Jump to content




- - - - -

[W124] 3.0 turbodiesel falowanie / nie rowna praca


26 replies to this topic

#21 Offline   TOM0808


  • posts 29
  • Joined 01 Nov 2009
  • Miejscowość: Sochaczew
  • Mercedes:W124 2.0 <92 - M102
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Posted 20 March 2018 - 22:05

A czy przyczyną owej przypadłości może być uszczelka kolektora wydechowego, bo podczas dogłębnych oględzin będąc w kanale dostrzegłem, iż podczas w/w usterki z kolektora wydobywają się spaliny, a jak już się nagrzeje to spaliny przestają lecieć i falowanie też ustaje.



#22 Offline   OSTRY2500


  • posts 814
  • Joined 29 Jul 2016
  • Miejscowość: ZAMOSC
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Posted 21 March 2018 - 12:02

Nie jak się nagrzeje to ci nie kości i niewidzial spalin bo są przezroczyste to nie to nie uszczelka.

Wysłane z mojego E5823 przy użyciu Tapatalka



#23 Offline   ryan_ab


  • posts 141
  • Joined 20 Apr 2013
  • Miejscowość: Siemianowice
  • Mercedes:W124 3.0D turbo - OM603
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Posted 18 June 2018 - 11:28

Witam!
Jak rozwiązała się sprawa? Aktualnie mój 300TD mam wrażenie nie pali na jedne cylinder, świeci się kontrolka ABS i nie działa obrotomierz.
Mechanik polecił sprawdzić kompresję.
Jeden mechanik chce wykręcać wtryski i mierzyć za około 100-150zł
Drugi powiedział że zmierzy kompresje multimetrem? za około 30zł
Czy słyszeliście o czymś takim?

#24 Offline   jaszek7777


  • posts 885
  • Joined 01 Oct 2013
  • Miejscowość: Ostróda
  • Mercedes:W201 2.5D - OM602
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Posted 18 June 2018 - 13:13

Zanim cokolwiek zaczną Ci grzebać i sprawdzać, napisz, czy coś jeszcze wskazuje za kompresją? Kopcenie, smród spalonego oleju, ciężki rozruch, mała moc, nierówna praca, wysokie spalanie, wysokie ubytki oleju silnikowego...? Przyczyn nierównej pracy silnika może być kilka innych. W tych dieslach aby nierówno pracował, to tłok musiałby się już przewracać w cylindrze, zwłaszcza o tej porze roku.

Żeby Ci przypadkiem nie zrobili remontu silnika z powodu np. uszkodzonego wtryskiwacza, albo spalonej świecy żarowej :)

Nierówno pracuje zawsze, czy np. tylko jak zimny, albo tylko krótko po rozruchu?

Edited by jaszek7777, 18 June 2018 - 13:14.


#25 Offline   ryan_ab


  • posts 141
  • Joined 20 Apr 2013
  • Miejscowość: Siemianowice
  • Mercedes:W124 3.0D turbo - OM603
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Posted 19 June 2018 - 09:44

Robię tym autem bardzo małe przebiegi. Rzadko jest uruchamiany. Od jakiegoś czasu zapalał (miałem wrażenie) na 4 cylindry z niedziałającym obrotomierzem i kontrolką ABS. Zwiększenie obrotów tak na około 2-3 tys rozwiązywało sprawę. Obrotomierz wracał, ABS gasł, 6 cylindrów pracowało równo i wszystko ok.
Silnik nie dymi, ma moc itd.

W chwili obecnej wygląda to tak, że odpala na te 4 cylindry i mam wrażenie że po minucie dołącza się 5 cylinder i tak już zostaje. Dłuższa jazda, wysokie obroty, obciążenie itd. nie dają już rezultatu i ten 6 cylinder nie pracuje. Silnik pracuje nie równo z racji na to, ale nie ma falowania obrotów, moc jest. Obrotomierz nie działa, ABS się świeci.

Wskaźnik ciśnienia oleju na wolnych obrotach zwykle wskazuje u mnie około 1,5 - przy wciśniętym gazie zawsze wędruje na 3. W tym momencie dalej tak jest.

#26 Offline   T34


  • posts 337
  • Joined 09 Apr 2013
  • Miejscowość: Polska
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Posted 19 June 2018 - 12:41

Jak obrotomierz nie działa to może być coś z układem biegu jałowego który w Twoim silniku jest elektroniczny. Może być to padnięty czujnik prędkości obrotowej. Zrób tak: śledź jak idzie przewód od czujnika prędkości obrotowej (ten czujnik jest na obudowie koła zamachowego, od strony kierowcy, pod rozrusznikiem, bardziej od spodu silnika w okolicach otworu rewizyjnego koła zamachowego kóry maskuje plastikowa trapezowata zaślepka, lub tego kształtu otwór jesli jej brak). Przewód idzie po ściane grodziowej za akumulator, jak wyjmiesz czarny plastik zza akumulatora to natrafisz na złączkę, rozłączasz ją i na przewodzie co idzie do czujnika masz dwa piny. 1: mierzysz opór między nimi - ma być pomiędzy 0.4 a 2.5 kilooma. 2: odpalasz silnik i mierzysz prąd PRZEMIENNY pomiędzy tymi dwoma pinami. Na biegu jałowym ma być powyżej 4V, oraz ma rosnąć po dodaniu gazu. W ten sposób sprawdzisz czy czujnik jest sprawny, jest on elementem tego układu biegu jałowego, podobnie jak "srebrny przekaźnik" i te elementy jak są wadliwe to właśnie są problemy z obrotomierzem, kontrolką abs, obrotami na luzie itd.
Po drugie wątpię że auto chodzi na 5 cylindrów. Poczekaj aż silnik się nagrzeje i popuszczaj po kolei przewody wysokiego ciśnienia aż zacznie sączyć się ropa, klucz nr 14. Wtedy gdy cylinder będzie przestawał pracować, to znaczy że jest ok, dokręć z powrotem i idź dalej aż dojdziesz do rzekomego martwego cylindra. Jak nie będzie żadnego z sześciu po którym praca silnika się nie zmieni to ta pewno coś z układem elr.

#27 Offline   ryan_ab


  • posts 141
  • Joined 20 Apr 2013
  • Miejscowość: Siemianowice
  • Mercedes:W124 3.0D turbo - OM603
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Posted 11 July 2018 - 14:45

Jakiś czas temu odebrałem auto od mechanika.

Nie mierzyliśmy kompresji, bo poniższe działania pomogły, mam nadzieję że na długo.

Na chwilę obecną problem nie równej pracy oraz kontroli ABS i braku obrotomierza wyeliminowany. Działa ok.
Co zostało zrobione:
- przelutowane przekaźniki za akumulatorem
- wymienione 6szt świec żarowych z wiązką
- czyszczenie skrzynki z bezpiecznikami i kilka wymienione

Z racji na to, że auto jest bardzo rzadko jeżdżone profilaktycznie zalałem do baku Mixol celem przesmarowania układu.








Podobne tematy Zwiń