 23:34

Jeszcze jedna kwestia ja u siebie wymienialem gumy wahacza i mechanik wbil mi je tak jak byly wsadzone te poprzednie bez zastanowienia a te poprzednie byly wbite zle i nadal byl luz wiec swojemu koledze doradz aby sie nad tym zastanowil jak je wsadzic a nie patrzyl na to co bylo wczesniej bo ten gosc co mi to robil to nie byl jakis amator ale zgubila go szybkosc i nawal pracy robil to bez zastanowienia.I absolutnie nie kupuj febi tylko lemforder.

Użytkownik reds1910 edytował ten post 17 marca 2018 - 23:38


#5 Offline   OSTRY2500


  • Postów: 814
  • Na forum od: 29 lip 2016
  • Miejscowość: ZAMOSC
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 18 marca 2018 - 00:32

Można kupić na sztuki, przednia różni się od tylnej na wahaczu czy są takie same bo w zestawach do wersji usportowionej na zdjęciu się różnią.

Wysłane z mojego E5823 przy użyciu Tapatalka



#6 Offline   mixx


  • Postów: 483
  • Na forum od: 07 sty 2014
  • Miejscowość: Lublin
  • Mercedes:W124 2.3E - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Drugi Mercedes:W 201 2.0E 122KM 1991r.

Napisano 16 października 2019 - 19:25

Po wymianie tulei tylnych przyszedł czas na przód. Jedna strona zrobiona i jak zwykle pojawił się problem z zapieczoną śrubą. Rozwiązaniem okazało się wydłubanie ile się dało małym śrubokrętem białego zbitego syfu (prawdopodobnie to utlenia się ta aluminiowa rurka łącząca obie tuleje). Później w ruch poszła wiertarka - najpierw udrożniłem wyżłobienie w śrubie regulacyjnej po zdjęciu podkładki mimośrodowej, a później wiertłem po przeciwnej stronie śruby wzdłuż gwintu. Potem kilka uderzeń młotem i poszło. Jutro prawdopodobnie druga strona, może zrobię jakieś fotki.

Użytkownik mixx edytował ten post 16 października 2019 - 19:27


#7 Offline   Szarik


  • Postów: 1 163
  • Na forum od: 29 lis 2013
  • Miejscowość: Młoszowa
  • Mercedes:W124 3.0E-24V - M104
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W124 250D '92r.

Napisano 16 października 2019 - 20:37

Wprasowałeś już nowe tuleje? Jak zaprasowałeś wewnętrzne tulejki aluminiowe? Jak coś, to mam prosty sposób na nie :)

#8 Offline   mixx


  • Postów: 483
  • Na forum od: 07 sty 2014
  • Miejscowość: Lublin
  • Mercedes:W124 2.3E - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Drugi Mercedes:W 201 2.0E 122KM 1991r.

Napisano 17 października 2019 - 06:55

Wyświetl postUżytkownik Szarik dnia 16 października 2019 - 20:37 napisał

Wprasowałeś już nowe tuleje? Jak zaprasowałeś wewnętrzne tulejki aluminiowe? Jak coś, to mam prosty sposób na nie :)
nie trzeba ich wprasowywać - wystarczy wcisnąć, a rurkę aluminiową można zaprasować choćby śrubą od koła - zaprzeć z jednej strony, a z drugiej włożyć śrubę i lekko puknąć młotkiem; przed przykręceniem wahacza śruby regulacyjne posmarowałem olejem

Użytkownik mixx edytował ten post 17 października 2019 - 06:57


#9 Offline   Szarik


  • Postów: 1 163
  • Na forum od: 29 lis 2013
  • Miejscowość: Młoszowa
  • Mercedes:W124 3.0E-24V - M104
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W124 250D '92r.

Napisano 17 października 2019 - 09:34

Ja do tego użyłem tyłu nasadek od kluczy + imadło. I ładnie zaprasowane :) .
Śruby lekko smarem teflonowym smarowałem.

#10 Offline   T34


  • Postów: 337
  • Na forum od: 09 kwi 2013
  • Miejscowość: Polska
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 17 października 2019 - 09:43

Polecam zagnieść na przykład kulką od łożyska, ja akurat użyłem praski ale oczywiście można też imadłem lub po prostu młotkiem

Dołączona grafika

Dołączona grafika








Podobne tematy Zwiń