Witam
Czy kąt wtrysku powinno się odczytywać z koła pasowego względem lewej krawędzi tej |_/ blaszki?
Mam też drugie pytanie. Czy należy ustawiać na moment kiedy trzpień blokady wskoczy i zazębi się z pompą czy na moment kiedy blokada zablokuje wałek pompy, będzie opór i nie da się dalej kręcić wałem? Pytam bo między tymi położeniami i jest prawie 2 stopnie różnicy.
1
Kąt wtrysku - wątpliwości z pomiarem
Rozpoczęty przez przemekm, sie 09 2019 12:53
18 odpowiedzi w tym temacie
#1
Napisano 09 sierpnia 2019 - 12:53
#2
Napisano 24 maja 2021 - 19:55
Wymieniałem uszczelkę pod głowicą. Po złożeniu wóz zaczął mocniej dymić. Czy dobrze odczytałem sposób sprawdzenia ustawienia pompy wtryskowej- czyli wał korbowy na OT , wał rozrządu na znaki na pokrywie pierwszej panewki i w takim położeniu po odkręceniu korka na pompie w otworze powinien być widoczny nadlew (garbik ) regulatora ??? Wtedy pompa jest właściwie ustawiona?. Pompa nie była ruszana przy wymianie uszczelki ale na 100 % nie dam głowy że nie przestawiłem jej koła względem łańcucha.
#3
Napisano 25 maja 2021 - 06:49
Wał korbowy 15 st po ZZ
#4
Napisano 25 maja 2021 - 08:16
Czyli wał korbowy ustawić na 15 stopni PO OT i wtedy sprawdzić czy garbik pompy jest widoczny??? I jak tak będzie to pompa właściwie ustawiona? Jest kilka postów w których podają że 3 znaki mają wystąpić równo czyli wał i rozrząd na znaki na OT i wtedy garbik jest widoczny, Andrzejz podajesz 15 stopni po OT (czy tam ZZ ). To jak jest w końcu?
#5
Napisano 25 maja 2021 - 12:05
Podaję po ZZ,tak w książce pisze
#6
Napisano 25 maja 2021 - 12:50
Ok. Spróbuję i przekonam się.....
#7
Napisano 26 maja 2021 - 04:33
Wstaw OT na wale i sprawdź znak na wałku
Następnie przekręć wał na 15 po OT i sprawdź pompę wtryskowa ewentualnie skoryguj albo wyjmij zablokuj i ponownie zamontuj i ma być
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Następnie przekręć wał na 15 po OT i sprawdź pompę wtryskowa ewentualnie skoryguj albo wyjmij zablokuj i ponownie zamontuj i ma być
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
#8
Napisano 28 maja 2021 - 16:38
Po ustawieniu na znaki na 15 stopni po OT faktycznie w otworze w pompie ukazał się garbik. Sprawdziłem jeszcze na kropelkę na 1-szym cylindrze-tu jest nieco inaczej bo początek tłoczenia występuje około 10-15 stopni przed OT. Więc już nie wiem. Ale może być taka późna reakcja bo pompa spręża trochę powietrza w kapilarze (u-rurce ) i nie ma ciągłości napełnienia ropą?
#9
Napisano 28 maja 2021 - 16:45
15* po OT to jest jedynie pozycja montażowa pompy (wtedy można w bok wkręcić blokadę żeby się właśnie zablokowała o ten garbik) i odpowiada to początkowi tłoczenia 24* (i tutaj było różnie w zależności od wersji silników) przed GMP
#10
Napisano 28 maja 2021 - 17:54
Tak powinno być.O kilka stopni przestawisz bez wyjmowania pompy,jakby trzeba było trochę skorygować
Podobne tematy
Temat | Forum | Autor | Podsumowanie | Ostatni post | |
---|---|---|---|---|---|
Kąt Wtrysku W124 2.5D |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Wladek90 |
|
||
[W124] zmiana mechanicznego wtrysku na elektroniczny |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Balrog666 |
|
|
|
[m104] Diagnostyka wtrysku HFM |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Devcrk |
|
|
|
W124 om602 2.5d z ARA regulacja dawki wtrysku |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | bosspepsi |
|
||
[W124] trójkąt boczka drzwi problem z montażem |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Jul |
|