Użytkownik melfio1 edytował ten post 06 kwietnia 2019 - 11:46
[w124/w201] Problemy z elektryką, ładowaniem, akumulatorem.
#41
Napisano 06 kwietnia 2019 - 11:44
#42
Napisano 06 kwietnia 2019 - 14:01
#43
Napisano 30 listopada 2021 - 07:51
#44
Napisano 30 listopada 2021 - 10:29
Kontrolka zaświeci się w czasie jazdy, jeśli ładowania nie będzie z innego powodu, niż koniec szczotek
#45
Napisano 30 listopada 2021 - 14:58
Użytkownik Szarik dnia 30 listopada 2021 - 10:29 napisał
Kontrolka zaświeci się w czasie jazdy, jeśli ładowania nie będzie z innego powodu, niż koniec szczotek
#46
Napisano 05 grudnia 2021 - 23:20
Użytkownik mixx dnia 30 listopada 2021 - 14:58 napisał
#47
Napisano 06 grudnia 2021 - 00:22
A tu dla potwierdzenia
po wyjęciu szczotek przed oczyszczeniem
i reszta szczegółów
poniżej widać, nie sięgała już szczotka, i w końcu brak kontaktu na niej spowodował jak w temacie - brak kontrolki i tym samym ładowania od samego startu silnika.
i oczyszczone
i założone - działa
wszystko robione bez wyjmowania, na samochodzie. Ładowanie po uruchomieniu 14,5 - 14,6V, na maksymalnym obciążeniu z powłączanymi w zasadzie wszystkim co jest na wyposażeniu ( fotele podgrzewanie, szyba tylna, dmuchawa na najwyższym biegu, klima, całe oświetlenie samochodu, radio i ładowanie wtedy ok 13,2 V, oczywiście to chwilę po uruchomieniu. Po kilku dniach sprawdzane i wszystko w porządku i ładowanie jak wyżej. Akumulator już jest 7 lat więc wstępnie myślałem, że już jego czas nastał ale może jeszcze przeżyje tą zimę. Podjadę na dniach na tester i go sprawdzę ile ma jeszcze pojemności i możliwości.
Więc reasumując, jak są takie objawy to przede wszystkim sprawdzić ładowanie, a później szukać przyczyny jego braku zanim zgaśnie w drodze, mi akurat tuż po wjechaniu w boczną uliczkę, ale już dawał sygnały - zapaliły się najpierw ABSy później SRS i po jakimś kilometrze zgasł.
Jak coś tutaj nie tak zamieściłem, prośba do adminów o poprawę, kurcze, chcę dla "potomnych" ku ułatwieniu użytkownikom :) troszkę się namocowałem z tym wpisem,
Użytkownik Sid edytował ten post 06 grudnia 2021 - 00:49
#48
Napisano 12 lutego 2022 - 08:34
Użytkownik mixx edytował ten post 12 lutego 2022 - 08:36
#49
Napisano 12 lutego 2022 - 10:03
Zamontowałem alternator i rzeczywiście ładowanie wróciło do normy, do czasu gdy silnik trochę się zagrzał. Potem cyrki z ładowaniem wróciły. Zawiozłem go z powrotem do speca i wyszło, że jeszcze tulejki komutatora warto by wymienić. I znowu na maszynie wyszło OK, a po zamontowaniu do auta działało do momentu zagrzania się silnika.
W końcu wymieniłem alternator na inny.
#50
Napisano 12 lutego 2022 - 10:36
Podobne tematy
Temat | Forum | Autor | Podsumowanie | Ostatni post | |
---|---|---|---|---|---|
Podpięty [W201/W124] M102, M103, problemy z silnikiem- temat zbiorczy |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Jakub95 |
|
||
Problemy z odpalaniem w124 300e na zimnym silniku |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | lukasz1986 |
|
||
Luźna wtyczka za akumulatorem 250D |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Kolumbryna |
|
||
Problemy z odpaleniem, zamkiem centralnym i pilotem |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | SzymKox2115pl |
|
||
problem z elektryką |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | pawel88gawel |
|