1
Kąt Wtrysku W124 2.5D
Started by Wladek90, Nov 14 2021 19:02
15 replies to this topic
#1
Posted 14 November 2021 - 19:02
Witam
posiadam mercedesa W124 2.5D silnik om602 90KM rocznik 1989. Moje pytanie to na ile stopni należy ustawić kąt wtrysku przed OT, ponieważ znalazłem w internecie tematy gdzie raz było mówione o 19 stopniach, a innym razem o 24.
posiadam mercedesa W124 2.5D silnik om602 90KM rocznik 1989. Moje pytanie to na ile stopni należy ustawić kąt wtrysku przed OT, ponieważ znalazłem w internecie tematy gdzie raz było mówione o 19 stopniach, a innym razem o 24.
#2
Posted 14 November 2021 - 21:14
Są 2 różne metody:
1 Ustawianie kąta wtrysku z blokadą pompy - odkręcamy korek w pompie wkręcamy blokadę, wkładamy pompę, wtedy na wale ma być 15 stopni po OT
2 Na kropelkę, wtedy tłoczenie ma się zacząć na ok 19 stopni przed OT
Dynamiczna regulacja polega na pochylaniu pompy na silnik - przyspieszanie wtrysku lub od silnika opóźniając
1 Ustawianie kąta wtrysku z blokadą pompy - odkręcamy korek w pompie wkręcamy blokadę, wkładamy pompę, wtedy na wale ma być 15 stopni po OT
2 Na kropelkę, wtedy tłoczenie ma się zacząć na ok 19 stopni przed OT
Dynamiczna regulacja polega na pochylaniu pompy na silnik - przyspieszanie wtrysku lub od silnika opóźniając
#3
Posted 14 November 2021 - 21:35
Wszystko wiem, tylko czy przypadkiem 19 stopni nie było od rocznika 90 jak silnik posiadał już egr?
Kiedyś czytałem że w silnikach bez egr czyli przed rokiem 1990 kąt ustawiało się na 24 stopni przed OT
Kiedyś czytałem że w silnikach bez egr czyli przed rokiem 1990 kąt ustawiało się na 24 stopni przed OT
#4
Posted 15 November 2021 - 08:52
Użytkownik Wladek90 dnia 14 November 2021 - 21:35 napisał
Wszystko wiem, tylko czy przypadkiem 19 stopni nie było od rocznika 90 jak silnik posiadał już egr?
Kiedyś czytałem że w silnikach bez egr czyli przed rokiem 1990 kąt ustawiało się na 24 stopni przed OT
Kiedyś czytałem że w silnikach bez egr czyli przed rokiem 1990 kąt ustawiało się na 24 stopni przed OT
#7
Posted 15 November 2021 - 11:17
Ok dzięki
#8
Posted 20 November 2021 - 15:00
Ustawiłem na 19 stopni i samochód szarpie na ssaniu oraz dymi. Na 24 stopniach również dymił, ale nie występowało wtedy szarpanie.
Pisaliście że 24 stopnie było w w123, ale z tego co wiem to ten silnik był właśnie montowany i w w123 i w124,a mój samochód jest z początku produkcji.
Jakieś pomysły?
Pisaliście że 24 stopnie było w w123, ale z tego co wiem to ten silnik był właśnie montowany i w w123 i w124,a mój samochód jest z początku produkcji.
Jakieś pomysły?
#9
Posted 20 November 2021 - 18:52
OM 602 nie było w W123...Ustaw na 15st w blokadzie
#10
Posted 20 November 2021 - 19:16
Użytkownik Wladek90 dnia 20 November 2021 - 15:00 napisał
Ustawiłem na 19 stopni i samochód szarpie na ssaniu oraz dymi. Na 24 stopniach również dymił, ale nie występowało wtedy szarpanie.
Pisaliście że 24 stopnie było w w123, ale z tego co wiem to ten silnik był właśnie montowany i w w123 i w124,a mój samochód jest z początku produkcji.
Jakieś pomysły?
Pisaliście że 24 stopnie było w w123, ale z tego co wiem to ten silnik był właśnie montowany i w w123 i w124,a mój samochód jest z początku produkcji.
Jakieś pomysły?
Edited by SuperBuster11, 20 November 2021 - 19:17.
Podobne tematy
Topic | Forum | Started By | Stats | Last Post Info | |
---|---|---|---|---|---|
[W124] zmiana mechanicznego wtrysku na elektroniczny |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Balrog666 |
|
||
Kąt wtrysku - wątpliwości z pomiarem |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | przemekm |
|
||
[m104] Diagnostyka wtrysku HFM |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Devcrk |
|
||
W124 om602 2.5d z ARA regulacja dawki wtrysku |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | bosspepsi |
|
||
[W124] 200D mocowanie przewódu czwartego wtrysku |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | forch |
|