Witam wszystkich, pacjent W124 kombi 2.5 OM605 jakiś czas temu prosiłem o pomoc w rozgryzieniu nastepujacego problemu, pojazd po 2-3 dniowym postoju odpala normalnie natomiast po chwili zaczynają delikatnie świecić się wszystkie kontrolki z ładowaniem włącznie, naturalnie po 2-3 minutach pracy silnika aku jest tak wydymany że sillnik gaśnie bo nie ma prądu. Jeśli szybko zareaguje i wyłaczę silnik, przekręce kilka razy stacyjke on/off to wszystko wraca do normy , wszyscy sugerowali że alternator do wymiany, wiele sie nie zastanawiałem wymieniłem na nowy ale problem nie zniknął, szczególnie problem nasila się w dni i noce z dużą wilgotnością powietrza.
Macie jakiś pomysł w czym tkwi problem i gdzie go szukać ?
Czy to masa gdzieś ucieka ?
Z góry dzięki za podpowiedzi .PZDR
2
problem z elektryką
Rozpoczęty przez pawel88gawel, wrz 20 2022 17:57
4 odpowiedzi w tym temacie
#1
Napisano 20 września 2022 - 17:57
#2
Napisano 20 września 2022 - 18:28
Mierzyłeś ładowanie w obu przypadkach? To znaczy gdy lampki się świecą i gdy się nie świecą.
#3
Napisano 20 września 2022 - 20:47
Tez bym zaczęła od sprawdzenia ładowania. Być może całkiem niepotrzebnie wymieniłeś altka. Druga sprawa w jakim stanie masz przewody wszelkiej maści? Od wiązki silnika, przez zapłonowe na kablu masowym silnika kończąc? Tak ciężko coś wywróżyć.
Sprawdziła bym jeszcze sam akumulator. Pierwsza sprawa czy ma odpowiedni voltarz w spoczynku i na obciążeniu. Może aku jest już wykończony?
I nie wiem czym była ta wymiana alternatora. Czy fizycznie wsadziłeś nowy, czy tylko zregenerowałeś stary. Ja miałam taka historie:
Brak ładowania objawiający się wyrzucaniem wszystkich zbędnych systemów ciągnących prąd. Sprawdzone multimetrem lądowanie ponizej 10V. Altek poszedł do regeneracji (fabryka bosha z nabita data z 93 roku nie skalany ręka „fachowców”). Wymieniony został wirnik. Koszt nie mały (koło 300 miedź droga). Wsadzony do auta i ciul. Lądowanie dalej ponizej 14V (było lepiej bo koło 11). Przyszedł kumpel ze sprejem do styków. Wyczyścił diody wzbudzenia. Altek do dziś (3 lata) śmiga jak wściekły.
Sprawdziła bym jeszcze sam akumulator. Pierwsza sprawa czy ma odpowiedni voltarz w spoczynku i na obciążeniu. Może aku jest już wykończony?
I nie wiem czym była ta wymiana alternatora. Czy fizycznie wsadziłeś nowy, czy tylko zregenerowałeś stary. Ja miałam taka historie:
Brak ładowania objawiający się wyrzucaniem wszystkich zbędnych systemów ciągnących prąd. Sprawdzone multimetrem lądowanie ponizej 10V. Altek poszedł do regeneracji (fabryka bosha z nabita data z 93 roku nie skalany ręka „fachowców”). Wymieniony został wirnik. Koszt nie mały (koło 300 miedź droga). Wsadzony do auta i ciul. Lądowanie dalej ponizej 14V (było lepiej bo koło 11). Przyszedł kumpel ze sprejem do styków. Wyczyścił diody wzbudzenia. Altek do dziś (3 lata) śmiga jak wściekły.
Użytkownik Czarownica edytował ten post 20 września 2022 - 20:57
#4
Napisano 22 września 2022 - 13:43
Dzięki za podpowiedzi, REGULATOR, nie wpadłbym że przy regenneracji alternatora , przykrecili mi stary do niowego alt .
#5
Napisano 23 września 2022 - 08:51
No to Panie, ciekawych masz speców od regeneracji.
Podobne tematy
Temat | Forum | Autor | Podsumowanie | Ostatni post | |
---|---|---|---|---|---|
[w124/w201] Problemy z elektryką, ładowaniem, akumulatorem. |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | SiaraK |
|
|
|
Problem z elektryką |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | thatsmajk |
|
||
[m102] Problemy z elektryką c.d. |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | EvilSmile |
|
||
Problem ze stacyjką lub elektryką |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Mazii1 |
|
|
|
[W140] M119 4.2 Problem z elektryką po 10 latach stania |
Mercedes S, CL i SEC | marcin9561 |
|