Jump to content




- - - - -

[W124] Nawiew raz działa, raz nie


39 replies to this topic

#21 Offline   Gerri


  • posts 2,647
  • Joined 25 May 2009
  • Miejscowość: Limerick
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Audi A3

Posted 05 March 2018 - 23:55

Wyświetl postUżytkownik jaszek7777 dnia 05 March 2018 - 21:08 napisał

Ja wymieniłem dmuchawę bez wyciągania mechanizmu wycieraczki.
Słyszałem taką opinię, że można zrobić remont silnika przez rurę wydechową. Tylko po co? Założę się z tobą, że szybciej i wygodniej wymienię dmuchawę demontując mechanizm wycieraczki niż szarpiąc się pod tym mechanizmem ryzykując uszkodzenie turbiny dmuchawy.

Wyświetl postUżytkownik jaszek7777 dnia 05 March 2018 - 21:08 napisał

Szczotki zostaw w spokoju. Tam prądu brakuje, a nie żadne szczotki
Osobiście wcale bym jeszcze szczotek nie wykluczał.



#22 Offline   jaszek7777


  • posts 885
  • Joined 01 Oct 2013
  • Miejscowość: Ostróda
  • Mercedes:W201 2.5D - OM602
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Posted 06 March 2018 - 14:18

Jak byś robił to tak jak ja na deszczu ze śniegiem przy +2 stopniach i silnym wietrze, też chciałbyś jak najszybciej :)

#23 Offline   Fah


  • posts 336
  • Joined 12 Sep 2017
  • Miejscowość: Ciechanów
  • Mercedes:W124 2.5D >93r. - OM605
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Posted 06 March 2018 - 16:27

To tak - Póki co, hula jak trzeba. Jedyne, co niepokojące zaobserwowałem, to ślady po spryskiwaczach (czerwony koncentrat) w okolicach rezystora na kolanku od kierownicy. REST, wszystko działa. Prawdopodobnie ktoś coś konkretnie modził, bo po dokręceniu imbusa w środkowej kratce, nie dało się regulować klapki.

#24 Offline   Fah


  • posts 336
  • Joined 12 Sep 2017
  • Miejscowość: Ciechanów
  • Mercedes:W124 2.5D >93r. - OM605
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Posted 23 October 2018 - 19:45

Powrót zimna, powrót problemu, ale z nieco innymi objawami

Nawiew znów nie dmucha, bezpieczniki całe. ALE po załączeniu REST dmuchawa się odzywa, jak powinna. Po przekręceniu kluczyka na II REST się odpina i dmuchawa nie chodzi. Majtanie kluczykiem nic nie daje. Ktoś ma jakiś pomysł?

Edyta - wersja z manualną klimą, z pokrętłami

Edited by Fah, 23 October 2018 - 20:00.


#25 Offline   Gerri


  • posts 2,647
  • Joined 25 May 2009
  • Miejscowość: Limerick
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Audi A3

Posted 23 October 2018 - 20:20

Do REST-u dmuchawa dostaje prąd z pominięciem stacyjki (przez przekaźnik). Zwykłe dmuchanie idzie przez stacyjkę. Tak więc drogą dedukcji można wstępnie doczepić się kostki stacyjki. Z pamięci nie pamiętam gdzie w tym wszystkim jest główny bezpiecznik dmuchawy (i być może na REST-cie jest jakiś inny) - tak więc dla pewności bym go też sprawdził. Niby napisałeś, że sprawdziłeś - ale jednak powtórz tą czynność. Jak jest klima, to bezpiecznik dmuchawy jest poza skrzynką bezpieczników.

Edited by Gerri, 23 October 2018 - 20:21.


#26 Offline   Fah


  • posts 336
  • Joined 12 Sep 2017
  • Miejscowość: Ciechanów
  • Mercedes:W124 2.5D >93r. - OM605
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Posted 23 October 2018 - 20:25

Jak się dorwać do tej kostki stacyjki przy minimalnym rozbieraniu? Tak jak czytam, to bezpiecznik poza skrzynką jest w automatycznej, ja mam manual z pokrętłami i "osuszanie/EC/Obieg zamknięty" pośrodku

#27 Offline   Gerri


  • posts 2,647
  • Joined 25 May 2009
  • Miejscowość: Limerick
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Audi A3

Posted 24 October 2018 - 07:47

Przejrzałem właśnie cały temat, i tak w zasadzie wszystkie rozwiązania i możliwości już zostały zaproponowane - również to, jak sprawdzić kostkę stacyjki bez jej wyciągania. Obawiam się, że dalsze rozwijanie tematu to już będzie przysłowiowe "bicie piany".

#28 Offline   Fah


  • posts 336
  • Joined 12 Sep 2017
  • Miejscowość: Ciechanów
  • Mercedes:W124 2.5D >93r. - OM605
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Posted 24 October 2018 - 08:43

Faktycznie - podałem plusa na bezpiecznik 11 i nawiew ruszył. Pod tą samą 11 są szyby, które normalnie działają, więc to nie kolejne gniazdo wytopione. Popatrzyłem na zdjęcia stacyjki i kostki, widzę tam cztery kabelki. Który z nich to sygnał do m.in nawiewu i za co jeszcze odpowiada?

#29 Offline   Fah


  • posts 336
  • Joined 12 Sep 2017
  • Miejscowość: Ciechanów
  • Mercedes:W124 2.5D >93r. - OM605
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Posted 26 October 2018 - 16:02

Dobrałem się do stacyjki i.. problem. Stacyjka nie chce wyjść. Kostka z tyłu, wyglądająca jak włącznik świateł też się nie ruszy. A ponadto szybka lekcja z podciśnienia, że jak odepniesz wężyk, to kluczyka nie wyjmiesz, ani biegami nie pomajtasz. Wkład stacyjki też nie chciał się ruszyć (Choć może dlatego, że w otwory włożyłem po gwoździu, zamiast narzędziu) Pytanie, czy aby na pewno muszę wyciągać całą stacyjkę, żeby dostać się do pinów?

Bo już po głowie mi chodzi myśl, żeby na blaszkę bezpiecznika podać załączany plus, np od wzbudzenia radia, coby się nie pierdzielić ze stacyjką

#30 Offline   Fah


  • posts 336
  • Joined 12 Sep 2017
  • Miejscowość: Ciechanów
  • Mercedes:W124 2.5D >93r. - OM605
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Posted 02 December 2018 - 23:19

Chyba znalazłem winnego, choć może to być czysty przypadek. Na prawym kielichu, przed akumulatorem są dwa bezpieczniki z blaszki. Jeden był lekko przepołowiony - wyglądało wręcz jak głęboka rysa. Zetknąłem te połówki ze sobą, kilka dni później, jak już w końcu odpaliłem, nawiew działał jak Stuttgart przykazał.








Podobne tematy Zwiń