Skocz do zawartości

Forum Mercedes 201-124 Lepsze niż klub!!! używa plików cookies. Przeczytaj Politykę Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby wiadomość ta więcej się nie wyświetlała proszę klikąć przycisk:    Wyłącz

- - - - -

[w201] Szyberdach - nie działa



144 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   Rosji55


  • Postów: 9
  • Na forum od: 19 kwi 2007

Napisano 07 lipiec 2007 - 11:15

Witam. W moim 190 szyber chodził ok aż do czasu .Otóż teraz słysze jak silniczek chodzi ale nie otwiera sie szyber.Co może być przyczyną. Sprawdzałem wszystko koło silniczka i nic tam nie widze zepsutego. Chyba coś pod dachem się stało .W razie czego proszę o podpowiedź jak ściągnąć sufit aby obejrzeć cały mechanizm.Z góry dzięki

zmieniono tytul

#2 Gość__


  • Na forum od: --

Napisano 07 lipiec 2007 - 11:20

A słyszysz pod tapicerką szyberka że linka próbuje coś ciągnąć? Jeśli nie, moim zdaniem linka mogła strzelić na końcu.

#3 Offline   Rosji55


  • Postów: 9
  • Na forum od: 19 kwi 2007

Napisano 07 lipiec 2007 - 11:24

Tak właśnie słysze że coś pod tapicerką chce załączyć ale nie idzie

#4 Gość__


  • Na forum od: --

Napisano 07 lipiec 2007 - 11:33

W takim razie obstawiam że połamane są prowadnice. Musisz ściągnąć tapicerkę szyberdachu (pociągnąć w dół jej przednią część) i odsunąć ją tak, jakby się otwierał dach. Może wtedy coś zobaczysz. Proponuję nie probować otwierania w tej sytuacji bo to może jeszcze bardziej zaszkodzić.

#5 Offline   EssiRS


  • Postów: 5564
  • Na forum od: 07 sty 2007
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W124 5.0E - M119
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:cabrio
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:SL500
  • Inne auto:Mercedes V12 Biturbo

Napisano 07 lipiec 2007 - 11:41

Rosji55, nieraz szyber sie blokuje (zakleszcza) i delikatna pomoc reka podczas gdy silnik pracuje nieraz pomaga. Od tego bym zaczal a pozniej szukal tego co mowi darul :jump:

#6 Offline   Rosji55


  • Postów: 9
  • Na forum od: 19 kwi 2007

Napisano 07 lipiec 2007 - 12:26

Darul hmm dokładnie jak to zrobić żeby ściągnąć tą tapicerke z szybra? Jak możesz to krok po kroku opisz bo nie wiem. Prosze

#7 Gość__


  • Na forum od: --

Napisano 07 lipiec 2007 - 12:45

Rosji55 - zaznaczam że piszę w tym momencie jak to robiłem w W123 także bierz poprawkę. Musisz włożyć coś płaskiego pomiędzy szyber a przednią część podsufitki. Odginasz
w dół tapicerkę szyberdachu (to powinno być na metalowych zatrzaskach). Jak Ci pójdzie, odchylasz całość do tyłu (tylko delikatnie).

#8 Offline   pawel63


  • Postów: 720
  • Na forum od: 04 sty 2007
  • Miejscowość: Ostrowiec Św
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 07 lipiec 2007 - 17:33

W przedniej części skrzydła szyberdachu znajdują się plastikowe zatrzaski (4 szt.), za pomocą których mocowana jest "szmata". W celu demontażu ciągniesz przednią część tapicerki do dołu (aż zatrzaski puszczą) i zsuwasz ją do tyłu.
W konkretnej sprawie przychylałbym się do sugestii kolegi darul, sądzę, że uszkodzeniu uległa któraś z prowadnic i przekosiło mechanizm szyberdachu. Wynikiem czego jest niemożność odsunięcia skrzydła.

#9 Offline   Charlie9


  • Postów: 7791
  • Na forum od: 15 sty 2007
  • Miejscowość: Kraków
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 10 lipiec 2007 - 13:22

Rosji55 napisał:

ak ściągnąć sufit aby obejrzeć cały mechanizm.

Znalazlem OPERACJE rozbierania szyberdachu krok po kroku. Moze sie komus przyda.

A TUTAJ kolejne zdjecia i opis

#10 Offline   karaquan


  • Postów: 207
  • Na forum od: 15 mar 2007
  • Drugi Mercedes:W211
  • Trzeci Mercedes:Sprinter
  • Inne auto:cinquecento 700

Napisano 13 lipiec 2007 - 13:30

nie żebym się mądrzył... radziłbym niczego nie ruszać i udać się z problemem do jakiegoś speca. Miałem podobny przypadek i wiem, że szyberdachy w 124kach i 190tkach najczęściej padają przez połamane prowadnice. Można temu zapobiec jeśli zdamy sobie sprawę z konieczności systematycznego zaglądania do prowadnic. Można je co jakiś czas spryskać WD40 czy innym siuwaxem :pad: ale zawsze trzeba pilnować czy nie ma w nim brudu itp. Problem tkwi w tym, że silniczek od szyberdachu mieści się w bagażniku, przez co linka poprowadzona jest jednym ze słupków, przez co w chwili gdy byle paproch albo brak smarowania powstrzymuje jedną prowadnicę... ta bardzo sprawnie pęka... Większa siła ciągu linki ze strony gdzie jest ona prowadzona powoduje potencjalne narażenie na awarię z tejże strony.
Jeśli zaś chodzi o naprawę...
Sam bym się jej nie podejmował, nawet z instrukcja "know how"
Jeśli okaże się że to prowadnica i ją wymienisz, pamiętaj żeby wymienić komplet, nie jedną stronę! Pamiętaj, o gumkach na rolkach, któe prawdopodobnie są już sparciałe wiec konieczne jest założenie nowych. Pamiętaj też o odpowiednim zaczepieniu linki i wyregulowaniu sprzęgła w silniczku... w przeciwnym razie, albo spalisz silnik, albo nowe prowadnice szlag trafi...
To tyle....

Osobiście jednak, udałbym się do jakiegoś fachmana z tym problemem.

#11 Gość__


  • Na forum od: --

Napisano 13 lipiec 2007 - 15:19

No faktycznie, rewelacji to tu nie napisałeś.
Można to zrobić samemu (jeśli się ma choć troszkę pojęcia i pamięta co i jak się rozbierało).
Fachowców od szyberdachów nie ma tak wielu.

#12 Offline   Rob


  • Postów: 5137
  • Na forum od: 24 sty 2007
  • Miejscowość: Busko Zdrój i okolice
  • Mercedes:W124 2.6E - M103
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:E124 300D 24V
  • Trzeci Mercedes:E211 2.7 CDI
  • Inne auto:Partner 1.6 HDI

Napisano 13 lipiec 2007 - 15:48

karaquan napisał:

systematycznego zaglądania do prowadnic. Można je co jakiś czas spryskać WD40 czy innym siuwaxem

Co do zaglądania owszem, ale NIGDY WD40 lub podobnym. To nie są środki smarujące.
Do smarowania prowadnic Mercedes przewidział specjalny smar do nabycia w ASO za około 10PLN

#13 Offline   EssiRS


  • Postów: 5564
  • Na forum od: 07 sty 2007
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W124 5.0E - M119
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:cabrio
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:SL500
  • Inne auto:Mercedes V12 Biturbo

Napisano 13 lipiec 2007 - 20:59

RobE124 napisał:

ale NIGDY WD40 lub podobnym
Tez to chcialem napisac, ale juz tyle razy o tym na forum pisalismy, ze WD40 to jeden z gorszych pomyslow na smarowanie, ze mi sie odechcialo w polowie pisania postu. Ten srodek jest po pierwsze za rzadki, a po drugie pomaga osadzac sie roznego rodzaju pylom, kurzowi itp.

Juz lepiej nic nie smarowac niz zalac WD40 :star:

#14 Offline   ogllala


  • Postów: 208
  • Na forum od: 11 wrz 2007
  • Miejscowość: Polaniec
  • Mercedes:W201 2.5-16V - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W 201 2.0 LPG
  • Inne auto:BMW E 30

Napisano 06 październik 2007 - 22:02

z tego co ja sie orjentuje nie jest wogole mozliwe wyminienie prowadnicy z jednej tylko strony zawsze trzeba wymienic obie bo najczesciej lamia si te lapki ktore podnosza szebrdach a one sa na specjalnych nitach ktorych nie sposob wybic a nawet jak sie to uda to zalozenie nowego nita ktory w orginale pozwala na poruszanie sie tej lapki do przodu i do tylu oraz w gore i dol jest niemozliwe a przynajmniej ja nigdzie nie spotkalem tak specyficznych nitow :!:

#15 Offline   kafer59r


  • Postów: 34
  • Na forum od: 20 sie 2007
  • Miejscowość: Dąbrowa Tarnowska

Napisano 18 październik 2007 - 13:37

Ja mam ten sam problem z szyberdachem i tez sa polamane prowadnice , ale interesuje mnie jak wyciagnac prwadnice linki co musze rozebrac zeby sie tam dostac,

#16 Offline   spider


  • Postów: 81
  • Na forum od: 25 lip 2007
  • Miejscowość: dolnośląskie

Napisano 17 marzec 2008 - 15:48

1.
Czy ktoś się orientuje jak się wymienia / wyczepia / zakłada linkę do szybra? Chodzi mi o sposób mocowania i możliwości wykonania "w trybie gospodarczym".

2. Czy szyber elektryczny do MB124 z 1992 r. różni się od szybra z MB 124 1988r.? Da się jeden zastąpić drugim?

Scalono posty:

3.
Ach, no i sprawa dość istotna przy wymianie: czy można pozostawić starą klapę (zewnętrzną część dachu)? W zamyśle chodzi mi o utrzymanie tego samoego koloru auta bez przemalowywania.

#17 Offline   dudziako


  • Postów: 155
  • Na forum od: 16 mar 2008
  • Miejscowość: Aleksandrów Łódzki

Napisano 23 kwiecień 2008 - 04:39

Panowie u mnie silnik(szybra) chodzi, Dach z klucza w bagazniku tez chodzi wiec moim zdaniem linki, prowadnice i silnik sa ok.Stawiam na polaczenie zaraz za silnikiem(moze jakas plastikowa zebatka :hmm: . Dajcie mi jakies rady przy rozbieraniu zebym nic nie schrzanil

EDIT:
Czym przesmarowac prowadnice szybra(niektore z alu.) i linke oraz plastikowe zebatki majace styk z elementami stalowymi.

Scalono posty

#18 Offline   Bart21


  • Postów: 4
  • Na forum od: 27 maj 2008
  • Miejscowość: Pszczyna

Napisano 07 lipiec 2008 - 22:14

Hej mam pytanie, wiem ze wymienia sie prowadnice ale nie mam tyle kasy a szyber by sie przydal. Jak cos to jestem zainteresowany prawa strona w rozsadnej cenie
moje gg 5886114 tel 512775649
;) :E :mrgreen: ;)

dodano po 1 min.

Brak klimy i skóra robi swoje :sad:

MOD: poprawiłem błędy, proszę korzystać z funkcji "EDYCJA" i nie dopisywać kolejnych postów po sobie.

#19 Offline   pasiasty


  • Postów: 104
  • Na forum od: 28 lut 2008
  • Miejscowość: Lublin
  • Mercedes:W124 2.0D - OM601
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W202 220CDI ASB Kombi 1999r.
  • Inne auto:Fabia 2005r 1.4 16V

Napisano 08 lipiec 2008 - 07:12

Co do wymiany "Lotki"
Link z naszego FAQ
Co do smarowania najpierw usuń stary często zabrudzony smar :E , ja smaruje zwykłym ŁT-45 w rozsądnej ilości i gra i bucy. Smar odpowiednij gęstości, tani, odporny na czynniki zewnętrzne, odpowiednia lepkość (woda nie ruszy), i co ważne TANI i do wielu zastosowań. Linki o ile nie mamy specjalnych smarów możemy smarować płynem do wspomagania układu kierowniczego.
Co do WD-40 :mrgreen: :E ;)
środek silnie rozpuszczający i penetrujący efekt na pare minut a potem problem nie lada, szczególnie jak sobie zapodasz do pancerza linki ;)

#20 Offline   Jego Wysokość M


  • Postów: 70
  • Na forum od: 15 cze 2008
  • Miejscowość: Opole

Napisano 08 lipiec 2008 - 17:14

pasiasty napisał:

ja smaruje zwykłym ŁT-45 w rozsądnej ilości i gra i
A ja przy tego typu mechanizmach raczej używam wazeliny technicznej,poza tym cosik mi się nie uchyla za pierwszym razem i musze to robic na raty.W dach chowa sie idealnie ale przy uchylaniu jakieś bunty.Jakies sugestie ??