Skocz do zawartości




- - - - -

[w124] Filtr paliwa - jak wymienic?


74 odpowiedzi w tym temacie

#61 Offline   DzikWKS


  • Postów: 19
  • Na forum od: 27 lis 2010
  • Miejscowość: Wrocław
  • Mercedes:W124 3.0D <93r. - OM603
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 03 stycznia 2013 - 19:37

Witam wszystkich!
Podłączę się do tematu filtra wstępnego. Posiadam swojego Mercedesa 124 300d już od ponad 2 lat, lubię się przy nim grzebać i zrobiłem w nim już masę rzeczy, bo był zaniedbany. Dwa razy zmieniałem filtr właściwy paliwa bez żadnych problemów ale mam wrażenie, że wspomniany filtr wstępny mam zamontowany w jakimś złym miejscu. Obserwowałem go i stwierdzam, że w ogóle w nim nie płynie paliwo. Może poprzedni właściciel coś tam mieszał. Filtr jest tak trochę z boku i trochę pod pompa wtryskową. Teraz z pamięci nie kojarzę sam dokładnie jakie wężyki są do niego przypięte.
Byłbym wdzięczny za jakiś dokładny opis skąd i jaki wężyk powinien wchodzić do filtra wstępnego i dokąd powinien wychodzić, no i najlepiej jakby miał ktoś jakąś fotkę. Jak będę zmieniał filtry na wiosnę postaram się samemu cyknąć fotkę jak u mnie to jest dziwnie zrobione i może wspólnie wywnioskujemy o co kaman ;) No chyba, że ktoś coś odpisze to zabiorę się za oględziny wcześniej.



#62 Offline   XM


  • Postów: 2 650
  • Na forum od: 24 lis 2009
  • Miejscowość: Puławy
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 03 stycznia 2013 - 20:24

A w jakim miejscu miałby być? Powinien być na wężu, między metalową rurką paliwową, idącą od zbiornika (kończącą się gdzieś przy podłużnicy), a termostatem bocznikującym przepływ paliwa przez wymiennik ciepła (zamontowany na rurce z wodą zasilającą nagrzewnice). W okolicy jest też wstępna, "transportowa" pompką paliwa ulokowana na boku pompy wtryskowej.
Rysunki:
http://mb201-124.eu/...post__p__183911
http://mb201-124.eu/...post__p__181864

#63 Offline   DzikWKS


  • Postów: 19
  • Na forum od: 27 lis 2010
  • Miejscowość: Wrocław
  • Mercedes:W124 3.0D <93r. - OM603
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 05 stycznia 2013 - 01:10

Dzięki wielkie XM, obrazki na pewno się przydadzą. Jutro mam chwilę wolną, jak będzie pogoda to zerknę na okolice pompy i zobaczę dokładnie do czego jest wpięty ten wstępny filtr paliwa ale już widzę (po schematach) że na bank nie jest tak jak powinno być ;)
Jak obczaję to od razu napiszę Ci co było nie tak.

#64 Offline   DzikWKS


  • Postów: 19
  • Na forum od: 27 lis 2010
  • Miejscowość: Wrocław
  • Mercedes:W124 3.0D <93r. - OM603
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 05 stycznia 2013 - 13:58

Dzisiaj sobie dokładnie pooglądałem jak u mnie poprzednicy zamontowali ten filtr wstępny i porównałem go z powyższymi schematami ... i jedno mogę powiedzieć - poprzedni właściciel był mistrzem mechaniki nr 1 w Polsce :) Filterek wstępny jest zamontowany pomiędzy termostatem, a układem podgrzewania paliwa z wymiennikiem ciepła, mało tego obieg: termostat-podgrzewacz jest zamknięty, tzn paliwo z baku trafia od razu do pompki wstępnej i dalej do filtra właściwego z pominięciem termostatu i podgrzewacza. Jak to zobaczyłem to padłem po prostu ;) No i teraz się wyjaśniło czemu zawsze miałem sucho w tym filtrze wstępnym... Skombinuje nowe węże, opaski zaciskowe i powymieniam oraz uporządkuję to wszystko na dniach. Jakby coś mi nie szło to będę jeszcze pisał. Jeszcze raz dzięki XM za te schematy - okazały się bardzo pomocne.

PS
Czy takie ominięcie termostatu i podgrzewacza może mieć jakiś wpływ na niewłaściwą pracę silnika?

#65 Offline   XM


  • Postów: 2 650
  • Na forum od: 24 lis 2009
  • Miejscowość: Puławy
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 05 stycznia 2013 - 15:58

Proszę bardzo.
Tak, bez filtra, pompkę wstępną może szybciej "trafić", no i bez termostatu, w zimie lepiej jak paliwo nie jest tak całkiem zimne. Wiadomo, że przy rozruchu i tak ma tyle stopni, ile jest mrozu, ale przynajmniej potem jest nieco cieplejsze i rzadsze. Filtr wstępny, jako że przezroczysty, pozwala też na ocenę, jak wielki syf jest w baku. Lepiej mieć.
Może się okazać, że termostat będzie Ci przeciekał, więc dlatego jest odłączony. Kolega "Starykot" ostatnio to rozbierał i robił foty: http://mb201-124.eu/...aliwa-w-dieslu/. Nie wiem, czy w jakimś innym temacie nie napisał coś więcej na temat swoich działań. Tak czy siak, filterek koniecznie zamontuj.

Użytkownik XM edytował ten post 05 stycznia 2013 - 16:00


#66 Offline   DzikWKS


  • Postów: 19
  • Na forum od: 27 lis 2010
  • Miejscowość: Wrocław
  • Mercedes:W124 3.0D <93r. - OM603
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 05 stycznia 2013 - 23:02

Dobrze wiedzieć z tym termostatem. W takim razie też chyba zdecyduję się na jego przeczyszczenie, tym bardziej, że z tego co widzę jest on odkręcany od samej pompy jedną czy dwoma śrubami, także filozofii za wielkiej nie ma. Wstępna pompka, odpukać, śmiga prawidłowo i nie cieknie więc chyba jej teraz nie będę ruszał, najwyżej na wiosnę się pobawię. Dzięki jeszcze raz za pomoc. Jak już porobię to wszystko, czyli wymienię wężyki, filterek wstępny i przeczyszczę termostat, to zamelduję o tym niezwłocznie ;)

#67 Offline   DzikWKS


  • Postów: 19
  • Na forum od: 27 lis 2010
  • Miejscowość: Wrocław
  • Mercedes:W124 3.0D <93r. - OM603
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 07 stycznia 2013 - 23:14

Dzisiaj porobiłem wszystko to co planowałem, czyli wymieniłem węże, opaski zaciskowe, filtr wstępny paliwa oraz przeczyściłem ten termostat według fotek od "starykot", zmieniając przy okazji oring na nowy. Nic nie cieknie, termostat działa całkiem dobrze. Nawet lepiej się przyspiesza na rozgrzanym silniku oraz w ogóle nie dymi przy wkręcaniu na obroty (wcześniej jak jeździłem bez nagrzewnicy paliwa i termostatu to przy niskiej temperaturze i gwałtownym przyspieszaniu siwo-brudny dym za mną leciał ;) ) Jedyne co mnie denerwuje to to, że w tym filtrze wstępnym mam do połowy powietrze, no ale to chyba w niczym, nie przeszkadza.
Swoich fotek już nie robiłem, żeby się nie powtarzać ale teraz jak coś będę majstrował przy Mercedesie to za każdym razem będę sporządzał dokumentację fotograficzną ;) może i ja komuś pomogę.
Pozdrawiam i jeszcze raz dzięki XM za pomoc.

#68 Offline   XM


  • Postów: 2 650
  • Na forum od: 24 lis 2009
  • Miejscowość: Puławy
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 08 stycznia 2013 - 19:03

Żeby powietrze zniknęło, to filtr musiałby być pionowo, a raczej nigdy nie jest. Jeśli powietrze nie "kotłuje się", nie idzie dalej w rurki i nie dolatują bąble nowego, to jest ok.

#69 Offline   mbaszyns


  • Postów: 310
  • Na forum od: 27 gru 2007
  • Miejscowość: był Wrocław, Kraków, teraz okolice Wieliczki..
  • Mercedes:W124 2.5D >93r. - OM605
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Kia Sorento 3.3 V6 2007

Napisano 13 stycznia 2013 - 22:43

Wyświetl postUżytkownik roxa dnia 24 października 2012 - 21:30 napisał

Kolega ma OM605. Patrząc na silnik od przodu po lewej ma filtr powietrza i rura dolotowa przechodzi nad kolektorem wylotowym (lewa strona silnika) na prawą do kolektora ssącego. Pod nim jest pompa wtryskowa, a pod nią trochę do tyłu jest termostat ( coś jak paczka fajek, hehe). Przewody paliwowe ( stalowe) idą na prawej podłużnicy. Dwa... jeden zasilanie, drugi powrót ( od filtra). Na rurze zasilającej, gumowej winien być filterek... po prawej stronie.

a czy przypadkiem w OM605 filtr wstępny paliwa nie jest zaraz obok filtru głównego?

#70 Offline   ziemniak


  • Postów: 50
  • Na forum od: 20 sty 2012
  • Miejscowość: kaczebuki
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 22 marca 2014 - 16:03

Poratuje mnie ktoś informacją, gdzie można zakupić uszczelki do filtra paliwa? Kupiłem PP834 Filtrona i niestety nie dołączyli, a chciałbym je mieć przy wymianie, żeby nie trzeba było ich szukać w momencie wyjęcia starych. Pozdrawiam.








Podobne tematy Zwiń