Jump to content




- - - - -

[W124] Nawiew raz działa, raz nie


39 replies to this topic

#31 Offline   hadrianus


  • posts 248
  • Joined 06 Jul 2016
  • Miejscowość: Krajna
  • Mercedes:W124 2.2E - M111
  • Rocznik:1994
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Posted 03 December 2018 - 00:02

Zrobisz foty dla potomnych??



#32 Offline   Fah


  • posts 336
  • Joined 12 Sep 2017
  • Miejscowość: Ciechanów
  • Mercedes:W124 2.5D >93r. - OM605
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Posted 03 December 2018 - 21:33

Jednak fałszywy trop. Dopiero dzisiaj odebrałem auto od mechanika (z wymiany świec), rozłączyłem felerny bezpiecznik, a nawiew nadal działał.

#33 Offline   tRawski


  • posts 854
  • Joined 08 Dec 2009
  • Miejscowość: Radziejów
  • Mercedes:W124 2.2E - M111
  • Rocznik:1994
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W124 280TE 1993 -->swap 320TE
  • Trzeci Mercedes:W124 300TE 1992 4MATIC

Posted 11 January 2019 - 23:06

Ok, odgrzewam kotleta.
Nawiew nie dziala na zadnym biegu.
Dmuchawa sprawna, wlacznik podmieniony na sprawny, prad na bezpieczniku jest, bezpiecznik ok.
Ktos podpowie gdzie dalej szukac? Mogl sie kable gdzies upalic?

#34 Offline   hadrianus


  • posts 248
  • Joined 06 Jul 2016
  • Miejscowość: Krajna
  • Mercedes:W124 2.2E - M111
  • Rocznik:1994
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Posted 11 January 2019 - 23:09

Mógł, sprzwdzałeś czy stacyjka łączy dobrze..

#35 Offline   tRawski


  • posts 854
  • Joined 08 Dec 2009
  • Miejscowość: Radziejów
  • Mercedes:W124 2.2E - M111
  • Rocznik:1994
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W124 280TE 1993 -->swap 320TE
  • Trzeci Mercedes:W124 300TE 1992 4MATIC

Posted 29 June 2019 - 23:23

Hejo
Tu ponownie ja :)
Dalej nie rozwiązałem problemu.
Wymieniłem komplet zamków i stacyjkę wiec ja z gory odrzucam. Wentylator sprawdzony i na krotko chodzi. Bezpiecznik caly. Gniazdo wyczyszczone.

Pytanie:

Czy ktos moze mi opisać jak idzie kabel wentylatora od bezpiecznika do tego opornika co jest pod szyba czołowa, pliss!? Nie jestem dobry w czytaniu schematów elektrycznych.
Nie ma prądu na opornicy pod szyba i wydaje mi sie ze albo ona jest uszkodozna albo sie kabel gdzies po drodze upalil.

Czy ktos moze mi napisac prosze, jak powinienem krok po kroku śledzić kabel aby znaleźć problem/winowajcę?

Dziekuje z gory

#36 Offline   melfio1


  • posts 3,639
  • Joined 02 Nov 2008
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Opel Agila

Posted 30 June 2019 - 06:05

W W201 rezystor jest połączony z silnikem dmuchawy kablem brązowym czyli masa,i kablem biało zielonym bezpośrednio,nie wiem czy dobrze myślę ,ale jak się załącza dmuchawe to prąd płynie przez rezystor .,

#37 Gość_Rafał 1972_


  • Joined --

Posted 30 June 2019 - 15:35

Coś takiego?
Dołączona grafika
Dołączona grafika

#38 Offline   tRawski


  • posts 854
  • Joined 08 Dec 2009
  • Miejscowość: Radziejów
  • Mercedes:W124 2.2E - M111
  • Rocznik:1994
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W124 280TE 1993 -->swap 320TE
  • Trzeci Mercedes:W124 300TE 1992 4MATIC

Posted 30 June 2019 - 15:48

Panowie, dziekuje za odzew.
Na bezpieczniku jest napięcie wiec prad ‚ginie’ gdzies za bezpiecznikiem. Chodzi mi o wskazówkę ktory kabel przedzwonic miernikiem (krok po kroku kazdy odcinek) aby znalezc winowajcę (ktory nie podaje prądu na wentylator)

#39 Offline   Gerri


  • posts 2,649
  • Joined 25 May 2009
  • Miejscowość: Limerick
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Audi A3

Posted 30 June 2019 - 19:26

Wyświetl postUżytkownik tRawski dnia 30 June 2019 - 15:48 napisał

Na bezpieczniku jest napięcie wiec prad ‚ginie’ gdzies za bezpiecznikiem.
"Bezpiecznik" to bezpiecznik jako taki, i dwie sprężynki stykowe. Wiemy już, że na bezpieczniku jest. A sprawdziłeś na blaszce/sprężynce ZA bezpiecznikiem?
Jeżeli chodzi o dalszą drogę prądu, to muszę niestety założyć, że masz zwykła ogrzewanie. Instalacja dmuchawy niestety się różni w różnych wyposażeniach - a tego nie byłeś uprzejmy podać co masz.
Tak więc z bezpiecznika wychodzi kabel czarno/zielony (można to sobie było podejrzeć bez problemu od dołu skrzynki bezpieczników) i bez żadnej wtyczki po drodze zmierza do obrotowego przełącznika dmuchawy na konsoli. Z przełacznika wychodzą w stronę rezystora na podszybiu cztery kable (po jednym dla każdego biegu): bieg I - kabel zielono/niebieski, bieg II - kabel zielono/żółty, bieg III - kabel zielono/czerwony i bieg IV kabel zielono/biały.
Robisz jakiś "czeski błąd" - bo ta cała instalacja jest prosta. Gdzie przypinasz masę jak mierzysz napięcie (nie wiem czym mierzysz - kontrolką, multimetrem)

#40 Offline   tRawski


  • posts 854
  • Joined 08 Dec 2009
  • Miejscowość: Radziejów
  • Mercedes:W124 2.2E - M111
  • Rocznik:1994
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W124 280TE 1993 -->swap 320TE
  • Trzeci Mercedes:W124 300TE 1992 4MATIC

Posted 04 July 2019 - 20:41

Dzieki Gerri
Bede mierzyl kontrolka bo multimetr sie skonczyl.
Dziekuje raz jeszcze








Podobne tematy Zwiń