Skocz do zawartości




- - - - -

Problem z elektryką


2 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   thatsmajk


  • Postów: 4
  • Na forum od: 29 sie 2021
  • Miejscowość: Słupsk
  • Mercedes:W124 2.0E >92r - M111
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 30 listopada 2021 - 12:07

Cześć,

Z racji, że nadeszły wilgotne dni mój mercedes ma problem z elektryką. Po dłuższym postoju na zewnątrz w deszczowe/wilgotne dni do pompki paliwa nie dochodzi prąd(w ogóle jej nie słychać, pompka paliwa jest nowa). Po odpaleniu na gazie i rozgrzaniu silnika nie ma problemu, pompka wraca do świata żywych i problem znika. Dodam, że same styki przy pompce paliwa wyglądają jak nowe, nic nie jest zaśniedziałe. Miał ktoś podobny problem? Gdzie szukać przyczyny.



#2 Offline   Szarik


  • Postów: 1 165
  • Na forum od: 29 lis 2013
  • Miejscowość: Młoszowa
  • Mercedes:W124 3.0E-24V - M104
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W124 250D '92r.

Napisano 30 listopada 2021 - 12:41

Nie wiem, czy w M111 jest przekaźnik pompy paliwa czy moduł MAS, jak w M104, czy może sterownik silnika przejął ich funkcje przy wytrysku elektronicznym. Ale tam bym szukał przyczyny, czyli trzeba zajrzeć za akumulator. Ew. bezpieczniki (jeśli jest przekaźnik, to w nim może być bezpiecznik)

Użytkownik Szarik edytował ten post 30 listopada 2021 - 12:41


#3 Offline   Vinnie


  • Postów: 134
  • Na forum od: 06 maj 2017
  • Miejscowość: Poznań
  • Mercedes:W124 2.2E - M111
  • Rocznik:1994
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 01 grudnia 2021 - 09:25

W M111 za doprowadzenie prądu do pompki paliwa odpowiada:
- przekaźnik K27, to taki sześcienny, zielony przekaźnik o wymiarach ok. 2x2x2 cm, zlokalizowany za akumulatorem, przy mocowaniu sterownika silnika i modułu ABS po lewej stronie;
- sterownik silnika: przekaźnik K27 jest wysterowany sygnałem ze sterownika silnika (żyła niebiesko/czerwona)

Oprócz tego powodem mogą być utlenione styki we wtyczkach na przewodach od akumulatora do pompki paliwa. I utleniona masa.

Mam schemat elektryczny do w124 2.2l coupe, jeżeli potrzebujesz to odezwij się przez wiadomość. Schemat ściągnięty z www.diakom.ru, jak jeszcze była dostępna. Cóż, dokumentacja znika razem z tymi samochodami...








Podobne tematy Zwiń