Skocz do zawartości




- - - - -

[w124/w201] Problemy z elektryką, ładowaniem, akumulatorem.


49 odpowiedzi w tym temacie

#21 Offline   piotrek.m5


  • Postów: 5 595
  • Na forum od: 27 paź 2008
  • Mercedes:W124 3.0D turbo - OM603
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 04 października 2012 - 14:50

Alternator? Czyżby któraś dioda wyzionęła ducha?



#22 Offline   gumol


  • Postów: 17
  • Na forum od: 07 lis 2010
  • Miejscowość: Bydgoszcz
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 04 października 2012 - 22:42

Niestety nie sprawdzałem więc nie wiem. Musiałbym wydłubać alternator. Kto wie może coś w nim umarło. 2 lata temu zaraz po zakupie mojego obecnego MB był problem z ładowaniem, a raczej jego brakiem. Może czas faktycznie kupić nowy alt.

#23 Offline   Lord Zekanda


  • Postów: 2 423
  • Na forum od: 22 lut 2011
  • Miejscowość: wieś której nazwa nic wam nie powie
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 04 października 2012 - 22:50

Skoro mierzysz ładowanie to masz czym więc przełącz miernik na napięcie zmienne i zmierz na aku.

#24 Offline   gumol


  • Postów: 17
  • Na forum od: 07 lis 2010
  • Miejscowość: Bydgoszcz
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 04 października 2012 - 23:05

A tak łopatologicznie co gdzie muszę podłączyć by posprawdzać konkretne napięcia? Pytanie może głupie, ale wolę je zadać żeby wiedzieć na czym stoję :)

#25 Offline   Lord Zekanda


  • Postów: 2 423
  • Na forum od: 22 lut 2011
  • Miejscowość: wieś której nazwa nic wam nie powie
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 04 października 2012 - 23:46

Przełączasz pokrętełkiem miernik na w zależności od modelu: "ACV" , V z wężykiem
(tam gdzie mierzyłeś ładowanie miałeś "DCV" albo V i przy nim kreskę i pod nią kropki czyli prąd stały)
i przykładasz do aku tak samo jak przedtem, zakres na 20V wystarczy,
miernik pokaże kilka wolt, nie powinno przekroczyć 10V ( jakiś odsetek prądu zmiennego diody zawsze przepuszczą)
Jeśli będzie dużo to przydało by się zmierzyć diody, można to zrobić bez wyjmowania altka ale o tym później
jeśli zajdzie potrzeba.

Użytkownik Lord Zekanda edytował ten post 04 października 2012 - 23:47


#26 Offline   gumol


  • Postów: 17
  • Na forum od: 07 lis 2010
  • Miejscowość: Bydgoszcz
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 04 października 2012 - 23:53

No to będę mierzyć! Dzięki za poradę!

#27 Offline   gumol


  • Postów: 17
  • Na forum od: 07 lis 2010
  • Miejscowość: Bydgoszcz
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 08 października 2012 - 14:58

Pomiary nie wykazały nic niepokojącego.
Dzisiaj doszła przesyłka z zamówionym przeze mnie w piątek "srebrnym przekaźnikiem". Wszystkie objawy zniknęły. Kontrolka ABS zgasła. Samochód odpala elegancko od razu wchodzi na normalne obroty (bez falowania i nie dławi się przy naciskaniu na pedał gazu). Przestały też migać światła w kabinie.
Koszt naprawy 50zł :) za to kocham ten samochód :D

Użytkownik gumol edytował ten post 08 października 2012 - 15:00


#28 Offline   Sid


  • Postów: 426
  • Na forum od: 28 lip 2013
  • Miejscowość: Piaseczno
  • Mercedes:W124 2.8E - M104
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 25 kwietnia 2015 - 14:20

Odgrzeje temat, a mianowicie mam problem z tej dziedziny - napiecie mierzone na włączonym silniku spada z czasem od odpalenia. Na poczatku jest 13,6 i zaczyna spadać. Oczywiście bez obciażenia żadnego pomiar wykonywany, pomierzony prąd zmienny na klemach i jest 0 , posprawdzane i jednak po zimie pooczyszczane masy na silniku i na alternatorze, mała wizyta w altku i szczotki juz niskie zle nie brakuje ich (musze zmienić, przelutować same szczotki ? ), akumulator nówka sztuka, bo na starym niestety nie odpalał, musiałem kręcić i za drugim a czasem i trzecim kreceniem załapywał czasami z apierwszym złapał. Po lekturze naszego forum, gdzieś wpadło mi chasło co do odpalania, że spadek napiecia za duży powoduje brak sterowanaia układem zapłonowym w skrócie (brak pradu dla cewek, będzie za "słaba" iskra itp. ) wiec poszedł nowy akumulator i pali od półtora obrotu. No ale pojawia sie problem z ładowaniem, za nisko i co lepsze dlaczego spada z czasem - czyzby korekta termiczna ? Czy po prostu nagrzewa sie regulator i mostek w nik i takie efekty są. Nie może mieć 13,4 - 13,2 V bo po załączeniu świateł i czegoś dalej spada co prawda maks do 13,1 ale to za mało już sie robi. Co sugerujecie, jakieś doświadczenia w tym przypadku. Mi jedynie co przychodzi do głowy, to zmiana regulatora, ale ja to nie przyniesie efektu to :/ dostane szłu chyba. NIe chce zjechać nowego akumulatora. Wiem, że ładowanie jest, więc go nie zjedzie, ale przy krótkich jazdach no to bilans elektryczny musi być zachowany i dlatego jak znaleźć tego 1 volta :). Pomocy

#29 Offline   jaszek7777


  • Postów: 885
  • Na forum od: 01 paź 2013
  • Miejscowość: Ostróda
  • Mercedes:W201 2.5D - OM602
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 30 października 2016 - 20:19

Cześć,

od zawsze w moim Mercedesie miałem problem ze słabo działającą wycieraczką podczas solidnego i długotrwałego deszczu na trasie. Na szczęście jak leje nie robię długich wyjazdów. Niedawno kupiłem miernik uniwersalny i dzięki temu ustaliłem, że... po prostu nie mam wtedy ładowania.

- problem występuje tylko w czasie, gdy długo i mocno leje a ja w tym czasie jadę (a i to nie zawsze wystąpi, ale jak już wystąpi, to zawsze wtedy leje)
- nie mam ładowania, ale też nie świeci mi kontrolka braku ładowania (żarówka ok, zapala się jak włączam zapłon i gaśnie jak puszczam kluczyk po rozruchu)
- samochód zachowuje się wtedy ok, wszystko działa - wskaźniki, podświetlenia, światła, dmuchawa, wycieraczka (tylko słabiej ze zrozumiałych powodów), świece grzeją, raz zdarzyło się, że po przekręceniu kluczyka zapaliła się tylko kontrolka grzania świec, ale wystąpiło to tylko przez moment

Tak na logikę to gdzieś dostaje się woda, ale gdzie musiałaby się dostawać, żeby pozbawiało mnie ładowania? I dlaczego może nie świecić kontrolka braku ładowania?

Użytkownik jaszek7777 edytował ten post 30 października 2016 - 20:22


#30 Offline   OSTRY2500


  • Postów: 814
  • Na forum od: 29 lip 2016
  • Miejscowość: ZAMOSC
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 30 października 2016 - 20:43

Brak to znaczy jakie masz napięcie na odpalonym silniku przyrządy wszystkie wyłączone i wszystkie włączone światła mijania, przeciwmgłowe, nawiew max, wycieraczka.

Wysłane z mojego E5823 przy użyciu Tapatalka










Podobne tematy Zwiń