Jump to content




- - - - -

Sprzęgło Sachs czy Luk ?


5 replies to this topic

#1 Offline   Szyman


  • posts 6
  • Joined 25 Aug 2020
  • Miejscowość: Częstochowa
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Posted 01 September 2020 - 19:25

Które sprzęgło wybrać do wymiany ? Jest spory wybór i zgłupiałem które będzie lepsze. Może macie jakieś sprawdzone?



#2 Offline   lukas125p


  • posts 65
  • Joined 21 Aug 2016
  • Miejscowość: Drzewica
  • Mercedes:W124 3.0D <93r. - OM603
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Posted 07 September 2020 - 17:58

Wiem że na przykładzie BMW krytykowane są koła dwumasowe marki Sachs które potrafią dawać oznaki zużycia po 20tys. km co do samych sprzęgieł (tarcza, docisk, łożysko) nie powinno być problemów, polecam oddać dwumas/koło zamachowe do szlifowania powierzchni przed założeniem nowego zestawu, uchroni to przed ewentualnymi problemami (szarpanie przy ruszaniu na nowym sprzęgle, ewentualne ślizganie się nowego sprzęgła jeżeli stare koło ma koliste bruzdy)

#3 Offline   Szyman


  • posts 6
  • Joined 25 Aug 2020
  • Miejscowość: Częstochowa
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Posted 07 September 2020 - 19:19

Słyszałem, że własnie nie polecają tak robić ale co głowa to inne zdanie.Czy Ty tak zrobiłeś i zdało to egzamin? Jeśli tak to pójdę za Twoją radą.

#4 Offline   lukas125p


  • posts 65
  • Joined 21 Aug 2016
  • Miejscowość: Drzewica
  • Mercedes:W124 3.0D <93r. - OM603
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Posted 07 September 2020 - 20:05

Jeśli chodzi o szlifowanie powierzchni, popełniłem ten błąd 3 razy (nie oddałem do szlifowania) VW LT 2.5tdi (po założeniu sprzęgła - tarcza, docisk, łapa, łożysko, przy bucie w podłogę ślizgało się) Renault Master 2.5dci szarpał przy ruszaniu po założeniu nowej tarczy na stare nieszlifowane koło zamachowe Citroen 2.0 benzyna szarpał przy ruszaniu. W moim w201 2.5d ktoś założył tarcze i docisk nie zmieniając łapy oraz nie szlifując powierzchni, też poszarpywała. http://mb201-124.eu/...s125p-25d-1989/ Po to warsztaty szlifierskie świadczą usługę szlifowania żeby z niej korzystać. Oczywiście mechanik któremu nie chce się wieźć koła zamachowego do szlifierni lub chce szybko złożyć/oddać auto, będzie odradzał.

#5 Offline   Szyman


  • posts 6
  • Joined 25 Aug 2020
  • Miejscowość: Częstochowa
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Posted 10 September 2020 - 12:17

Ok w takim razie skoro tak radzisz to chyba się skuszę na to szlifowanie. Zamówiłem sprzęgło samodzielnie z https://www.sprzeglo...el-75-km/500349 więc teraz poszukam sobie kto mi to przeszlifuje. Trochę zagłębiłem się w temat i faktycznie piszą że warto. Naprawdę dzięki za poradę.

#6 Offline   szołim


  • posts 6
  • Joined 27 Jan 2011
  • Miejscowość: Wrocław
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Posted 12 September 2020 - 19:52

Ja niestety nie szlifowałem i szarpie, ale tylko jak zimny jest.Pojawiło się po roku od założenia więc trochę to dziwne.








Podobne tematy Zwiń