Jump to content




- - - - -

[w124] Filtr paliwa - jak wymienic?


74 replies to this topic

#51 Offline   R0bby


  • posts 68
  • Joined 05 Jul 2012
  • Mercedes:W124 2.5D >93r. - OM605
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Posted 24 October 2012 - 18:12

Wylotowym, tak jak pisałem. Stojąc przed maską, zaraz za drugim kolektorem wylotowym. Wchodzi w toto gruby wąż (czarny gumowy fi <> 2 cm), (który wcześniej się łączy z metalowym, pod zbiornikiem płynu spryskiwacza) a wychodzi cienki i idzie do filtra paliwa (najbardziej po lewo od filtra).



#52 Offline   piotrek.m5


  • posts 5,595
  • Joined 27 Oct 2008
  • Mercedes:W124 3.0D turbo - OM603
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Posted 24 October 2012 - 19:47

Wyświetl postUżytkownik R0bby dnia 24 October 2012 - 18:12 napisał

Wylotowym, tak jak pisałem
Czy aby na pewno? Z tej strony silnika o której piszesz nie ma żadnych przewodów paliwowych. Najlepiej zrób temu czemuś zdjęcie bo tak to coś czuje że się nie dogadamy

#53 Offline   Dziku


  • posts 241
  • Joined 23 Jan 2010
  • Miejscowość: Koszalin
  • Mercedes:W124 3.0E - M103
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Posted 24 October 2012 - 20:42

A nie jest to przypadkiem podgrzewacz paliwa?

#54 Offline   R0bby


  • posts 68
  • Joined 05 Jul 2012
  • Mercedes:W124 2.5D >93r. - OM605
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Posted 25 October 2012 - 07:40

Dołączona grafika

Z tym kolektorem to pokręciłem. Oczywiście to kolektor ssący.

A co do samego filtra, to wygląda na to że w mojej wersji go nie ma. To co zaznaczyłem na zdjęciu to chyba będzie podgrzewacz paliwa.

Edited by piotrek.m5, 25 October 2012 - 07:58.
Zmieniono format zdjęcia na regulaminowy


#55 Offline   bobano


  • posts 103
  • Joined 18 Sep 2008
  • Miejscowość: SPO
  • Mercedes:W124 2.2E - M111
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Posted 04 November 2012 - 02:55

Koledzy, gdzie znajdę w W124 300D filtr wstępny paliwa?? I czy jakas filozofia jest z wymianą czy poprostu odkrecamy i przykrecamy nowy. Dzieki za pomoc

#56 Offline   kubikulum


  • posts 260
  • Joined 27 Jun 2010
  • Miejscowość: łódzkie
  • Mercedes:W124 3.0D-24V >93r. - OM606
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Posted 04 November 2012 - 09:32

Najlepszy dostęp do tego filterka od spodu auta(najlepiej z kanału). Za przewodem metalowym (tym co idą pod autem), na przewodzie gumowym znajdziesz plastikowe "zgrubienie" (czarne-jeśli filtr nigdy nie zmieniany). Ot cała filozofia. Najważniejsze przy montażu to kierunek przepływu paliwa, dwie opaski i tyle.

#57 Offline   bobano


  • posts 103
  • Joined 18 Sep 2008
  • Miejscowość: SPO
  • Mercedes:W124 2.2E - M111
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Posted 07 November 2012 - 22:55

Chciałem zaprezentować filmik jak wymienic krok po kroku filtr paliwa w modelu W124 (diesel). Tutaj akurat jest 200D. Co prawda film nie jest po polsku, ale spokojnie można wywnioskowac co i jak.



#58 Offline   bobano


  • posts 103
  • Joined 18 Sep 2008
  • Miejscowość: SPO
  • Mercedes:W124 2.2E - M111
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Posted 08 November 2012 - 20:45

Czy przy wymianie filtra wstępnego paliwa trzeba nalać do nowego filtra świeżej ropy i dopiero go zamontować czy mozna bez ropy wkręcić i "sama się naleje" podczas odpalania??. Przepraszam za tak dziwne pytanie, ale jestem laikiem w tych kwestiach a chce zrobic coś sam i przy okazji niczego nie spartoczyć. Aha i przy okazji jak ten filter(kątowy) otworzyc żeby ewentualnie ropy wlać?? Dzieki za pomoc

#59 Offline   XM


  • posts 2,650
  • Joined 24 Nov 2009
  • Miejscowość: Puławy
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Posted 09 November 2012 - 20:19

Małego otworzyć się nie da. Najwyżej można zdjać wężyk i nalać strzykawką przez krócieć, ale... wszystko i tak cofnie się do zbiornika. Zwyczajnie nie ma sensu. Zalewa się tylko duży filtr. Akumulator naładowany i kręcić aż zaskoczy. Niektórzy luzują nakrętki na wtryskach co by się szybciej odpowietrzył (oczywiście zakręcają jak tylko pojawi się paliwo). Inni nawet dodatkowo wykręcają np. świece żeby rozrusznik się tak nie meczył przez te np. pół minuty kręcenia. I oto cała filozofia :) .

#60 Offline   66TOMASZ99


  • posts 125
  • Joined 25 Aug 2011
  • Miejscowość: Działdowo
  • Mercedes:W124 2.3E - M102
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Nissan Almera N16, 1.8, 2000r

Posted 11 November 2012 - 22:35

We wstępnym filterku zawsze będzie trochę powietrza więc tym nie ma się co ekscytować, a układ zapowietrzony nie będzie.

Wyświetl postUżytkownik XM dnia 09 November 2012 - 20:19 napisał

Inni nawet dodatkowo wykręcają np. świece żeby rozrusznik się tak nie meczył przez te np. pół minuty kręcenia
Nie wiem czy pół godziny roboty (przy korzystnych wiatrach) jest warte 0,5 minuty odpowietrzania...

Edited by 66TOMASZ99, 11 November 2012 - 22:36.









Podobne tematy Zwiń