Jump to content




- - - - -

Skrzynia od E300 pasuje do E290, czy może naprawa ?


9 replies to this topic

#1 Offline   nasiadek2000


  • posts 58
  • Joined 11 Jun 2009
  • Miejscowość: Brody / Pniewy
  • Mercedes:W124 2.2E - M111
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W124 300TE 89r Autom.
  • Trzeci Mercedes:W124 200 90r Manua. 4
  • Inne auto:W124 220TE 94r Manua. 5

Posted 20 September 2013 - 15:31

Witajcie.
Byłem na forum W210 ale nikt mi nie pomógł.
Mam problem ze skrzynią biegów w E290. Działała bardzo dobrze.. do czasu. :/ Podczas jazdy było wrażenie ciągnięcia na biegu i spadek przyspieszenia (dwa razy tak się stało na odcinku 10KM - powrót do domu) Po dojechaniu i po odpaleniu następnego dnia, ruszał dopiero przy obrotach 2,5tys obrotów. Kolejnego dnia brak w ogóle biegów, dźwięk metaliczny narastający pod wpływem zwiększania obrotów silnika, wrażenie takie jakby odkręciło się sprzęgło hydrokinetyczne.

-Brak możliwości sprawdzenia stanu oleju, ponieważ nie ma miarki.
-Dziwny nie wielki wyciek płynu/oleju koloru szarego ?! :hmm: Wygląda jakby wyciek był z pod skrzyni. Olej w silniku wymieniony więc kolor nie pasuje.

Teraz najważniejsze czy skrzynia o numerach 722.608 od MB E300TD podejdzie do mojego MB E290TD (722.613).
Od znajomego kupiłem E300TD z uszkodzonym tyłem więc mam wszystkie ewentualnie potrzebne części.

Za wszystkie odpowiedzi serdecznie dziękuje Dołączona grafika



#2 Offline   wojtek81


  • posts 5,934
  • Joined 17 Sep 2009
  • Miejscowość: Wielkopolska
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Posted 20 September 2013 - 19:12

Objawy pasują do pracy bez oleju.

Do do zgodności - trudno wyczuć. Nie wiadomo, czy skrzynki 722.6xx są analogicznie zamienne tak jak 722.4xx. Tam już elektronika i komputerki, wtyczki, kabelki i sterowniki. Tu nikt chyba takiej wiedzy mieć nie będzie...

#3 Offline   m104


  • posts 4,488
  • Joined 24 Apr 2012
  • Miejscowość: /dev/null/
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Posted 20 September 2013 - 19:21

Pożycz, kup, albo zrób na początek bagnet do pomiaru poziomu oleju. Opis, jak zrobić, znajdziesz na amerykańskich forach.

Pamiętaj, że do tej skrzyni nie leje się Dextrona II/ATF 220. Oliwa ma spełniać normę MB 236.14

#4 Offline   nasiadek2000


  • posts 58
  • Joined 11 Jun 2009
  • Miejscowość: Brody / Pniewy
  • Mercedes:W124 2.2E - M111
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W124 300TE 89r Autom.
  • Trzeci Mercedes:W124 200 90r Manua. 4
  • Inne auto:W124 220TE 94r Manua. 5

Posted 21 September 2013 - 22:29

Faktycznie znalazłem stronke: http://www.benzworld...ansmission.html
Tylko miałbym prośbę czy ktoś może potwierdzić wymiary.
122cm długości od krawędzi i od dna na poziom min 5,5cm i max 6,5cm

Ale jest mały problem, jak sprawdzić stan oleju jeżeli nie mam możliwość dobrze go rozgrzać, na nie sprawnej skrzyni.

Edited by nasiadek2000, 21 September 2013 - 22:34.


#5 Offline   wojtek81


  • posts 5,934
  • Joined 17 Sep 2009
  • Miejscowość: Wielkopolska
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Posted 22 September 2013 - 13:33

Wyświetl postUżytkownik nasiadek2000 dnia 21 September 2013 - 22:29 napisał

jak sprawdzić stan oleju jeżeli nie mam możliwość dobrze go rozgrzać
Sprawdzić na początek, czy w ogóle jakiś olej jest.

#6 Offline   m104


  • posts 4,488
  • Joined 24 Apr 2012
  • Miejscowość: /dev/null/
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Posted 22 September 2013 - 14:42

Różnica w poziomach oleju przy oleju zimnym a gorącym, dla skrzyń 722.3/4/5 to ok 1 cm (po rozgrzaniu poziom oleju się podnosi). Myślę, że i tu można przyjąć podobnie.

#7 Offline   nasiadek2000


  • posts 58
  • Joined 11 Jun 2009
  • Miejscowość: Brody / Pniewy
  • Mercedes:W124 2.2E - M111
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W124 300TE 89r Autom.
  • Trzeci Mercedes:W124 200 90r Manua. 4
  • Inne auto:W124 220TE 94r Manua. 5

Posted 27 September 2013 - 01:04

Witajcie,
sorki że troche mnie nie było..
a więc tak nie mogłem dopasować miarki, miałem dość cienki ale twardy drut którego nie mogłem daleko wsunąć, później spróbowałem miarką od W124 miałem niepotrzebną sklepałem i to samo. Nie mogłem włożyć nie dalej niż 60cm.
Więc tak wszedłem do kanału i zlałem olej (4litry zleciały) ale kolor jaki mi się ukazał to nie czerwony, sami zobatrzcie..

USUNIĘTO NIEREGULAMINOWY OBRAZ

#8 Offline   davmix


  • posts 2,456
  • Joined 24 Jun 2008
  • Miejscowość: Kalisz
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:E320 CDI

Posted 28 September 2013 - 19:01

Olej nie będzie czerwony bo jest po prostu przepracowany.

#9 Offline   nasiadek2000


  • posts 58
  • Joined 11 Jun 2009
  • Miejscowość: Brody / Pniewy
  • Mercedes:W124 2.2E - M111
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W124 300TE 89r Autom.
  • Trzeci Mercedes:W124 200 90r Manua. 4
  • Inne auto:W124 220TE 94r Manua. 5

Posted 30 September 2013 - 12:31

Powiedzmy że wymienił bym olej, co z hałasem dobiegającym od skrzyni ?

#10 Offline   wojtek81


  • posts 5,934
  • Joined 17 Sep 2009
  • Miejscowość: Wielkopolska
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Posted 01 October 2013 - 07:36

Skrzynie przydałoby się przepłukać po takim odkryciu -> wymienić olej metodą "dynamiczną".
Ale powiedzmy, że aby było taniej, kup najtańszy olej ( ATF 220 / Dexron II ) i zalej odpowiednią ilość zgodnie ze sztuką.
Jeśli dźwięk ucichnie, a skrzynia zacznie pracować normalnie oznaczać to będzie, że dźwięk który słyszałeś to była praca pompy "na sucho".
Jeśli nie ucichnie, lub skrzynia nie będzie chciała działać to będzie oznaczać, że dźwięk który słyszałeś to była praca pompy na sucho... trochę za długo.








Podobne tematy Zwiń