Skocz do zawartości




- - - - -

[W124] brak ogrzewania


29 odpowiedzi w tym temacie

#11 Offline   kuwi


  • Postów: 41
  • Na forum od: 18 mar 2023
  • Miejscowość: Ząbkowice Śl
  • Mercedes:W124 2.5D turbo - OM602
  • Rocznik:1994
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 08 sierpnia 2023 - 21:10

mixx,
idzie jedna rurka po stronie kierowcy i jest gorąca, nie wiem gdzie ma wyjście



#12 Offline   mixx


  • Postów: 483
  • Na forum od: 07 sty 2014
  • Miejscowość: Lublin
  • Mercedes:W124 2.3E - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Drugi Mercedes:W 201 2.0E 122KM 1991r.

Napisano 08 sierpnia 2023 - 21:33

Wyświetl postUżytkownik kuwi dnia 08 sierpnia 2023 - 21:10 napisał

mixx,
idzie jedna rurka po stronie kierowcy i jest gorąca, nie wiem gdzie ma wyjście
Nie czytasz uważnie - pisałem już, że wyjścia są sterowane elektrozaworami które są obok akumulatora a od nich zapewne idzie rura do pompy wody. Jeżeli rura doprowadzająca jest gorąca to płyn dochodzi do nagrzewnicy. Przy wyłączonym nadmuchu powrót powinien być tylko ciut chłodniejszy od zasilania przy grzaniu ustawionym na maksa, bo nagrzewnica oddaje niewiele ciepła. Im większy nadmuch tym powrót chłodniejszy ale cały czas będzie mocno ciepły. Jeżeli jest tylko letni to albo nagrzewnica jest zamulona i niewiele przepuszcza albo elektrozawory blokują na skutek zamulenia albo braku właściwego sterowania z płytki z pokrętłami.

#13 Offline   kuwi


  • Postów: 41
  • Na forum od: 18 mar 2023
  • Miejscowość: Ząbkowice Śl
  • Mercedes:W124 2.5D turbo - OM602
  • Rocznik:1994
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 09 sierpnia 2023 - 06:28

mixx,

okej, powrót jest zimny, sprawdzę dzisiaj płytkę z pokrętłami, a jak mogę sprawdzić, że to coś z nagrzewnicą?

#14 Offline   mixx


  • Postów: 483
  • Na forum od: 07 sty 2014
  • Miejscowość: Lublin
  • Mercedes:W124 2.3E - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Drugi Mercedes:W 201 2.0E 122KM 1991r.

Napisano 09 sierpnia 2023 - 07:04

Wyświetl postUżytkownik kuwi dnia 09 sierpnia 2023 - 06:28 napisał

mixx,

okej, powrót jest zimny, sprawdzę dzisiaj płytkę z pokrętłami, a jak mogę sprawdzić, że to coś z nagrzewnicą?
Nagrzewnicę można wypiąć z obwodu i spróbować przepłukać - odpina się węże wejściowy i wyjściowe (można wcześniej spuścić trochę płynu żeby się nie rozlewał przy rozpinaniu). Tu na wyjściu są dwa, więc trzeba by do nich dopiąć też dwa trochę dłuższe tak aby ich końce schowały się w jakimś naczyniu, np słoiku. Do wejścia dopinasz też wąż z dużą strzykawką - im większa tym lepsza. I przez tę strzykawkę po wyjęciu z niej tłoczka wlewasz do nagrzewnicy ocet- trzeba mieć kilka półlitrowych butelek. Wlewasz dotąd, aż na końcu tego "obwodu" czyli w słoiku pojawi się ocet do połowy objętości. A potem wkładasz tłoczek do strzykawki i pompujesz w tę i z powrotem, żeby wywołać w nagrzewnicy gwałtowne przepływy octu - im mocniej tym lepiej. Ja tak płukałem w 190-tce i pomagało. Natomiast wcześniej można zamiast elektrozaworów zamontować na próbę jakiś trójnik najlepiej w kształcie litery Y i jeżeli dalej powrót będzie zimny to znaczy że płyn nie przepływa przez obwód nagrzewnicy i najprawdopodobniej jest zamulona. Ale poszukaj jeszcze tej dodatkowej pompki o której wspomniałem - podobno w dieslach jest coś takiego, ale tylko o tym słyszałem a czy tak jest tego nie wiem.

#15 Offline   Szarik


  • Postów: 1 163
  • Na forum od: 29 lis 2013
  • Miejscowość: Młoszowa
  • Mercedes:W124 3.0E-24V - M104
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W124 250D '92r.

Napisano 09 sierpnia 2023 - 17:34

Dodatkowa pompka jest pod zbiornikiem płynu chłodniczego, na podłużnicy. Ale gdyby ona nie działała, to na wyższych obrotach by raczej grzało. Najpewniej zaworki są albo zawalone, albo nagrzewnica.

Użytkownik Szarik edytował ten post 09 sierpnia 2023 - 17:35


#16 Offline   kuwi


  • Postów: 41
  • Na forum od: 18 mar 2023
  • Miejscowość: Ząbkowice Śl
  • Mercedes:W124 2.5D turbo - OM602
  • Rocznik:1994
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 09 sierpnia 2023 - 17:53

Jestem w trakcie czyszczenia nagrzewnicy (straszny syf leci) myślę żeby zaraz wlać tam płyn na odkamienianie bo miałem wlaną wodę do chłodnicy.

#17 Offline   mixx


  • Postów: 483
  • Na forum od: 07 sty 2014
  • Miejscowość: Lublin
  • Mercedes:W124 2.3E - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Drugi Mercedes:W 201 2.0E 122KM 1991r.

Napisano 09 sierpnia 2023 - 19:01

Wyświetl postUżytkownik kuwi dnia 09 sierpnia 2023 - 17:53 napisał

Jestem w trakcie czyszczenia nagrzewnicy (straszny syf leci) myślę żeby zaraz wlać tam płyn na odkamienianie bo miałem wlaną wodę do chłodnicy.
Ocet jest dobry do tego celu.

#18 Offline   januszek1971


  • Postów: 111
  • Na forum od: 30 lip 2013
  • Miejscowość: Zabrze
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W124 2.0 D ,1991r. sedan OM601.912

Napisano 10 sierpnia 2023 - 16:26

Jak masz już płyn spuszczony ,a z nagrzewnicy leci syf ,to zajrzyj przy okazji do zaworków ,one w takiej sytuacji mogą się mechanicznie blokować .

#19 Offline   kuwi


  • Postów: 41
  • Na forum od: 18 mar 2023
  • Miejscowość: Ząbkowice Śl
  • Mercedes:W124 2.5D turbo - OM602
  • Rocznik:1994
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 10 sierpnia 2023 - 21:35

nagrzewnicy wyczyściłem, ciągle brak ogrzewania wężyki powrotne zimne. Pompka wody działa (nie działała ale udało mi się zregenerować)

#20 Offline   Szarik


  • Postów: 1 163
  • Na forum od: 29 lis 2013
  • Miejscowość: Młoszowa
  • Mercedes:W124 3.0E-24V - M104
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W124 250D '92r.

Napisano 10 sierpnia 2023 - 22:00

Więc pozostaje wyjąć zaworki, sprawdzić, czy po podaniu napięcia "klikają", rozłożyć i wyczyścić. Napiecie na wtyczce od zaworów się pojawia i znika w zależności od położenia pokrętła od temperatury na min/max?








Podobne tematy Zwiń