Dzięki za radę, jak będę w domu w weekend to obejrzę dokładnie podporę, ewentualnie spróbuje przyspieszyć zapłon (pompę pochyle na silnika), jeśli to nie pomorze to jak będzie cieplaj zrzucę skrzynie i założę nowy zestaw sprzęgła, jeśli ktoś ma pomysł dlaczego wystarczy tylko delikatnie wcisnąć gaz przy ruszaniu ( na 900obr/min) i szarpanie ustaje, proszę pisać.
0
[W124] OM601 (2.0D) - żabkowanie
Rozpoczęty przez Szarik, paź 09 2016 12:14
36 odpowiedzi w tym temacie
#31
Napisano 07 stycznia 2020 - 20:20
#32
Napisano 07 stycznia 2020 - 20:40
Właśnie z powodu opóźnionego punktu wtrysku, gdy wciskasz gaz to przyspieszacz punktu wtrysku (te dwa ciężąrki na sprężynach na kole zębatym pompy wtryskowej, na zdjęciu kilka postów wyżej) przyspiesza punkt wtrysku paliwa o kilka stopni i silnik chodzi jak powinien. Po to zastosowano przyspieszacz aby zrekompensował on większą prędkość posuwu się tłoków przy większych obrotach. Ile ma najechane Twój silnik? Mierzyłeś wyciągnięcie łańcucha? Zakładam, że poduszki silnika i skrzyni są ok. Firma zalecała korektę kąta wtrysku po kilkunastu tysiącach pierwszych przejechanych kilometrów, właśnie ze względu na wyciągnięcie łańcucha. Regulator obrotów to by Ci szarpał i żabkował w czasie jazdy, sam w sobie się nie psuje ale czasami luzuje się pewna śruba która go mocuje, i wtedy trzeba rozpołowić pompę (można na samochodzie), ale to nie te objawy. Pamiętajmy że fabryczne ustalenie pompy wtryskowej to było dobre na nowym silniku z idealną kompresją, innym paliwie i ogólnie 30 lat temu. Warto zastosować metody szamańskie i ustawić sobie na słuch, jedyne ryzyko to że pocieknie oring między pompą a silnikiem...
#33
Napisano 15 marca 2021 - 08:17
Co prawda temat jest o żabkowaniu które u mnie też występuje ale chciałbtm coś ustalić. Jest wyczuwalny luz na krzyżaku wału napędowego ( nie na wieloklinie ). Przeczytałem wiele postów i nadal nie wiem czy krzyżak wału jest fabrycznie zakleszczany w nim czy też można go wymontować bo mocowany jest na pierścieniach seegera? Jako część zamienna występuje wraz z pierścieniami .
#34
Napisano 15 marca 2021 - 08:43
Krzyżak jest fabrycznie zakleszczony.Ja po wymianie punktowałem w tezech miejscach i było dobrze
#35
Napisano 15 marca 2021 - 08:52
To ciekawe po co w nowym zestawie te pierścienie seegera ? Aby wyjąć stary krzyżak zakleszczony to trzeba coś rozwiercać itp?
#36
Napisano 15 marca 2021 - 10:34
Trzeba go wybić
#37
Napisano 15 marca 2021 - 10:45
OK dzięki za info
Podobne tematy
Temat | Forum | Autor | Podsumowanie | Ostatni post | |
---|---|---|---|---|---|
Wyciągnięcie Silnika OM601 2.0 Diesel |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Lownois |
|
||
[OM601] Problem z wtryskiwaczami |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Dulson |
|
|
|
[W201] OM601 - Mocowanie wiązki przewodów przy filtrze oleju |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | SQ5NAZ |
|
||
Czkanie, dławienie, żabkowanie - co może być przyczyną? |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | igorro |
|
||
[W124/W201] OM601/OM602/OM603 problemy z silnikiem-temat zbiorczy |
HydePark | inutile |
|