Skocz do zawartości




- - - - -

[w124] Nie dziala wentylator ogrzewania



89 odpowiedzi w tym temacie

#51 Offline   melfio1


  • Postów: 3 639
  • Na forum od: 02 lis 2008
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Opel Agila

Napisano 28 lipca 2016 - 08:19

Dmuchawa zasilana jest bezpośrednio z stacyjki po drodze bezpiecznik 16A ,nie ma przekaźnika ,jest tylko silnik i przełącznik suwakowy :hmm:



#52 Offline   RaQu


  • Postów: 151
  • Na forum od: 03 cze 2016
  • Miejscowość: Bobowa
  • Mercedes:W124 2.3E - M102
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 28 lipca 2016 - 20:44

Czyli sugerujesz że to wina silnika dmuchawy ?

#53 Offline   Gerri


  • Postów: 2 647
  • Na forum od: 25 maj 2009
  • Miejscowość: Limerick
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Audi A3

Napisano 28 lipca 2016 - 20:57

Wyświetl postUżytkownik melfio1 dnia 28 lipca 2016 - 08:19 napisał

Dmuchawa zasilana jest bezpośrednio z stacyjki po drodze bezpiecznik 16A ,nie ma przekaźnika ,jest tylko silnik i przełącznik suwakowy :hmm:
Pytanie dotyczy W124. Tam nie ma suwaka, bezpiecznik jest mocniejszy, a jeżeli jest klima to może być poza skrzynka bezpieczników.

Wyświetl postUżytkownik RaQu dnia 28 lipca 2016 - 20:44 napisał

Czyli sugerujesz że to wina silnika dmuchawy ?
Tak - to bardzo prawdopodobne. Wirnik silniczka ma zwarcie międzyzwojowe i bierze dużo więcej prądu niż powinien. Pomimo tego jednak się kręci...

#54 Offline   RaQu


  • Postów: 151
  • Na forum od: 03 cze 2016
  • Miejscowość: Bobowa
  • Mercedes:W124 2.3E - M102
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 28 lipca 2016 - 22:23

Gerri, Na komutatorze albo szczotkach tak ? Jak będę rozbierał to zobaczę na ten silniczek i powiem co wyszło :) Klima była ale ktoś wymontował chyba chłodnicę czy coś bo rurka jest ucięta, co nie zmienia faktu że chyba inaczej jest to podpięte.

Użytkownik RaQu edytował ten post 28 lipca 2016 - 22:37


#55 Offline   Gerri


  • Postów: 2 647
  • Na forum od: 25 maj 2009
  • Miejscowość: Limerick
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Audi A3

Napisano 29 lipca 2016 - 06:53

Wyświetl postUżytkownik RaQu dnia 28 lipca 2016 - 22:23 napisał

Na komutatorze albo szczotkach tak ?
Napisałem: "zwarcie międzyzwojowe" - ani na komutatorze, ani na szczotkach. Wirnik ma zwoje z drutu miedzianego które pod wpływem prądu elektrycznego wytwarzają pole magnetyczne. Jeżeli z jakiegoś powodu nastąpi między tymi zwojami zwarcie, to wtedy będzie zwiększony pobór prądu - prąd zamiast "iść" wzdłuż całego zwoju, pójdzie na skróty, poprzez punkt zwarcia.Silniczek najczęściej się dalej kręci w takim przypadku, jak go wyjmiesz i podłączysz na stole do akumulatora to normalny huragan - ale bierze tak duży prąd, że przepala bezpiecznik.

#56 Offline   RaQu


  • Postów: 151
  • Na forum od: 03 cze 2016
  • Miejscowość: Bobowa
  • Mercedes:W124 2.3E - M102
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 29 lipca 2016 - 11:06

Ok dzięki :)

#57 Offline   krzyjag


  • Postów: 3
  • Na forum od: 27 wrz 2016
  • Miejscowość: Toruń
  • Mercedes:W124 2.0E >92r - M111
  • Rocznik:1984
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 08 października 2016 - 19:31

Kupiłem dwa tygodnie temu W124
Mam pytanie bo mam problem i nie mogę znaleźć odpowiedzi.
Problem z wentylator wnętrza bo nie działa zawsze ale po przegrzebaniu forum znalazłem że to może być wina kluczyka w stacyjce i faktycznie tak jest.
nasuwa się moje pytanie czy muszę wymieniać całą stacyjkę czy wystarczy wkład stacyjki??
Proszę o pomoc
Dziękuję

#58 Offline   RaQu


  • Postów: 151
  • Na forum od: 03 cze 2016
  • Miejscowość: Bobowa
  • Mercedes:W124 2.3E - M102
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 14 października 2016 - 22:16

Ostatnio pytałem o dmuchawę, miałem sprawdzić czy silnik nie robi zwarcia (przez co palił się bezpiecznik). Wyjąłem go ostatnio i podpiąłem przez bezpiecznik (25A) do akumulatora zostawiłem na chwilę. Działał przez ponad minutę a bezpiecznikowi nadal nic się nie stało gdzie w samochodzie spalił się po kilku sekundach. Sprawdzałem jaki pobiera prąd i był on rzędu dziesiętnych Ampera. Ma ktoś jakiś pomysł co może być przyczyną ciągłego palenia bezpiecznika, co i jak mam sprawdzić ?

#59 Offline   RaQu


  • Postów: 151
  • Na forum od: 03 cze 2016
  • Miejscowość: Bobowa
  • Mercedes:W124 2.3E - M102
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 19 października 2016 - 18:29

Ma ktoś jakieś pomysły co mógłbym sprawdzić ? Nadal mam ściągnięty kokpit to mógłbym zobaczyć co i jak ale nie wiem od czego się zabrać :/ Może ktoś miał podobny problem z palącym się bezpiecznikiem.

#60 Offline   rein


  • Postów: 91
  • Na forum od: 06 gru 2012
  • Miejscowość: Wrocław
  • Mercedes:W124 3.0E - M103
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W245
  • Trzeci Mercedes:602
  • Inne auto:Ford Probe I gen. '92

Napisano 27 października 2016 - 21:51

No dobra! A teraz pytanie na które nie ma odpowiedzi: Dmuchawa działa, natomiast na ostatnim biegu pali, uwaga, nie bezpiecznik ale jego gniazdo! Po prostu się topi! Nawet 10A bezpiecznik. Co Wy na to?








Podobne tematy Zwiń