Skocz do zawartości

Forum Mercedes 201-124 Lepsze niż klub!!! używa plików cookies. Przeczytaj Politykę Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby wiadomość ta więcej się nie wyświetlała proszę klikąć przycisk:    Wyłącz

- - - - -

Wtrysk elektroniczny EFi zamiast KE-Jetronic


209 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   wilhelmk


  • Postów: 41
  • Na forum od: 29 lip 2009
  • Miejscowość: Toruń
  • Mercedes:W124 2.2E - M111
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Inne auto:Volkswagen Corrado

Napisano 23 październik 2009 - 20:20

Witam! Mam zamiar usunąć ze swojego 2.3 wtrysk mechaniczny i zastąpić go elektronicznym. w związku z tym mam pytanie. Co o tym sądzicie? czy ktoś już myślał o czymś takim? Na razie jestem na etapie poszukiwań odpowiedniego komputera i osprzętu. Listwę wtryskową będę musiał najprawdopodobniej dorobić. zastanawiam się także nad zmianą kolektora dolotowego tylko nie wiem czy od czegoś dopasuję. Czekam na jakieś sugestie.

#2 Offline   marcin_monki


  • Postów: 88
  • Na forum od: 20 lis 2008
  • Miejscowość: Mońki

Napisano 23 październik 2009 - 21:10

oooo
jestem pełen podziwu za pomysł i popieram kolegę

ale aby konstrukcję cepa zamieniać na młockarnię .... duże przedsięwzięcie

popieram .. zrób fotorelację

#3 Offline   Rob


  • Postów: 5137
  • Na forum od: 24 sty 2007
  • Miejscowość: Busko Zdrój i okolice
  • Mercedes:W124 2.6E - M103
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:E124 300D 24V
  • Trzeci Mercedes:E211 2.7 CDI
  • Inne auto:Partner 1.6 HDI

Napisano 23 październik 2009 - 21:13

wilhelmk napisał:

Czekam na jakieś sugestie.

Zapewne nic z tego nie będzie.

#4 Offline   wilhelmk


  • Postów: 41
  • Na forum od: 29 lip 2009
  • Miejscowość: Toruń
  • Mercedes:W124 2.2E - M111
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Inne auto:Volkswagen Corrado

Napisano 23 październik 2009 - 21:45

Widzę, że dosyć pesymistycznie podchodzicie do tematu. Ja jednak się skuszę. Pomimo posiadania BLOSA nie jestem zadowolony z pracy LPG, a głównie benzyny. Czy ktoś wie czy do silnika 2.3 można dopasować inny kolektor dolotowy?

#5 Offline   piotrek.m5


  • Postów: 5595
  • Na forum od: 27 paź 2008
  • Mercedes:W124 3.0D turbo - OM603
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 23 październik 2009 - 22:08

Kurcze, jakaś epidemia :zeby: Wczoraj inny kolega chciał żeby mu powiedzieć jak "na szybko" załozyć turbosprężarkę do dwulitrowej benzyny, dziś ty wilhelmk.

Ja tez twierdzę że nic z tego nie będzie a jeśli nawet przejdziesz wszystkie schody i wszystko poskładasz to będziesz marzył z powrotem o starym KE-Jecie bo bedzie to tak chodziło że...
Szkoda sił i pieniędzy. Zrób lepiej swap na 2.2 16V to będziesz miał podobną pojemność i wtrysk elektroniczny :old:

#6 Gość__


  • Na forum od: --

Napisano 24 październik 2009 - 08:40

wilhelmk napisał:

Widzę, że dosyć pesymistycznie podchodzicie do tematu.
Ja bym to podejściem realistycznym nazwał -takie projekty zawsze fajnie w teorii wyglądają(no prawie zawsze), a szereg choćby pozornie błahych problemików pobocznych może pokryć siwizną nawet dość tęgą głowę...

Cytat

Ja jednak się skuszę.
Skoro jednak to powodzenia -dać, to się da ale czy warto? A w życiu -bo efekt będzie niekoniecznie rewelacyjny, a w na 100% nieadekwatny do wysiłku i kosztów.

Cytat

Pomimo posiadania BLOSA nie jestem zadowolony z pracy LPG, a głównie benzyny
Może lepiej doprowadzić silnik do pełnej sprawności? Sprawny silnik z KE ma prawdziwy jad -wiadomo, że 136 konie mechaniczne ziemi nie obróci ale wierz mi, że umiejętnie wykorzystane niejednemu stolec wycisną. BLOS -jak dobrze zamontowany, parownik ma odpowiednią wydajność i całość dobrze zestrojona powinien wykorzystać cały potencjał silnika. Może jak pisałem silnik już wymęczony, rozregulowany, a może po prostu za wiele oczekujesz od takiej mocy?
Wiele pomysłów ze zmianą zasilania jest wykonalnych -w zasadzie można MB przerobić n jedno punktowy wtrysk od np. Audi C4 2.0 115KM itp.itd. Ale skóra za wyprawkę -tak to IMO wygląda. Sens ma swap....

#7 Offline   waldit1


  • Postów: 55
  • Na forum od: 20 wrz 2009
  • Miejscowość: Kęty

Napisano 24 październik 2009 - 18:30

Szczerze życzę szczęścia, taki projekt jest ciekawy ale mało prawdo podobny , dużo roboty ,jeszcze więcej kasy a efekt marny. Jeżeli chcesz szaleć na gazie to najlepsze są do tego gaźniki, jeżeli chciałbyś adaptować gaźnik to raczej nie polecam pierburga za dużo elektroniki w nim siedzi. Pamiętam temat swapu pierburga 2ee na webera z forum vw .
I goście byli bardzo zadowoleni z efektów przy samej benzynie jak i lpg. a koszt takiej modernizacji nie przekraczał 200 pln :)
Troszkę zachodu jest tylko przy wykonaniu flanszy pod gaźnik ale ta każdy frezer zrobi w cenie do 50 zł a resztę części można zdobyć za przysłowiową flaszkę na każdym złomowisku.
A regeneracja gaźnika weber to koszt poniżej 100 zł :)

#8 Gość__


  • Na forum od: --

Napisano 24 październik 2009 - 18:52

waldit1 napisał:

Jeżeli chcesz szaleć na gazie to najlepsze są do tego gaźniki,
A nie wtryski jednopunktowe? To przecież najmniej kolizyjne dla LPG zasilanie silnika. Minimum modyfikacji, niskie koszta, stabilna praca, ogólna prostota. Gaźniki natomiast często bardzo źle reagują(zasilanie benzynowe) na zwężenie dolotu....Koszta w stosunku do jednopunktu nieznacznie niższe.
Od swapu Pierburga -----> Webera łatwiejsze IMO....naprawienie Pierburga :-P . To w gruncie rzeczy prosty gaźnik. BTW też u kolegów z VW wyczytałem treści gaźnikowe :) .
Ale co my tu z gaźnikami wyskakujemy :shock: . ;-)

#9 Offline   wilhelmk


  • Postów: 41
  • Na forum od: 29 lip 2009
  • Miejscowość: Toruń
  • Mercedes:W124 2.2E - M111
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Inne auto:Volkswagen Corrado

Napisano 24 październik 2009 - 21:43

Niestety nie mogę się zgodzić, że gaźnik jest najlepszy do LPG. Trzeba pamiętać, że gdy auto z gaźnikiem chodzi na LPG to paliwo do gaźnika nie dociera, co jest fatalne w skutkach dla pływaka. znowu wtrysk jednopunktowy wprowadza zakłócenia do mieszanki przez centralne umieszczenie wtryskiwacza. Uważam, że koncepcja założenia wtrysku jest jak najbardziej dobrym pomysłem. ke jest mało wydajny i nie ekonomiczny. Właściwie wszystko już mam opracowane. wszystkie potrzebne części już mam. jutro będę dorabiał listwę wtryskową.

#10 Offline   waldit1


  • Postów: 55
  • Na forum od: 20 wrz 2009
  • Miejscowość: Kęty

Napisano 24 październik 2009 - 21:55

Kolego wtrysk jedno punktowy to gaźnik tyle że troche udoskonalony, pierburg jest troche awaryjny i ma swoje kaprysy poza tym potrzebuje sterowania :bumbum:
Weber ma prawie same plusy:
-bezawaryjny
-każdy nawet gieniu go dostroi
-można go kupić za grosze
-nie ma ani grama elektroniki
- a ten ryk jak otwiera się druga gardziel :cool:
-i wspaniale współpracuje z gazem
-jest całkowicie odporny na brak paliwa podczas jazdy na lpg

A swap pierburga na webera jest banalny,a naprawa pierburga 2e nie jest łatwa a 2ee to już wyższa szkoła jazdy, mało kto to umie zrobić dobrze :)

#11 Gość__


  • Na forum od: --

Napisano 25 październik 2009 - 10:40

waldit1 napisał:

Kolego wtrysk jedno punktowy to gaźnik tyle że troche udoskonalony, pierburg jest troche awaryjny i ma swoje kaprysy poza tym potrzebuje sterowania :bumbum:
Jednopunkt przez założenie elektronicznie sterowanego wtryskiwacza jest trochę więcej niż trochę udoskonalony -jego odpowiednikiem w świecie gaźników nie jest gaźnik klasyczny, a właśnie 2ee(ja go nazwałem prawtryskiem) -w zasadzie niezawodny, bo co to za awaryjność pęknięcie gumowej membrany raz na 20lat? Nie grzebany i czyszczony w porę pożyje kupę lat. Potrzebuje sterowania i owszem -chyba nie myślisz, ze trzeba je było dokupić oddzielnie :-P ? Monowtrysk jest często nazywany "picowanym gaźnikiem" -dość trafnie ale różnice trudno negować. Pomijam skład spalin ale z niego wynika jasno -ustalanie mieszanki....

Cytat

Weber ma prawie same plusy:
-bezawaryjny
-każdy nawet gieniu go dostroi
-można go kupić za grosze
-nie ma ani grama elektroniki
- a ten ryk jak otwiera się druga gardziel :cool:
-i wspaniale współpracuje z gazem
-jest całkowicie odporny na brak paliwa podczas jazdy na lpg
Nie ma bezawaryjnych gaźników -ten jest dobry, bo tani i siermiężny, to prawda. Elektronika też dla ludzi(eee tam), a 2ee też ma dwie gardziele -co zresztą uważam za wadę w świetle LPG(ze względu na tzw, moment przejścia). Najlepiej jak pisałem do LPG pasuje wtrysk jednopunktowy. wilhelmk -ja żadnych problemów z autami na jednopunkcie nie widzę ze względu na zakłócenia przepływu powietrza wtryskiwaczem -a naprawdę miałem z nimi dużo styku. Zresztą -jedni poprawiają przepływ przez wygładzanie, drudzy przez wprowadzenie zawirowań :pig: . BWM mają elektroniczny wtrysk paliwa i popatrz jak często się słyszy "nie przyjmują gazu"( :!: ).. Budowa dolotu też ma duże znaczenie.

Cytat

a 2ee to już wyższa szkoła jazdy, mało kto to umie zrobić dobrze :?:
Nie zgadzam się -to prosty gaźnik, choć mnie też początkowo wystraszył, a teraz sam się z siebie śmieję -bo miast kwękać jak wszyscy mechanicy "panie -pneumatyka, elektronika i mechanika w jednym?!?!" trzeba po prostu ruszyć tyłek. Widziałem zresztą 2ee po "fachowej-firmowej" regeneracji :ok: . Nie dziwię się, że ludzie te antyki typu Weber montują skoro fachowcy taką partaninę robią. Da się dużo lepiej i nie jest to trudne -dowodem mój 2ee+LPG w aucie :-P . Dla mnie to jest wspaniała współpraca z gazem....choć wolałbym jednopunkt z BLOS, lub wielopunkt z BLOS. Ale pomysł robienia z MB Ke samochodu z wtryskiem elektronicznym, aby LPG wsadzić.... :shock: . Oczywiście samo dłubanie i praca dla wielu jest zabawą -sam lubię dłubać. Wtedy nie neguję -jako wyzwanie jako żywo jawohl ;-) . Może skończymy to OT o gaźnikach w tym wątku? Chętnie się rozwinę ale w adekwatnym ;-)

#12 Offline   wilhelmk


  • Postów: 41
  • Na forum od: 29 lip 2009
  • Miejscowość: Toruń
  • Mercedes:W124 2.2E - M111
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Inne auto:Volkswagen Corrado

Napisano 25 październik 2009 - 12:19

LPG już mam w aucie. chodzi mi o to, że przeprowadzenie w ke jakichkolwiek modyfikacji jest niemożliwe. Wtrysk elektroniczny daje dużo większe możliwości (sekwencja, chip). Poza tym ke nie współpracuje z gazem i to wie praktycznie każdy.

#13 Offline   andrew_1980


  • Postów: 19
  • Na forum od: 22 sie 2009
  • Miejscowość: Zblewo

Napisano 25 październik 2009 - 22:32

Też chcę się pozbyć ke-jeta.
Jaki kolektor dolotowy trzeba zamontować by wstawić np. jednopunkt lub gaźnik np. webera? Co z elektroniką? Jaka pompa paliwa? Jaka przepustnica? Jakie koszty?
Przepraszam za ogrom pytań.

#14 Offline   wilhelmk


  • Postów: 41
  • Na forum od: 29 lip 2009
  • Miejscowość: Toruń
  • Mercedes:W124 2.2E - M111
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Inne auto:Volkswagen Corrado

Napisano 27 październik 2009 - 14:24

Projekt jest już na ukończeniu. Listwa wtryskowa zamontowana, przepustnica, większość czujników też. Elektryka już podłączona. Silnik odpalony. Muszę przyznać, że nie spodziewałem się takiego efektu. Wszystko działa jak należy. obroty nie falują. Co najważniejsze auto dużo lepiej jeździ, silnik jest dynamiczniejszy, lepiej wchodzi na obroty. poniżej zamieszczam kilka zdjęć.

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/e96 ... 3979a.html

http://wilhelmk.foto...y/701978-2.html

http://wilhelmk.foto...y/701978-3.html

http://wilhelmk.foto...y/701978-4.html

#15 Offline   Biały


  • Postów: 4966
  • Na forum od: 09 mar 2007
  • Miejscowość: Chełm
  • Mercedes:W124 2.0E >92r - M111
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:Sprinter 515 CDI
  • Trzeci Mercedes:200D...

Napisano 27 październik 2009 - 15:14

ale to syfnie wygląda :roll:

#16 Offline   miqolaj


  • Postów: 654
  • Na forum od: 09 sie 2008
  • Miejscowość: Białystok
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 27 październik 2009 - 15:28

wow jestem w szoku jak nie wiele trzeba od slow do czynow! biorac pod uwage korzysci jaki ida za taki modem - pelen szacun!!
co do balaganu - w takim tempie to nie dziwi.

#17 Offline   wilhelmk


  • Postów: 41
  • Na forum od: 29 lip 2009
  • Miejscowość: Toruń
  • Mercedes:W124 2.2E - M111
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Inne auto:Volkswagen Corrado

Napisano 27 październik 2009 - 15:36

W poprzednim poście nie dodałem, że jest to wersja początkowa. Na pewno listwę wtryskową dorobię nową, a i elektryka będzie bez zarzutu. Po prostu jak kolega wyżej wspomniał tempo pracy było duże, a dostęp do materiałów ograniczony w weekend:)

#18 Offline   gutek66


  • Postów: 7
  • Na forum od: 18 paź 2009
  • Miejscowość: zachodniopomorskie
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:e220t m111
  • Trzeci Mercedes:200e m111
  • Inne auto:230ce m102

Napisano 29 październik 2009 - 20:23

Gratuluję sukcesu,ale dla mnie eec IV z forda w mercedesie to profanacja.

#19 Offline   szymtro


  • Postów: 518
  • Na forum od: 07 cze 2008
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:1986
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Trzeci Mercedes:ex, trafił na strażacką
  • Inne auto:WB63128, Baby Blos, EFI

Napisano 29 październik 2009 - 21:54

Poprosimy szczegóły projektu.
Jaki sterownik, od czego wiązka, gdzie kupić wtyczki i jakiego typu, co jeszcze potrzebne, jak ciśnienie na listwie.
Podawaj takie dane i robimy dalej - to wcale nie jest profanacja a być może odpowiedź i początek do wtrysku lpg.

#20 Gość__


  • Na forum od: --

Napisano 29 październik 2009 - 22:00

Cytat

Gratuluję sukcesu,ale dla mnie eec IV z forda w mercedesie to profanacja.
Eeeee tam ;-) . Może lekki dyskomfort plebejskimi bebechami wywołuje ale zaraz tam profanacja... Ogólnie jestem nieco wstrząśnięty szybkością zmian -kolega nam przytaił, a kombinerki w ręku już ściskał :mrgreen: . Pajęczynę pod maską poukłada i będzie ok. A spodziewałem się, bez urazy, kolejnego "pomarzę, poszumię i...i tyle". Czekamy na dalsze relacje i może jakieś pomiary drogowe(przyśpieszenia, elastyczność...).