Skocz do zawartości




- - - - -

[W124] OM601 (2.0D) - żabkowanie


36 odpowiedzi w tym temacie

#31 Offline   lukas125p


  • Postów: 65
  • Na forum od: 21 sie 2016
  • Miejscowość: Drzewica
  • Mercedes:W124 3.0D <93r. - OM603
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 07 stycznia 2020 - 20:20

Dzięki za radę, jak będę w domu w weekend to obejrzę dokładnie podporę, ewentualnie spróbuje przyspieszyć zapłon (pompę pochyle na silnika), jeśli to nie pomorze to jak będzie cieplaj zrzucę skrzynie i założę nowy zestaw sprzęgła, jeśli ktoś ma pomysł dlaczego wystarczy tylko delikatnie wcisnąć gaz przy ruszaniu ( na 900obr/min) i szarpanie ustaje, proszę pisać.



#32 Offline   T34


  • Postów: 337
  • Na forum od: 09 kwi 2013
  • Miejscowość: Polska
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 07 stycznia 2020 - 20:40

Właśnie z powodu opóźnionego punktu wtrysku, gdy wciskasz gaz to przyspieszacz punktu wtrysku (te dwa ciężąrki na sprężynach na kole zębatym pompy wtryskowej, na zdjęciu kilka postów wyżej) przyspiesza punkt wtrysku paliwa o kilka stopni i silnik chodzi jak powinien. Po to zastosowano przyspieszacz aby zrekompensował on większą prędkość posuwu się tłoków przy większych obrotach. Ile ma najechane Twój silnik? Mierzyłeś wyciągnięcie łańcucha? Zakładam, że poduszki silnika i skrzyni są ok. Firma zalecała korektę kąta wtrysku po kilkunastu tysiącach pierwszych przejechanych kilometrów, właśnie ze względu na wyciągnięcie łańcucha. Regulator obrotów to by Ci szarpał i żabkował w czasie jazdy, sam w sobie się nie psuje ale czasami luzuje się pewna śruba która go mocuje, i wtedy trzeba rozpołowić pompę (można na samochodzie), ale to nie te objawy. Pamiętajmy że fabryczne ustalenie pompy wtryskowej to było dobre na nowym silniku z idealną kompresją, innym paliwie i ogólnie 30 lat temu. Warto zastosować metody szamańskie i ustawić sobie na słuch, jedyne ryzyko to że pocieknie oring między pompą a silnikiem...

#33 Offline   japi 65


  • Postów: 199
  • Na forum od: 19 mar 2009
  • Miejscowość: Toruń
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 15 marca 2021 - 08:17

Co prawda temat jest o żabkowaniu które u mnie też występuje ale chciałbtm coś ustalić. Jest wyczuwalny luz na krzyżaku wału napędowego ( nie na wieloklinie ). Przeczytałem wiele postów i nadal nie wiem czy krzyżak wału jest fabrycznie zakleszczany w nim czy też można go wymontować bo mocowany jest na pierścieniach seegera? Jako część zamienna występuje wraz z pierścieniami .

#34 Offline   andrzejrz


  • Postów: 526
  • Na forum od: 30 gru 2017
  • Miejscowość: Rzewnie
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:208D kaczka
  • Trzeci Mercedes:W124 2,5d 1986 rok
  • Inne auto:Mercedes 123 2szt i Garbus

Napisano 15 marca 2021 - 08:43

Krzyżak jest fabrycznie zakleszczony.Ja po wymianie punktowałem w tezech miejscach i było dobrze

#35 Offline   japi 65


  • Postów: 199
  • Na forum od: 19 mar 2009
  • Miejscowość: Toruń
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 15 marca 2021 - 08:52

To ciekawe po co w nowym zestawie te pierścienie seegera ? Aby wyjąć stary krzyżak zakleszczony to trzeba coś rozwiercać itp?

#36 Offline   andrzejrz


  • Postów: 526
  • Na forum od: 30 gru 2017
  • Miejscowość: Rzewnie
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:208D kaczka
  • Trzeci Mercedes:W124 2,5d 1986 rok
  • Inne auto:Mercedes 123 2szt i Garbus

Napisano 15 marca 2021 - 10:34

Trzeba go wybić

#37 Offline   japi 65


  • Postów: 199
  • Na forum od: 19 mar 2009
  • Miejscowość: Toruń
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 15 marca 2021 - 10:45

OK dzięki za info








Podobne tematy Zwiń