Skocz do zawartości




- - - - -

[OM601] Problem z wtryskiwaczami


2 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   Dulson


  • Postów: 39
  • Na forum od: 29 cze 2018
  • Miejscowość: Nowy Sącz
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W202

Napisano 08 lutego 2023 - 20:35

Witam, przeglądałem tutaj tematy odnośnie wtryskiwaczy, ale nie znalazłem rozwiązania.

Problem taki, że zauważyłem od kilku dni lub tygodni cykanie od strony silnika, jak się okazało cyka 4 wtryskiwacz, sprawdziłem wodą z płynem wszystkie wtryskiwacze to wyszło tak, że 1 i 3 znaczne bąble wychodzą, że aż woda wystrzeliwuje do góry, na 2 spokojne bąble, na 4 jest tak ostro że co nalałem to od razu wylatuje i widać nawet pod lamą, że wylatuje powietrze. Gniazda wtryskiwaczy wszystkich 4 są w porządku.

Kupiłem podkładki pod wtryskiwacze Bosch 2 430 501 011 o parametrach 20,3x8x2,60 [mm], po wymianie okazało się, że na wtryskiwaczach 1 i 3 poprawiło się to, ale i tak bąble delikatne wylatują, 2 bez zmian, czyli bąble delikatnie wylatują, 4 również bez zmian, czyli to co nalałem to od razu wylatuje.

Wtryskiwacze były dokręcane 30Nm, potem 70Nm i na obydwu konfiguracjach to samo się dzieje.

Zostaje mi jeszcze jedno sprawdzić co jest podejrzane, a to że nowa podkładka z wymiarów producenta, grubość jej wynosi 2,60mm, a stare, które wyciągnąłem mają 2,85mm, żeby wykluczyć błąd suwmiarki, jutro zostanie wyciągnięty z pod wtrysku jednego podkładka w celu zmierzenia jej, czy nowa jest bardziej cienka od starej.

Tak czy tak oprócz tego mojego jeszcze jutro sprawdzenia, szukam porady co to może być, oraz szukam wymiarów tej podkładki jakie powinny, bo tak w sklepie po numerze zauważyłem, że są różne wymiary co chodzi o grubość.

Użytkownik Dulson edytował ten post 08 lutego 2023 - 20:43




#2 Offline   andrzejrz


  • Postów: 526
  • Na forum od: 30 gru 2017
  • Miejscowość: Rzewnie
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:208D kaczka
  • Trzeci Mercedes:W124 2,5d 1986 rok
  • Inne auto:Mercedes 123 2szt i Garbus

Napisano 09 lutego 2023 - 07:40

Tu poczytaj http://mb201-124.eu/...ej/page__st__60

#3 Offline   Dulson


  • Postów: 39
  • Na forum od: 29 cze 2018
  • Miejscowość: Nowy Sącz
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W202

Napisano 10 lutego 2023 - 13:08

Okazało się, że podkładki nowe jak i stare posiadają od strony głowicy piękny okręg srebrny gdzie się stykają, natomiast od strony wtryskiwacza ten okrąg jest gorszy, ale nie przerywalny. Stwierdzono więc, że na nowych czy na starych podkładkach wtryskiwacz 4 jest tak samo szczelny, a problem cykania jest z powodu uszkodzonej komory wstępnej w newralgicznym jej punkcie. Na 1 i 3 prawdopodobnie podkładka była również uszkodzona, gdyż jej wymiana zmniejszyła poziom syczenia i to znacznie, natomiast, reszta delikatnych bąbelków tak jak to było od początku na wtryskiwaczu 2, która wylatują delikatnie, to będzie to problem z komorą wstępną(do sprawdzenia 1-3 komory).

Metodą mojego sprawdzenia było wkręcenie wtryskiwacza bez prowadnicy i obserwacja w nocy przy lampce skąd wychodzą gorące pary (taka pora akurat była). Tak mam preparat typu leak detektor albo woda z płynem, mydłem itd. Sprawdzenie odbyło się na włączonym aucie, oraz na wyłączonym i ręcznie przestawianym wale, gdyż na odpalonym aucie, za duży jest przelot, żeby to jednoznacznie stwierdzić. Pozostaje mi poszukać klucza do nakrętki komory wstępnej oraz urządzenia do jej wyciągnięcia i podkładek pod tą komorę.

Temat klucza i podkładek pod komory wstępne ogarnięty, gdyby one nie pomogły, to wtedy będzie zaklejany temat i tyle. Pytanie jest mam, gdzie dostać urządzenie do wyciągnięcia komory wstępnej?

Użytkownik Dulson edytował ten post 10 lutego 2023 - 13:24









Podobne tematy Zwiń