ogllala, podłacz woltomierz na pracującym silniku ładowanie powinno być między 14V A 14,4V pozapalaj światła ,włącz dmuchawe i patrz czy ładowanie spada itd
3
[w124/w201] Problemy z elektryką, ładowaniem, akumulatorem.
Rozpoczęty przez SiaraK, wrz 09 2010 20:55
49 odpowiedzi w tym temacie
#11
Napisano 21 września 2011 - 08:26
#12
Napisano 21 września 2011 - 16:41
Ogllala nie zdejmuj żadnej klemy tylko tak jak Melfio1 pisze podepnij woltomierz do klem aku i odczytaj wskazania na zapalonym silniku. I wtedy będzie wszystko jasne czy ładowanie masz czy nie .
#13 Gość__
Napisano 22 września 2011 - 10:29
Do pomiaru pojemności akumulatora służą widełki oporowe , samo napięcie akumulatora chociaż wysokie daje nam tylko obraz siły elektromotorycznej na akumulatorze, inaczej mówiąc akumulator z dobrym napięcie w voltach może mieć słabą pojemność w Ah -niewielki pobór prądu z akumulatora powoduje duży spadek napięcia na nim, można sprawdzić tam gdzie sprzedają akumulatory gratis. Alternator ważne jest napięcie ładowania , ale też i prąd oddawany pod obciążeniem do odbiorników ,miernik cęgowy to już tylko u elektryka. Ważne jest sprawdzenie prądu upływu z akumulatora - sciągamy klemę i szeregowo wpinamy mA ,około 100mA do przyjęcia ,więcej szukamy przyczyny.Sprawdz też połączenia masy i klemy oraz alternatora.
#14
Napisano 22 września 2011 - 19:11
Nie ze wszystkim się zgodzę.Jak dla mnie zdecydowanie za dużo! Tyle pobiera przeciętne źle podłączone radio ("podtrzymanie" i "zasilanie" spięte do kupy). Ja bym w ogóle nie podawał żadnych "dobrych" wartości, gdyż pobierany prąd powinien być dokładnie taki, jak przewidział producent poszczególnych urządzeń (radio + alarm + jakieś maks. 5mA na wbudowany zegarek).
Miernik cęgowy z pomiarem prądu dla DC kosztuje znacznie mniej niż zestaw podstawowych narzędzi mechanicznych średnio-niskiej klasy, więc nie tylko u elektryka. Warto mieć. Cena znikoma jak za sprzęt który "robi" praktycznie CAŁĄ elektrykę w 190/W124.
saturnin napisał:
około 100mA do przyjęcia
Miernik cęgowy z pomiarem prądu dla DC kosztuje znacznie mniej niż zestaw podstawowych narzędzi mechanicznych średnio-niskiej klasy, więc nie tylko u elektryka. Warto mieć. Cena znikoma jak za sprzęt który "robi" praktycznie CAŁĄ elektrykę w 190/W124.
#15
Napisano 24 września 2012 - 16:51
Trochę wody w Wiśle upłynęło, ale co tam, może ktoś się dopisze.
Mój problem opisywany we wcześniejszych postach ustąpił po ogólnym sprawdzeniu połączeń mas, przekaźnika, połączeń przewodów itp. Było w porządku, do jakiegoś czasu, powrócił problem nr2 czyli kontrolki raz są, raz nie, zanikają jak się buja całym autem - przed odpaleniem, opisywałem to wcześniej.
W zasadzie winowajca znaleziony. Był to przerwany przewód tuż przy wsuwce podłączonej do alternatora- kostka z trzema wsuwkami.
Tak więc przerwa załatana, kontrolki świecą ładnie, ale jest jedno ALE.
Nie świeci kontrolka ładowania wcale A przecież świeciła
To się nazywa usunąć usterkę.
Dodam, że ładowanie zmierzone i jest OK, nie sprawdziłem żaróweczki w kontrolce, no ale to chyba by była jakaś zmowa rzeczy martwych, czy jak to tam było.
Macie jakieś pomysły?
Mój problem opisywany we wcześniejszych postach ustąpił po ogólnym sprawdzeniu połączeń mas, przekaźnika, połączeń przewodów itp. Było w porządku, do jakiegoś czasu, powrócił problem nr2 czyli kontrolki raz są, raz nie, zanikają jak się buja całym autem - przed odpaleniem, opisywałem to wcześniej.
W zasadzie winowajca znaleziony. Był to przerwany przewód tuż przy wsuwce podłączonej do alternatora- kostka z trzema wsuwkami.
Tak więc przerwa załatana, kontrolki świecą ładnie, ale jest jedno ALE.
Nie świeci kontrolka ładowania wcale A przecież świeciła
To się nazywa usunąć usterkę.
Dodam, że ładowanie zmierzone i jest OK, nie sprawdziłem żaróweczki w kontrolce, no ale to chyba by była jakaś zmowa rzeczy martwych, czy jak to tam było.
Macie jakieś pomysły?
#16
Napisano 24 września 2012 - 17:07
Tak, sprawdź żarówkę bo my sie tu bedziemy produkować a się okaże że to jednak ona
#17
Napisano 01 października 2012 - 21:37
Cytat
Tak, sprawdź żarówkę
No i najprostsze porady są najskuteczniejsze
Jednak świat jest podły, naprawisz jedno, to w nagrodę dostajesz kolejne zadanie.
Mały offtop: ostatnio w 190 przestały działać światła cofania, ściągam drewno z mieszkiem, wydobywam włącznik odpowiedzialny z tę funkcję, rozbieram (chociaż helmuty zabronili rozbierać nitując solidnie) co by wytropić przyczynę i już wszystko wiem. No może prawie wszystko . Dźwigienka która napiera na zworkę złamała się, ale czemu się złamała? Bo ją na tyle temp. styków podtopiła, że dźwigienka po takiej obróbce nie mieściła się w swojej prowadnicy. W takim stanie przy kolejnym wbiciu R złamała się w wieku 22 lat. Ma szczęście kropelka z nożykiem tapicerskim dały jej drugie życie Ale zagadka została bez odpowiedzi: skąd takie przegrzanie? Żarówki jak fabryka przykazał, a jednak włącznik padł. Może jednak wiek, całkiem słuszny, już o sobie daje znać?
#18
Napisano 04 października 2012 - 12:48
Podłączam się do tematu. Ostatnio mam problemy z odpalaniem zimnego silnika. Kontrolka ABS praktycznie nie gaśnie wcale. Zimny silnik odpala dopiero po kilku/kilkunastu próbach przy czym strasznie nim telepie aż do momentu osiągnięcia odpowiedniej temp. Dzisiaj zmierzyłem napięcie. Przy działającym silniku i wyłączonych wszystkich światłach, radiach itp. ładowanie 14-14,3V. Po włączeniu świateł, radia, ogrzewania, dmuchawy ładowanie spada do około 12V. Z tego co czytałem wcześniej wnioskuję, że jest to powód do obaw. Czy to może być padnięty alternator? Dodam, że przy włączonym silniku miga (przygasa lekko) oświetlenie zegarów i kabiny.
#19
Napisano 04 października 2012 - 12:57
Użytkownik gumol dnia 04 października 2012 - 12:48 napisał
Dodam, że przy włączonym silniku miga (przygasa lekko) oświetlenie zegarów i kabiny.
#20
Napisano 04 października 2012 - 14:48
@piotrek.m5 tak jak mówisz częśtotliwość wzrasta wraz z obrotami silnika
Podobne tematy
Temat | Forum | Autor | Podsumowanie | Ostatni post | |
---|---|---|---|---|---|
Podpięty [W201/W124] M102, M103, problemy z silnikiem- temat zbiorczy |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Jakub95 |
|
||
Problemy z odpalaniem w124 300e na zimnym silniku |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | lukasz1986 |
|
||
Luźna wtyczka za akumulatorem 250D |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Kolumbryna |
|
||
Problemy z odpaleniem, zamkiem centralnym i pilotem |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | SzymKox2115pl |
|
||
problem z elektryką |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | pawel88gawel |
|