Skocz do zawartości




- - - - -

[w124/w201] Problemy z elektryką, ładowaniem, akumulatorem.


49 odpowiedzi w tym temacie

#11 Offline   melfio1


  • Postów: 3 639
  • Na forum od: 02 lis 2008
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Opel Agila

Napisano 21 września 2011 - 08:26

ogllala, :czujnik: podłacz woltomierz na pracującym silniku ładowanie powinno być między 14V A 14,4V pozapalaj światła ,włącz dmuchawe i patrz czy ładowanie spada itd



#12 Offline   Sly108


  • Postów: 1 147
  • Na forum od: 16 gru 2008
  • Miejscowość: Trzebinia
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 21 września 2011 - 16:41

Ogllala nie zdejmuj żadnej klemy tylko tak jak Melfio1 pisze podepnij woltomierz do klem aku i odczytaj wskazania na zapalonym silniku. I wtedy będzie wszystko jasne czy ładowanie masz :czujnik: czy nie :ok: .

#13 Gość__


  • Na forum od: --

Napisano 22 września 2011 - 10:29

Do pomiaru pojemności akumulatora służą widełki oporowe , samo napięcie akumulatora chociaż wysokie daje nam tylko obraz siły elektromotorycznej na akumulatorze, inaczej mówiąc akumulator z dobrym napięcie w voltach może mieć słabą pojemność w Ah -niewielki pobór prądu z akumulatora powoduje duży spadek napięcia na nim, można sprawdzić tam gdzie sprzedają akumulatory gratis. Alternator ważne jest napięcie ładowania , ale też i prąd oddawany pod obciążeniem do odbiorników ,miernik cęgowy to już tylko u elektryka. Ważne jest sprawdzenie prądu upływu z akumulatora - sciągamy klemę i szeregowo wpinamy mA ,około 100mA do przyjęcia ,więcej szukamy przyczyny.Sprawdz też połączenia masy i klemy oraz alternatora.

#14 Offline   XM


  • Postów: 2 650
  • Na forum od: 24 lis 2009
  • Miejscowość: Puławy
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 22 września 2011 - 19:11

Nie ze wszystkim się zgodzę.

saturnin napisał:

około 100mA do przyjęcia
Jak dla mnie zdecydowanie za dużo! Tyle pobiera przeciętne źle podłączone radio ("podtrzymanie" i "zasilanie" spięte do kupy). Ja bym w ogóle nie podawał żadnych "dobrych" wartości, gdyż pobierany prąd powinien być dokładnie taki, jak przewidział producent poszczególnych urządzeń (radio + alarm + jakieś maks. 5mA na wbudowany zegarek).
Miernik cęgowy z pomiarem prądu dla DC kosztuje znacznie mniej niż zestaw podstawowych narzędzi mechanicznych średnio-niskiej klasy, więc nie tylko u elektryka. Warto mieć. Cena znikoma jak za sprzęt który "robi" praktycznie CAŁĄ elektrykę w 190/W124.

#15 Offline   SiaraK


  • Postów: 52
  • Na forum od: 18 cze 2008
  • Miejscowość: Radom
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 24 września 2012 - 16:51

Trochę wody w Wiśle upłynęło, ale co tam, może ktoś się dopisze.

Mój problem opisywany we wcześniejszych postach ustąpił po ogólnym sprawdzeniu połączeń mas, przekaźnika, połączeń przewodów itp. Było w porządku, do jakiegoś czasu, powrócił problem nr2 czyli kontrolki raz są, raz nie, zanikają jak się buja całym autem - przed odpaleniem, opisywałem to wcześniej.

W zasadzie winowajca znaleziony. Był to przerwany przewód tuż przy wsuwce podłączonej do alternatora- kostka z trzema wsuwkami.
Tak więc przerwa załatana, kontrolki świecą ładnie, ale jest jedno ALE.
Nie świeci kontrolka ładowania :hmm: wcale :( A przecież świeciła :E

To się nazywa usunąć usterkę.
Dodam, że ładowanie zmierzone i jest OK, nie sprawdziłem żaróweczki w kontrolce, no ale to chyba by była jakaś zmowa rzeczy martwych, czy jak to tam było.

Macie jakieś pomysły?

#16 Offline   piotrek.m5


  • Postów: 5 595
  • Na forum od: 27 paź 2008
  • Mercedes:W124 3.0D turbo - OM603
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 24 września 2012 - 17:07

Tak, sprawdź żarówkę bo my sie tu bedziemy produkować a się okaże że to jednak ona

#17 Offline   SiaraK


  • Postów: 52
  • Na forum od: 18 cze 2008
  • Miejscowość: Radom
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 01 października 2012 - 21:37

Cytat

Tak, sprawdź żarówkę

No i najprostsze porady są najskuteczniejsze ;)

Jednak świat jest podły, naprawisz jedno, to w nagrodę dostajesz kolejne zadanie.

Mały offtop: ostatnio w 190 przestały działać światła cofania, ściągam drewno z mieszkiem, wydobywam włącznik odpowiedzialny z tę funkcję, rozbieram (chociaż helmuty zabronili rozbierać nitując solidnie) co by wytropić przyczynę i już wszystko wiem. No może prawie wszystko :( . Dźwigienka która napiera na zworkę złamała się, ale czemu się złamała? Bo ją na tyle temp. styków podtopiła, że dźwigienka po takiej obróbce nie mieściła się w swojej prowadnicy. W takim stanie przy kolejnym wbiciu R złamała się w wieku 22 lat. Ma szczęście kropelka z nożykiem tapicerskim dały jej drugie życie :mrgreen: Ale zagadka została bez odpowiedzi: skąd takie przegrzanie? Żarówki jak fabryka przykazał, a jednak włącznik padł. Może jednak wiek, całkiem słuszny, już o sobie daje znać?

#18 Offline   gumol


  • Postów: 17
  • Na forum od: 07 lis 2010
  • Miejscowość: Bydgoszcz
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 04 października 2012 - 12:48

Podłączam się do tematu. Ostatnio mam problemy z odpalaniem zimnego silnika. Kontrolka ABS praktycznie nie gaśnie wcale. Zimny silnik odpala dopiero po kilku/kilkunastu próbach przy czym strasznie nim telepie aż do momentu osiągnięcia odpowiedniej temp. Dzisiaj zmierzyłem napięcie. Przy działającym silniku i wyłączonych wszystkich światłach, radiach itp. ładowanie 14-14,3V. Po włączeniu świateł, radia, ogrzewania, dmuchawy ładowanie spada do około 12V. Z tego co czytałem wcześniej wnioskuję, że jest to powód do obaw. Czy to może być padnięty alternator? Dodam, że przy włączonym silniku miga (przygasa lekko) oświetlenie zegarów i kabiny.

#19 Offline   piotrek.m5


  • Postów: 5 595
  • Na forum od: 27 paź 2008
  • Mercedes:W124 3.0D turbo - OM603
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 04 października 2012 - 12:57

Wyświetl postUżytkownik gumol dnia 04 października 2012 - 12:48 napisał

Dodam, że przy włączonym silniku miga (przygasa lekko) oświetlenie zegarów i kabiny.
Kiedy miga? Non stop z duża częstotliwościa rosnącą wraz z obrotami silnika czy kiedy włączasz jakiś dodatkowy odbiornik?

#20 Offline   gumol


  • Postów: 17
  • Na forum od: 07 lis 2010
  • Miejscowość: Bydgoszcz
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 04 października 2012 - 14:48

@piotrek.m5 tak jak mówisz częśtotliwość wzrasta wraz z obrotami silnika








Podobne tematy Zwiń