Skocz do zawartości




[W124/W201] OM601/OM602/OM603 problemy z silnikiem-temat zbiorczy


94 odpowiedzi w tym temacie

#91 Offline   OSTRY2500


  • Postów: 814
  • Na forum od: 29 lip 2016
  • Miejscowość: ZAMOSC
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 10 kwietnia 2021 - 20:20

Ja też nigdy nie słyszałem żeby sekcjami puszczala pompa ropę.
Kiedyś właśnie pompka zasilająca mi puściła i olej dostawał się do ropy i była czarna od oleju silnikowego.
Może pompiarz chce naciągnąć na kasę a może nie i faktycznie coś nie tak

Użytkownik OSTRY2500 edytował ten post 10 kwietnia 2021 - 20:22




#92 Offline   T34


  • Postów: 337
  • Na forum od: 09 kwi 2013
  • Miejscowość: Polska
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 12 kwietnia 2021 - 17:26

Ten oring na trzpieniu wymieniałem parę lat temu, teraz po diagnozie problemu wymieniłem również - oleju przybywa dalej, śmierdzi ropą, płynu chłodniczego nie ubywa. Nie mam pojęcia gdzie indziej może się mieszać olej z ropą niż ta pompka i sekcje.

#93 Offline   lukas125p


  • Postów: 65
  • Na forum od: 21 sie 2016
  • Miejscowość: Drzewica
  • Mercedes:W124 3.0D <93r. - OM603
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 07 sierpnia 2021 - 16:30

Witam, mam taki problem: silnik 3.0 w bdb. kondycji oryginalne 177 tys km 1987 rok. Podczas przegazówki z odpowiednią siłą delikatnie nim zatrzęsie (przy gwałtownym lub delikatnym wciskaniu gazu nie występuje). Przy schodzeniu z obrotów problem nie występuje. Ponadto zaobserwowałem minimalne falowanie obrotów ( może o 40 obr/min z okresem ok 3 sekund). Dodatkowo auto zazwyczaj pali na dotyk lecz rzadko zdarz mu się przekręcić. Skłania mnie to to przejrzenia zaworów jednokierunkowych na króćcach pompy wtryskowej. Moje pytanie: Czy te zaworki są dostępne do kupienia? Czy się je jakoś dociera (tak jak zawory w głowicy)? Ewentualnie czy taki problem może leżeć tylko po stronie miedzianych podkładek a nie zaworków? Jak sprawdzić te zaworki?

#94 Offline   T34


  • Postów: 337
  • Na forum od: 09 kwi 2013
  • Miejscowość: Polska
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 17 sierpnia 2021 - 10:53

Przerabiałem temat tych zaworków przy okazji uszczelniania pompy. Nie ma ich już nowych w sprzedaży. U mnie jeden miał ten kołnierzyk uszczelniający skorodowany i przepuszczał paliwo - dotarłem go na paście polerskiej. Jak masz te zaworki naprawdę mocno zalepione syfem, to mogą dawać takie objawy jak piszesz. U mnie były czyste ale po ich dotarciu zniknął ten problem że po rozszczelnieniu aparatury wtryskowej (zdjęcie przewodów itd) silnik klekocze przez kilkadziesiąt km - teraz po dokręceniu rurek (dałem je do cynku) od razu pracował cicho i bez klekotania. Sprawdza się ich szczelność przez to, że zaworek od dołu przyciskasz palcem i jak wyciągasz tłoczek to masz czuć jak Ci "zasysa" palca, i jak puścisz tłoczek to ma wrócić - wtedy jest szczelny.

#95 Offline   lukas125p


  • Postów: 65
  • Na forum od: 21 sie 2016
  • Miejscowość: Drzewica
  • Mercedes:W124 3.0D <93r. - OM603
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 19 sierpnia 2021 - 20:24

Dziękuję za odpowiedź. Jeszcze jedno pytanie, czy ten objaw rzucania/bujania silnikiem przy wchodzeniu na obroty to nie jest typowe dla konkretnej usterki (nieszczelność tych zaworków lub zaciąganie powietrza do paliwowego)?








Podobne tematy Zwiń