Użytkownik windlock dnia 12 października 2016 - 22:24 napisał
0
[W124] OM601 (2.0D) - żabkowanie
Rozpoczęty przez Szarik, paź 09 2016 12:14
36 odpowiedzi w tym temacie
#11
Napisano 13 października 2016 - 18:35
(...)im mniejszy bieg tym gorsze szarpanie.(...)
#12
Napisano 13 października 2016 - 22:24
Koledzy a jak wam silnik schodzi z obrotów wolno czy szybko bo jak wolno to pompa źle ustawiona dawka paliwa i silnik zamiast schodzić z obrotów że tak powiem na sucho do wolnych to pobiera sobie śladowe ilości paliwa i dlatego raz żabka raz nie ja tak miałem pozdrawiam.
Wysłane z mojego E5823 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego E5823 przy użyciu Tapatalka
#13
Napisano 23 października 2016 - 20:15
Wczoraj zdjąłem puchę filtra powietrza i umyłem okolice pompy, bo była mokra z ropy. Żadnego wycieku nie zauważyłem (poprzedni właściciel uszczelniał sekcje i pewnie nie umył pompy, dlatego była mokra), ale za to zobaczyłem, że z elementu widocznego na zdjęciu, idzie wężykiem powietrze. Cały czas z paliwem idą bąbelki powietrza. Jak dodawałem gazu na luzie, to silnikiem co jakiś czas poszarpywało.
Do tego zauważyłem dziwną rzecz. Po zdjęciu i ponownym założeniu filtra powietrza, silnik przez ~30sek potrafi szarpnąć na wolnych obrotach. Dzieje się to tylko i wyłącznie po wyjęciu filtra. Potem problem nie występuje, nie zależnie od tego, ile auto postoi.
I jeszcze takie pytanie, czy filtr wstępny powinien być pełny ropy? Bo u mnie wypełnia się do połowy a przy wyższych obrotach jest w nim może 3/4 paliwa.
Do tego zauważyłem dziwną rzecz. Po zdjęciu i ponownym założeniu filtra powietrza, silnik przez ~30sek potrafi szarpnąć na wolnych obrotach. Dzieje się to tylko i wyłącznie po wyjęciu filtra. Potem problem nie występuje, nie zależnie od tego, ile auto postoi.
I jeszcze takie pytanie, czy filtr wstępny powinien być pełny ropy? Bo u mnie wypełnia się do połowy a przy wyższych obrotach jest w nim może 3/4 paliwa.
#14
Napisano 23 października 2016 - 21:06
Filterek wstępny zawsze mam do połowy pełen nie wplywa to na jazdę na zdjęciu pompa wstępna paliwa może być nieszczelna rozbierz wymyj zaworki sprawdź oringi dmuchnij w bak sprężarką pompka będzie miała lżej bo w dieslu lubi się osadzać szlam najlepiej co parę lat czyścić zbiornik.
Wysłane z mojego E5823 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego E5823 przy użyciu Tapatalka
#15
Napisano 23 października 2016 - 21:29
Odpowietrzenie następuje w filtrze głównym, w tym przezroczystym przewodzie ze zdjęcia mogą być bąble, i będą bo filterek wstępny jest za wysoko w stosunku do baku aby był w pełni napełniony Dieslem.
Ważny jest środkowy przewód wychodzący z filtra głównego idący do boku pompy wtryskowej - w nim nie może być żadnego powietrza, bo będzie przerywał i klekotał. Na tym przewodzie są 4 miedziane oringi, uszczelki filtra głównego (również oringi na śrubie) też muszą być szczelne...
e: zdejmij powrót paliwa do baku, otwórz wlew i dmuchnij, musi być drożny bo też będzie szarpało
Ważny jest środkowy przewód wychodzący z filtra głównego idący do boku pompy wtryskowej - w nim nie może być żadnego powietrza, bo będzie przerywał i klekotał. Na tym przewodzie są 4 miedziane oringi, uszczelki filtra głównego (również oringi na śrubie) też muszą być szczelne...
e: zdejmij powrót paliwa do baku, otwórz wlew i dmuchnij, musi być drożny bo też będzie szarpało
Użytkownik T34 edytował ten post 23 października 2016 - 21:30
#16
Napisano 22 listopada 2016 - 19:02
Problem żabkowania rozwiązany . Tydzień temu wyjąłem bak i wykręciłem z niego smok. Oczywiście był cały oblepiony glutami. A oprócz tego, że gluty były na wierzchu sitka, to jeden duży znajdował się w środku, skutecznie blokując przepływ paliwa . Do tego wypłukałem bak oraz zmieniłem filtry paliwa. Auto jest teraz bardziej żwawe i nic nie żabkuje.
#17
Napisano 25 maja 2017 - 11:06
Użytkownik Szarik dnia 22 listopada 2016 - 19:02 napisał
Problem żabkowania rozwiązany .
A jednak nie .
Ostatnio znowu zaczęło strasznie szarpać. Zmiana biegu na 4 przy 60km/h, jadę normalnie, a nagle przy ~65km/h auto zaczyna lekko szarpać (gaz cały czas trzymałem tak samo). Przy 70km/h przestało. Po zmianie biegu trzeba było powoli puszczać sprzęgło, bo inaczej można było sobie zęby o kierownicę wybić. Teraz jakby się to uspokoiło i przy jednostajnej jeździe nie szarpie. Jednak przy ruszaniu dalej żabkuje, tylko może troszkę słabiej. Jak puszczam gaz (próbowałem nawet tak bardzo pomału) to czuć, że auto zwalnia, coraz słabiej ciągnie i nagle, gdy całkiem odpuszczę gaz to znowu żabkuje. Gdy ruszam dosyć szybko to po puszczeniu sprzęgła też szarpie.
Przy czym mam porównanie, jak szarpie auto z luzami w przeniesieniu napędu i to nie pasuje do mojego szarpania. Tutaj auto jakby nie miało siły, a obroty spadają i podnoszą się. Do tego, na zimnym silniku nie czuję szarpania,a jak już, to naprawdę baardzo minimalne. Zaczynam obstawiać wtryski. Może póki świece grzeją, to spalanie jest lepsze i wtedy nie żabkuje? Wtryski delikatnie klepią (na początku myślałem, że to popychacze, ale chyba jednak nie), a na 3 przewodach od wtryskiwaczy czuję, jakby coś uderzało. Prawdopodobnie zrobię próbnik i sprawdzę te wtryski. Może już słabo pylą.
Czy możliwe jest, żeby np. otwierały się przy za niskim ciśnieniu i przez to nie rozpylają dobrze a wtrysk jest za wcześnie, a po odpuszczeniu gazu puszczają jeszcze trochę paliwa?
Dodam, że wydaje mi się, że auto osłabło. Wcześniej spokojnie szło do 140km/h (wiadomo, że chwilę to trwało ) a teraz powyżej 120km/h ma ciężko się rozpędzać dalej. Na 1 i 2 jedzie w miarę normalnie, ale na 3 i 4 ma ciężko.
#18
Napisano 25 maja 2017 - 16:31
Obstawiał bym pompę, albo przestawiacz kąta wtrysku. Ciekawe jaką silnik ma jeszcze kompresję...
#19
Napisano 25 maja 2017 - 18:02
O właśnie, zapomniałem o tym przestawiaczu. Bo znalazłem w internecie, że on może być przyczyną. Przy czym, co w nim się mogło zepsuć? Jakaś sprężyna pęknąć? Ciężko go wyjąć i da się go naprawić?
Co do kompresji, to nie sprawdzałem. Ale silnik oleju nie bierze, nie ma problemu z rozruchem i nie "dymi" z odmy czy bagnetu, więc nie będzie w tragicznej kondycji. A po za tym, kompresje traciłby raczej jakiś czas, a żabkowanie występuje odkąd mam auto.
A co w samej pompie może być jeszcze zepsute?
Co do kompresji, to nie sprawdzałem. Ale silnik oleju nie bierze, nie ma problemu z rozruchem i nie "dymi" z odmy czy bagnetu, więc nie będzie w tragicznej kondycji. A po za tym, kompresje traciłby raczej jakiś czas, a żabkowanie występuje odkąd mam auto.
A co w samej pompie może być jeszcze zepsute?
#20
Napisano 25 maja 2017 - 19:56
Sprawdz wydajnosc pompy paliwa ta przy pompie wtryskowej zdjecie dales wczesniej.Wloz powrot do banki nadus dzwignie stop i krec rozrusznikiem przez 30 sekund napiecie na aku niepowinno byc mniejsze niz 10V a w bance nie mniej niz 150ml ropy jak bedzie mniej rozbieraj pompe i czysc ,bak masz czysty to tylko to bo ewidentnie brak paliwa.
Podobne tematy
Temat | Forum | Autor | Podsumowanie | Ostatni post | |
---|---|---|---|---|---|
Wyciągnięcie Silnika OM601 2.0 Diesel |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Lownois |
|
||
[OM601] Problem z wtryskiwaczami |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Dulson |
|
|
|
[W201] OM601 - Mocowanie wiązki przewodów przy filtrze oleju |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | SQ5NAZ |
|
||
Czkanie, dławienie, żabkowanie - co może być przyczyną? |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | igorro |
|
||
[W124/W201] OM601/OM602/OM603 problemy z silnikiem-temat zbiorczy |
HydePark | inutile |
|