2
89 odpowiedzi w tym temacie
#31
Napisano 13 grudnia 2015 - 20:17
Sprawdź bezpiecznik odpowiedzialny za dmuchawę. Oczyść albo najlepiej z góry wymień. Miałem to samo a winny był bezpiecznik.
#33
Napisano 13 grudnia 2015 - 20:35
Dmuchawa jest zasilana przez oddzielny styk w stacyjce. Często pomaga delikatnie cofnąć kluczyk po odpaleniu i dmuchawa ożywa.
#35
Napisano 30 stycznia 2016 - 11:05
Witam!
Chciałbym dołączyć się do wątku. W124, 250D (OM602), 1986 bez klimy.
Od miesiąca mam problem z nawiewem. Nagle przestaje działać. Po silnym uderzeniu pięścią w środkową konsolę, od prawej strony, w okolicy nawiewu na nogi, powoli zaczyna startować. Silnik dmuchawy zrobi kilka obrotów. Po kilku kolejnych uderzeniach zaczyna normalnie pracować. Od wibracji silnika nawiew zaczyna falować - wieje mocno, potem słabo i znów się wzmacnia. Po wjechaniu w pierwszą lepszą dziurę wyłącza się i całą procedurę trzeba przejść od nowa.
Sprawdziłem silnik dmuchawy (półroczny) i jest jak najbardziej sprawny. Kostki i kable w jego okolicy są w dobrym stanie. Przełącznik siły nawiewu również sprawny. Sprawdziłem również wszelkie możliwe kable i również nie można im nic zarzucić. Bezpiecznik nie wybija. Stacyjka również sprawdzona i trik z cofnięciem klucza nie działa.
Ma ktoś pomysł co się dzieje?
Chciałbym dołączyć się do wątku. W124, 250D (OM602), 1986 bez klimy.
Od miesiąca mam problem z nawiewem. Nagle przestaje działać. Po silnym uderzeniu pięścią w środkową konsolę, od prawej strony, w okolicy nawiewu na nogi, powoli zaczyna startować. Silnik dmuchawy zrobi kilka obrotów. Po kilku kolejnych uderzeniach zaczyna normalnie pracować. Od wibracji silnika nawiew zaczyna falować - wieje mocno, potem słabo i znów się wzmacnia. Po wjechaniu w pierwszą lepszą dziurę wyłącza się i całą procedurę trzeba przejść od nowa.
Sprawdziłem silnik dmuchawy (półroczny) i jest jak najbardziej sprawny. Kostki i kable w jego okolicy są w dobrym stanie. Przełącznik siły nawiewu również sprawny. Sprawdziłem również wszelkie możliwe kable i również nie można im nic zarzucić. Bezpiecznik nie wybija. Stacyjka również sprawdzona i trik z cofnięciem klucza nie działa.
Ma ktoś pomysł co się dzieje?
#36
Napisano 30 stycznia 2016 - 11:32
Musiałbyś generalnie przejrzeć wszystkie połączenia. Jeżeli napięcie z bezpiecznika dochodzi do przełącznika nieprzerwanie i jesteś pewien co do sprawności silnika, to obadaj jeszcze rezystor i połączenie masy (brązowy przewód) przy rezystorze.
Napisz jeszcze czy tak dzieje się na wszystkich biegach wentylatora.
Napisz jeszcze czy tak dzieje się na wszystkich biegach wentylatora.
#38
Napisano 30 stycznia 2016 - 15:15
Jeżeli jesteś 100% pewien silnika.
Jak walisz w konsole, to tam bym szukał przyczyny. W okolicy przełącznika obrotów. Przewóz czarno zielony to zasilanie z bezpiecznika 12 po stacyjce. Trzeba by zmierzyć jakie tam jest napięcie i czy nie zanika. Zielono biały to najwyższy bieg, zielono niebieski najniższy idą do rezystora na podszybiu.
Masa jest w innym miejscu, więc to raczej nie to.
Jak walisz w konsole, to tam bym szukał przyczyny. W okolicy przełącznika obrotów. Przewóz czarno zielony to zasilanie z bezpiecznika 12 po stacyjce. Trzeba by zmierzyć jakie tam jest napięcie i czy nie zanika. Zielono biały to najwyższy bieg, zielono niebieski najniższy idą do rezystora na podszybiu.
Masa jest w innym miejscu, więc to raczej nie to.
#39
Napisano 03 lutego 2016 - 16:51
Użytkownik biszkopt dnia 30 stycznia 2016 - 15:15 napisał
Zielono biały to najwyższy bieg, zielono niebieski najniższy idą do rezystora na podszybiu.
Na zielono-czarnym pojawia się napięcie i jest stabilne. Po przekręceniu stacyjki omomierz wskazuje ciągłość między zielono-czarnym a masą. Po zwarciu zielono-czarnego z zielono-białym dmuchawa nie rusza.
Użytkownik Silkeborg edytował ten post 03 lutego 2016 - 16:54
#40
Napisano 20 lutego 2016 - 11:54
Jak sprawdzić czy silnik w nagrzewnicy jest sprawny bez demontażu całego kokpitu?
Bezpieczniki ok, a dmuchawa nie działa. Wersja bez klimatyzacji.
Bezpieczniki ok, a dmuchawa nie działa. Wersja bez klimatyzacji.
Podobne tematy
Temat | Forum | Autor | Podsumowanie | Ostatni post | |
---|---|---|---|---|---|
[W201] czujnik załączający wentylator |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | MarcinCIE |
|
|
|
[W124] brak ogrzewania |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | kuwi |
|
|
|
[W201] Problem z regulacją ogrzewania |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Gość_Rudkie_ |
|
||
[w201] Uszkodzone pokrętło regulacji temperatury ogrzewania |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | WoerGi |
|
||
W 124 Centralka w drzwiach nie zawsze dziala - brak reakcji klami |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Patryk96 |
|