Jump to content




- - - - -

[m102/m103] Objaw uszkodzonej uszczelki pod głowicą? /UPG



38 replies to this topic

#31 Offline   Bolo1327


  • posts 11
  • Joined 11 Sep 2017
  • Miejscowość: Parczew
  • Mercedes:W124 2.3E - M102
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Posted 05 November 2017 - 06:43

Wyświetl postUżytkownik jaszek7777 dnia 04 November 2017 - 17:23 napisał

I od wymiany termostatu i pompy wody nadal ma tendencję do przegrzewania się?
Dokładnie tak, wystarczy nieduży korek i temperatura idzie do góry



#32 Offline   jaszek7777


  • posts 885
  • Joined 01 Oct 2013
  • Miejscowość: Ostróda
  • Mercedes:W201 2.5D - OM602
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Posted 05 November 2017 - 08:15

A jak tam korek od zbiorniczka wyrównawczego? Sprawny? Trzyma nadciśnienie? Bo to tym musisz się przede wszystkim najpierw zająć (przegrzewaniem się). Póki nie ma mrozów sprawdź też drożność układu

Edited by jaszek7777, 05 November 2017 - 08:18.


#33 Offline   melfio1


  • posts 3,639
  • Joined 02 Nov 2008
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Opel Agila

Posted 05 November 2017 - 08:17

Bolo1327, a węże od chłodnicy są jakie?

#34 Offline   Bolo1327


  • posts 11
  • Joined 11 Sep 2017
  • Miejscowość: Parczew
  • Mercedes:W124 2.3E - M102
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Posted 06 November 2017 - 19:45

Wyświetl postUżytkownik jaszek7777 dnia 05 November 2017 - 08:15 napisał

A jak tam korek od zbiorniczka wyrównawczego? Sprawny? Trzyma nadciśnienie? Bo to tym musisz się przede wszystkim najpierw zająć (przegrzewaniem się). Póki nie ma mrozów sprawdź też drożność układu

A podpowiesz mi jak sprawdzić czy korek zbiorniczka jest sprawny?

#35 Offline   Bolo1327


  • posts 11
  • Joined 11 Sep 2017
  • Miejscowość: Parczew
  • Mercedes:W124 2.3E - M102
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Posted 06 November 2017 - 19:46

Wyświetl postUżytkownik melfio1 dnia 05 November 2017 - 08:17 napisał

Bolo1327, a węże od chłodnicy są jakie?

Powiem Ci że nie sprawdzałem, Oczywiście sprawdzę ale w domu dopiero będę za jakieś 2 tygodnie

#36 Offline   jaszek7777


  • posts 885
  • Joined 01 Oct 2013
  • Miejscowość: Ostróda
  • Mercedes:W201 2.5D - OM602
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Posted 06 November 2017 - 20:11

Wyświetl postUżytkownik Bolo1327 dnia 06 November 2017 - 19:45 napisał

A podpowiesz mi jak sprawdzić czy korek zbiorniczka jest sprawny?

Musi utrzymywać w układzie nadciśnienie. Powinno syknąć po odkręceniu go. Możesz też obadać stan gumowej uszczelki na nim. Niewielka szansa, że to to, ale sprawdzić trzeba, najlepiej zacząć od najprostszych rzeczy. Uszkodzone korki potrafią narobić szkód.

Edited by jaszek7777, 06 November 2017 - 20:12.


#37 Offline   w0jta5


  • posts 5,025
  • Joined 14 Nov 2008
  • Miejscowość: Karkonosze
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Posted 06 November 2017 - 20:21

Wyświetl postUżytkownik jaszek7777 dnia 06 November 2017 - 20:11 napisał

Musi utrzymywać w układzie nadciśnienie. Powinno syknąć po odkręceniu go.
No tak, ale wtedy może mieć 1,2 1,4 a nawet 1,6 bara... i coś rozsadzić, bez manometru w układzie nic nie sprawdzisz.

Można zapiać pompkę z manometrem do zbiorniczka przewodem przelewowym, przelewowy w stronę silnika zatkać i zobaczyć czy przy wybitej na korku wartości otworzy się.

Stare były 1,2 bara. A nowszego typu 1,4 bara.

#38 Offline   melfio1


  • posts 3,639
  • Joined 02 Nov 2008
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Opel Agila

Posted 07 November 2017 - 17:31

1.2 to były do diesla a 1.4 do benzyny

#39 Offline   w0jta5


  • posts 5,025
  • Joined 14 Nov 2008
  • Miejscowość: Karkonosze
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Posted 07 November 2017 - 22:34

Wyświetl postUżytkownik melfio1 dnia 07 November 2017 - 17:31 napisał

1.2 to były do diesla a 1.4 do benzyny
Tu całkowicie się nie zgodzę i nadal podtrzymuję swoją wersję.
W Bordowej OM601 wymieniałem profilaktycznie korek na nowy po wycieku chłodnicy, w ASO dobrano już korek 1,4. Zapytałem czemu 140 jak stary jest 120? W systemie jest zastąpione, a stare korki nie są dostępne.
W obecnej m102 zgubił się korek i w ASO również dobrali 1.4.
W ruskim EPC podają że nastąpiła zmiana nr korka z 1.2 na 1.4. W książkach obsługi typu Sam Naprawiam dla obu wersji silnikowych podają 1.2








Podobne tematy Zwiń