Jump to content




- - - - -

[w124] Nie dziala wentylator ogrzewania



89 replies to this topic

#51 Offline   melfio1


  • posts 3,639
  • Joined 02 Nov 2008
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Opel Agila

Posted 28 July 2016 - 08:19

Dmuchawa zasilana jest bezpośrednio z stacyjki po drodze bezpiecznik 16A ,nie ma przekaźnika ,jest tylko silnik i przełącznik suwakowy :hmm:



#52 Offline   RaQu


  • posts 151
  • Joined 03 Jun 2016
  • Miejscowość: Bobowa
  • Mercedes:W124 2.3E - M102
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG

Posted 28 July 2016 - 20:44

Czyli sugerujesz że to wina silnika dmuchawy ?

#53 Offline   Gerri


  • posts 2,649
  • Joined 25 May 2009
  • Miejscowość: Limerick
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Audi A3

Posted 28 July 2016 - 20:57

Wyświetl postUżytkownik melfio1 dnia 28 July 2016 - 08:19 napisał

Dmuchawa zasilana jest bezpośrednio z stacyjki po drodze bezpiecznik 16A ,nie ma przekaźnika ,jest tylko silnik i przełącznik suwakowy :hmm:
Pytanie dotyczy W124. Tam nie ma suwaka, bezpiecznik jest mocniejszy, a jeżeli jest klima to może być poza skrzynka bezpieczników.

Wyświetl postUżytkownik RaQu dnia 28 July 2016 - 20:44 napisał

Czyli sugerujesz że to wina silnika dmuchawy ?
Tak - to bardzo prawdopodobne. Wirnik silniczka ma zwarcie międzyzwojowe i bierze dużo więcej prądu niż powinien. Pomimo tego jednak się kręci...

#54 Offline   RaQu


  • posts 151
  • Joined 03 Jun 2016
  • Miejscowość: Bobowa
  • Mercedes:W124 2.3E - M102
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG

Posted 28 July 2016 - 22:23

Gerri, Na komutatorze albo szczotkach tak ? Jak będę rozbierał to zobaczę na ten silniczek i powiem co wyszło :) Klima była ale ktoś wymontował chyba chłodnicę czy coś bo rurka jest ucięta, co nie zmienia faktu że chyba inaczej jest to podpięte.

Edited by RaQu, 28 July 2016 - 22:37.


#55 Offline   Gerri


  • posts 2,649
  • Joined 25 May 2009
  • Miejscowość: Limerick
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Audi A3

Posted 29 July 2016 - 06:53

Wyświetl postUżytkownik RaQu dnia 28 July 2016 - 22:23 napisał

Na komutatorze albo szczotkach tak ?
Napisałem: "zwarcie międzyzwojowe" - ani na komutatorze, ani na szczotkach. Wirnik ma zwoje z drutu miedzianego które pod wpływem prądu elektrycznego wytwarzają pole magnetyczne. Jeżeli z jakiegoś powodu nastąpi między tymi zwojami zwarcie, to wtedy będzie zwiększony pobór prądu - prąd zamiast "iść" wzdłuż całego zwoju, pójdzie na skróty, poprzez punkt zwarcia.Silniczek najczęściej się dalej kręci w takim przypadku, jak go wyjmiesz i podłączysz na stole do akumulatora to normalny huragan - ale bierze tak duży prąd, że przepala bezpiecznik.

#56 Offline   RaQu


  • posts 151
  • Joined 03 Jun 2016
  • Miejscowość: Bobowa
  • Mercedes:W124 2.3E - M102
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG

Posted 29 July 2016 - 11:06

Ok dzięki :)

#57 Offline   krzyjag


  • posts 3
  • Joined 27 Sep 2016
  • Miejscowość: Toruń
  • Mercedes:W124 2.0E >92r - M111
  • Rocznik:1984
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Posted 08 October 2016 - 19:31

Kupiłem dwa tygodnie temu W124
Mam pytanie bo mam problem i nie mogę znaleźć odpowiedzi.
Problem z wentylator wnętrza bo nie działa zawsze ale po przegrzebaniu forum znalazłem że to może być wina kluczyka w stacyjce i faktycznie tak jest.
nasuwa się moje pytanie czy muszę wymieniać całą stacyjkę czy wystarczy wkład stacyjki??
Proszę o pomoc
Dziękuję

#58 Offline   RaQu


  • posts 151
  • Joined 03 Jun 2016
  • Miejscowość: Bobowa
  • Mercedes:W124 2.3E - M102
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG

Posted 14 October 2016 - 22:16

Ostatnio pytałem o dmuchawę, miałem sprawdzić czy silnik nie robi zwarcia (przez co palił się bezpiecznik). Wyjąłem go ostatnio i podpiąłem przez bezpiecznik (25A) do akumulatora zostawiłem na chwilę. Działał przez ponad minutę a bezpiecznikowi nadal nic się nie stało gdzie w samochodzie spalił się po kilku sekundach. Sprawdzałem jaki pobiera prąd i był on rzędu dziesiętnych Ampera. Ma ktoś jakiś pomysł co może być przyczyną ciągłego palenia bezpiecznika, co i jak mam sprawdzić ?

#59 Offline   RaQu


  • posts 151
  • Joined 03 Jun 2016
  • Miejscowość: Bobowa
  • Mercedes:W124 2.3E - M102
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG

Posted 19 October 2016 - 18:29

Ma ktoś jakieś pomysły co mógłbym sprawdzić ? Nadal mam ściągnięty kokpit to mógłbym zobaczyć co i jak ale nie wiem od czego się zabrać :/ Może ktoś miał podobny problem z palącym się bezpiecznikiem.

#60 Offline   rein


  • posts 91
  • Joined 06 Dec 2012
  • Miejscowość: Wrocław
  • Mercedes:W124 3.0E - M103
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W245
  • Trzeci Mercedes:602
  • Inne auto:Ford Probe I gen. '92

Posted 27 October 2016 - 21:51

No dobra! A teraz pytanie na które nie ma odpowiedzi: Dmuchawa działa, natomiast na ostatnim biegu pali, uwaga, nie bezpiecznik ale jego gniazdo! Po prostu się topi! Nawet 10A bezpiecznik. Co Wy na to?








Podobne tematy Zwiń