Cześć,
mam w201 z 1986 roku z silnikiem 2.5D i chcę do niego dołożyć obrotomierz.
Kupiłem licznik również od wąskiej listwy z obrotomierzem na trzy piny - strzelam, że plus, masa i "W"
Skąd wziąć sygnał "W"? Wystarczy, że pociągnę przewód do alternatora i tyle?
Czytałem też o czujniku w misce olejowej, który czyta z koła zamachowego i przechodzi przez srebrny przekaźnik - nie mam takiego przekaźnika za akumulatorem.
2
2.5D '86 dołożenie obrotomierza
Started by WalterW, Oct 17 2023 10:05
6 replies to this topic
#1
Posted 17 October 2023 - 10:05
#2
Posted 17 October 2023 - 19:41
Użytkownik WalterW dnia 17 October 2023 - 10:05 napisał
mam w201 z 1986 roku z silnikiem 2.5D
Użytkownik WalterW dnia 17 October 2023 - 10:05 napisał
Skąd wziąć sygnał "W"? Wystarczy, że pociągnę przewód do alternatora i tyle?
Użytkownik WalterW dnia 17 October 2023 - 10:05 napisał
Czytałem też o czujniku w misce olejowej, który czyta z koła zamachowego
Użytkownik WalterW dnia 17 October 2023 - 10:05 napisał
który czyta z koła zamachowego i przechodzi przez srebrny przekaźnik
Użytkownik WalterW dnia 17 October 2023 - 10:05 napisał
srebrny przekaźnik - nie mam takiego przekaźnika
#3
Posted 19 October 2023 - 18:41
Ja w wąskiej listwie W124 1986rok nie mam ABS i obrotomierza.Srebrnego przekaźnika też brak.W szerokiej listwie mam obrotomierz i ABS i srebrny przekaźnik za akumulatorem
#4
Posted 24 October 2023 - 15:29
Kiedyś w swoim 2.0D dołożyłem obrotomierz. Potrzebujesz obrotomierz, czujnik i ewentualnie wywiercić sobie miejsce na ten czujnik w obudowie koła zamachowego jak nie było oryginalnie. Jeden przewód z czujnika idzie do pina W, drugi do masy. Pozostałe dwa piny to masa i zasilanie. Tak to wyglądało przy próbie:
https://www.youtube....h?v=yziSytLZ-IY
https://www.youtube....h?v=yziSytLZ-IY
#5
Posted 24 October 2023 - 22:05
Użytkownik T34 dnia 24 October 2023 - 15:29 napisał
Kiedyś w swoim 2.0D dołożyłem obrotomierz. Potrzebujesz obrotomierz, czujnik i ewentualnie wywiercić sobie miejsce na ten czujnik w obudowie koła zamachowego jak nie było oryginalnie. Jeden przewód z czujnika idzie do pina W, drugi do masy. Pozostałe dwa piny to masa i zasilanie. Tak to wyglądało przy próbie:
https://www.youtube....h?v=yziSytLZ-IY
https://www.youtube....h?v=yziSytLZ-IY
Ile czasu zajęła Tobie ta operacja?
#6
Posted 26 October 2023 - 10:47
Jak masz otwór na czujnik to w dwie godziny się wyrobisz z podłączeniem wszystkiego pod odpowiedni bezpiecznik, mi zeszło trochę więcej bo potrzebowałem bardzo długiego wiertła żeby wywiercić otwory w odbudowie koła zamachowego
#7
Posted 28 October 2023 - 10:27
Mam, 2.0D w automacie, również z dołożonym obrotomierzem, aczkolwiek ja kupiłem sam zegar. Niestety sam nie zakładałem więc szczegółów nie znam. Mechanik, który to robił powiedział że musiał tylko dokupić odpowiedni przewód do połączenia obrotomierza z wyjściem na skrzyni biegów. Podobno przewód do dostania w ASO. Tyle wiem, powodzenia życzę.
Podobne tematy
Topic | Forum | Started By | Stats | Last Post Info | |
---|---|---|---|---|---|
Przekłamywanie obrotomierza |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Daksig |
|
||
[W124] brak wskazań obrotomierza, sygnał jest |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | kuwi |
|
||
[W201] Dołożenie podgrzewanych lusterek |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Malysz86 |
|
||
W124 300D 1986 r. dziwne zachowanie obrotomierza |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | w201chojnice |
|
||
W140, migające kontrolki, brak obrotomierza |
Mercedes S, CL i SEC | kamil4711 |
|