Jump to content




- - - - -

[w201] linka prędkościomierza - gdzie koniec?


51 replies to this topic

#31 Offline   XM


  • posts 2,650
  • Joined 24 Nov 2009
  • Miejscowość: Puławy
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Posted 23 June 2011 - 11:37

asz napisał:

podobno jakaś ośka w liczniku się ukręciła
Masz stówę w plecy :) Bo nie ukręciła, tylko obracała się wewnątrz trybika, na którym powinna ciasno siedzieć. Minuta-pinć i by było zrobione :) .



#32 Offline   asz


  • posts 384
  • Joined 13 Jun 2009
  • Miejscowość: Wrocław
  • Mercedes:W124 3.0D <93r. - OM603
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Posted 23 June 2011 - 12:06

XM napisał:

Masz stówę w plecy ;)
Trudno to jest wojna i straty muszą być - ważne że działa

#33 Offline   mgr3136


  • posts 13
  • Joined 23 Jul 2010
  • Drugi Mercedes:w124 3.0D
  • Trzeci Mercedes:w201 190 2.5D

Posted 28 June 2011 - 19:35

wyciaga sie calosci wymienia linka +pancerz, z tego co pamietam to obojetne w ktora strone sprawdz tylko po drodze czy nie jest gdzies przymocowana np trytytka
czy linka jest zerwana mozesz sprawdzic jak masz wyjete zegary, jedziesz kawalek i widzisz czy sie kreci
moze sie tez okazac ze linka jest ok tylko slimak w skrzyni ( plastikowy) padl wtedy bez rozebrania skrzyni nici pozdro

#34 Offline   dibo85


  • posts 49
  • Joined 04 Jul 2011
  • Miejscowość: Poznań
  • Mercedes:W124 2.0E <92r - M102
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Posted 08 July 2011 - 13:28

XM, Witam możesz mi kolego szanowny powiedzieć jak zrobic w 5minut to żeby licznik km dziennych i głównych kręcił się ??

#35 Offline   XM


  • posts 2,650
  • Joined 24 Nov 2009
  • Miejscowość: Puławy
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Posted 10 July 2011 - 12:18

Eee... no może nie w pięć :) , ale mając już wyjęty licznik, to w pół godziny da radę. Trzeba odkręcić prędkościomierz od wyjętych z wozu zegarów, zdjąć wskazówkę i odkręcić tarczę. Trzeba troszkę pogłówkować żeby załapać co jest kolejno napędzane. Ale chyba zawsze chodzi o to, że jest ośka na której są "bębenki' z cyframi. Bębenki na ośce mają się ślizgać i tak zawsze jest. Ale na tej ośce jest też taki metalowy trybik - nie pamiętam już z czego zrobiony, być może jakieś aluminium albo ZnAl. Te trybik powinien na ośce ciasno siedzieć, ale niestety zaczyna się po niej ślizgać.
Są dwie szkoły żeby go unieruchomić. Można kleić, ale trzeba ostrożnie, żeby nic nie upaprać (i lepiej nie żadnym "super glutem" cyjanoakrylowym, bo jego opary zostawiają ślady). Albo można wyjąć ośkę, koniec który ma siedzieć ciasno w kółku zębatym złapać kombinerkami tak, żeby kombinerki odcisnęły na nim jakieś mikro-rowki - dzięki temu znów będzie ciasno siedział w trybiku i będzie spokój na kolejne 20 lat eksploatacji :) .

#36 Offline   czarodziej


  • posts 3
  • Joined 11 Jan 2012
  • Mercedes:W124 2.0D - OM601
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Posted 11 January 2012 - 13:58

wtrącę się w pytanie jak można wymienić ślimak w skrzyni i czy idzie go dostać jakie koszta

#37 Gość_bisqit_


  • Joined --

Posted 11 January 2012 - 21:46

Tył skrzyni, tzw "dupka" do zdjęcia, wtedy masz dostęp jak na dłoni.
Co do wymiany, albo poszukać jakiejś uszkodzonej skrzyni i przełożyć samą dupkę, albo rozebrać, oględziny i zamówić w ASO co uszkodzone.

#38 Offline   czarodziej


  • posts 3
  • Joined 11 Jan 2012
  • Mercedes:W124 2.0D - OM601
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Posted 11 January 2012 - 22:31

dzięki ci śliczne bo sie załamałem że nie da rady tak mi powiedział mechanik

#39 Offline   jaszek7777


  • posts 885
  • Joined 01 Oct 2013
  • Miejscowość: Ostróda
  • Mercedes:W201 2.5D - OM602
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Posted 24 September 2015 - 21:02

Witam,

wczoraj musiałem zdjąć zegary w celu wymiany żarówek. Niestety, zapomniałem o odkręceniu linki prędkościomierza. Ta wypadła od zegarów. Czy to oznacza, że jest do wyrzucenia? Czy raczej nie powinno z nią być nic nie tak? Niestety, samochód pożyczyłem bratu i nie mogę sprawdzić. Pojechał bez dokręconej.

#40 Offline   Gasior


  • posts 246
  • Joined 29 May 2014
  • Miejscowość: Gdańsk
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Posted 25 September 2015 - 06:38

Wypadła w sensie, odczepiła się od zegarów? Jak wygląda koniec linki, ten z nakrętką i gwint na tyle zegarów? Obejrzyj gwint i koniec linki.
Z mojego doświadczenia przy wymianie zegarów to:
albo mogła być słabo chwycona za gwint i od wyciągania zegarów puściła/odkręciła się. Linka jest prawie na wymiar i jest troche napięta. Przed wyciągnięciem aparatury zawsze trzeba ją odkręcić w pierwszej kolejności,
albo mniej optymistyczna wersja, że linkę wyrwałeś z nakrętki, choć nie wiem czy to możliwe ;) Zależy jak bestialsko się z tym obchodziłeś :)









Podobne tematy Zwiń